Carina E 1.8 dziwna usterka-przerywa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!!!
Jestem nowy na forum. Posiadam carine e rok 96 poj. 1.8. Otoz mam wielki klopot, gdyz od pewnego czasu moje auto po nagrzaniu silnika przerywa. Chcialbym zaznaczycz ze przerywa dopiero jak pojezdze 30-40 min. Wtedy zaczyna sie klopot bo przestaja pracowac prawdopodobnie dwa cylindry. Nie mam klopotu z zapalaniem. Jak silnik jest zimny wszystko ok. Nie mam instalacji gazowej. Wymienilem kable, swiece, kopulke,cewke, modul zaplonowy ale dolegliwosc zostala. A druga sprawa to lekkie szarpanie przy predkosci 50 km/h, powyzej zanika i wszystko jest ok. Czy ktos z forumowiczow ma jakas koncepcje co to moze byc?

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2007-08-20 20:35:43 ]
[ powód edycji: temacik ]
  
 
Sprawdz jeszcze cisnienie na ciepłym silniku.Albo jeżeli masz mozliwosc to luzy zaworowe.
  
 
do tego dochodza wrtyskiwacze (problem niedawno był opisywany na forum to poczytaj) a także pompa paliwa i filtr paliwa.
  
 
te swiece z kablami wymieniles rownoczesnie czy najpierw kable a potem swiece?lub odwrotnie?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
witam!

swiece i kable wymienilem prawie w tym samym czasie! praktycznie w ciagu jednego tygodnia!
ale jaki z tego wniosek?
  
 
może czujnik położenia wału ? ... chyba ktoś już miał podobny problem i wymiana czujnika pomogła
  
 
Objaw podobny tez do niedomagania rozdzielacza zapłonu.Może sie zdarzyc przy pozostawieniu starego palca rozdzielacza i nowej kopułce.Przyczyn może byc sporo.
  
 
problem w tym, ze palec tez wymienilem razem z kopulka
  
 
Cytat:
2007-07-07 02:30:30, maroxyz pisze:
witam! swiece i kable wymienilem prawie w tym samym czasie! praktycznie w ciagu jednego tygodnia! ale jaki z tego wniosek?


Jezeli stara swieca niedomaga to moze wypalic sie sciezka weglowa po zewnetrznej stronie izolatora i od wewnatrz w gumie kaptura kabla zaplonowego ,jezeli teraz wymienimy kabel a nie wyskrobiemy ze swiecy przypalonej gumy lub wymienimy swiece a nie wyskrobiemy fajki kabla to mamy dalej to samo czyli przebicie do masy.Jest to dotkliwe albowiem nie zawsze mozna wyczuc szarpanie tylko od czasu do czasu.
Tak wiec wykrec swiece i dokladnie przypatrz sie porcelanie i kapturowi kabla czy niema czarnej pregi ze szczytu swiecy do okucia.
Nie twierdze ze to jest powod ale trzeba to wykluczyc.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
sprawdź wtryskiwacze miałem podobny problem i to były one.
  
 
mam problem gasna mi dwa cylindry
  
 
witam!!!

rozwiazaniem zagadki okazal sie jeden wtryskiwacz!!!
teraz jest juz wszystko ok!
  
 
Cytat:
2007-07-01 22:05:15, maroxyz pisze:
Posiadam carine e rok 96 poj. 1.8. Otoz mam wielki klopot, gdyz od pewnego czasu moje auto po nagrzaniu silnika przerywa. Chcialbym zaznaczycz ze przerywa dopiero jak pojezdze 30-40 min. Wtedy zaczyna sie klopot bo przestaja pracowac prawdopodobnie dwa cylindry. Nie mam klopotu z zapalaniem. Jak silnik jest zimny wszystko ok. Nie mam instalacji gazowej.



Jako, że mam prawie identyczny problem to się dopisze. Silnik też 1.8 7A-FE.
u mnie jedyną różnicą jest to, że z tym czasem jazdy różniej bywa.
czasami 15 minut wystarczy, czasami potrzeba na to godzinę.

Dziś byłem na małej przejażdżce i mnie to napotkało, więc podjechałem do warsztatu z tym objawem.
Mechanik nie zdążył wziąć narzędzi i się samo naprawiło (jak to bywało wcześniej). Silnik był cały czas na chodzie.

