1,4 to silnik kolizyjny czy nie

  szukane wyrażenia:   kolizyjny
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat poruszany kilkakrotnie na forum, stanelo na tym ze jednak kolizyjny, tlok plaski, przy zerwaniu paska rozrzadu tlok uderza w zawory i wiadomo co dalej. Kilka dni temu mialem awarie uszczelki pod glowica i ku mojemu zdziwieniu tloki w moim silniku 1,4 wielopunkt nie sa plaskie i maja wyciecia na zawory, byly rozne rodzaje silnika w tym modelu rocznik 95

  
 
Taka mała modernizacja. Zerżnięta z 1,6.
  
 
czyli tak jest fabrycznie czy ktos tam grzebal?
  
 
U ciebie akurat fabrycznie i bardzo dobrze zresztą że tak jest.
Modernizacja zerżnięta czy też nie jednak jak najbardziej sensowna i pożyteczna. Od dawna jestem zwolennikiem tezy iz wszystkie silniki aut użytkowych powinny być bezkolizyjne. W tym przypadku jest to naprawde dobre rozwiązanie które pozwoli zaoszczędzić wiele kosztów, nerwów i niepotrzebnie straconego czasu w przypadku zerwania paska, czy też jego niewłasciwego montarzu przez mechanika amatora.