Tak wygląda kompresja dosłownie 2-3 minuty po tym.


Świece są nowe - Denso, po przejechaniu kilkuset kilometrów wciąż białe. Kable ok.
Jedyne co zauważył to rozszczelnienie zaraz przy tłumiku środkowym (od strony kolektora).

Podobno w nowszych Toyotach to może być przyczyną.
Czy tak też jest w Carinach ? Ale w sumie nie przypominam sobie, żebym ostatnio zawadził o coś podwoziem.
I czy dałoby się to skutecznie podspawać ? (sory za brak zdjęcia)
Bo on mi proponował zestaw Bosala za ok 160zł z uszczelką... a ja chyba bym wolał mój oryginał zachować

Mówił też coś o cewce, że pod wpływem temperatury mogła napęcznieć i zacząć przerywać.... ale z tym odesłał mnie do elektryka...



[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2008-04-14 17:00:25 ]
  
 
Cytat:
2008-04-14 16:59:11, Talus pisze:
[...]Tak wygląda kompresja dosłownie 2-3 minuty po tym.
[...]



Jak na mój gust to kiepsko u Ciebie z kompresją
13,5 - fabryka, 10 - minimum.
Twojemu silnikowi znacznie bliżej do minimum niż do fabryki, choć przynajmniej równo trzyma.
To nie powinno być powodem przerywania, ale ładnie też nie wygląda.
Pozdro.
  
 
aha czyli powoli zbierać kasę na jakiś remoncik, czy da sie coś z tym zrobić ?


[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2008-04-15 12:46:51 ]
  
 
Witam też miałem taki problem wymieniłem kopułkę świece i nic nie pomogło więc kupiłem wtryski 4 sztuki i problem zniknął przestała przerywać, cała wymiana trwała 15 minut.
  
 
ostatnio jakoś rzadko mi się przytrafiało to przerywanie.
dziś miałem o tyle szczęścia (i czasu), że mogłem sobie zjechać na pobocze i zobaczyć, który to wtryskiwacz mi nawala.
teraz jestem pewny, że to drugi (od lewej). wyłączyłem silnik i po 3 minutach postoju działał normalnie.

i co teraz? regeneracja? jakiś domowy sposób ?
a może podmienić jeszcze miejscami ze sprawnym i sprawdzić, czy to nie instalacja? (trudne to ? )
czy się nie bawić i wymienić na nowy
  
 
Cytat:
2008-06-24 19:46:00, Talus pisze:
ostatnio jakoś rzadko mi się przytrafiało to przerywanie. dziś miałem o tyle szczęścia (i czasu), że mogłem sobie zjechać na pobocze i zobaczyć, który to wtryskiwacz mi nawala. teraz jestem pewny, że to drugi (od lewej). wyłączyłem silnik i po 3 minutach postoju działał normalnie. i co teraz? regeneracja? jakiś domowy sposób ? a może podmienić jeszcze miejscami ze sprawnym i sprawdzić, czy to nie instalacja? (trudne to ? ) czy się nie bawić i wymienić na nowy


Wrzuc go do nafty niech sie odmoczy a potem taktuj pradem w nafcie lub jakims odrdzewiaczu byleby byl tlusty i dobrze rozpuszczal osadyNajlepiej podczas taktowania psikac przez wtryskiwacz jakims sprayem

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2008-04-14 21:10:42, Perzan pisze:
Jak na mój gust to kiepsko u Ciebie z kompresją 13,5 - fabryka, 10 - minimum. Twojemu silnikowi znacznie bliżej do minimum niż do fabryki, choć przynajmniej równo trzyma. To nie powinno być powodem przerywania, ale ładnie też nie wygląda. Pozdro.


Pytanie czy wcisnal gaz i sprzeglo do pomiarow i czy akumulator i rozrusznik dobrze krecil

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
dzięki

ja siedziałem za kierownicą i wciskałem sprzęgło i kręciłem kluczykiem. gazu chyba nie dawałem, bo nie przypominam sobie, żeby mnie gość o to prosił.

a jakim prądem? 12V stały ze zwykłego, gniazdkowego transformatora może być ?