Łańcuch rozrządu i koła zębate-jak wymienić PILNE

  szukane wyrażenia:   rozrząd
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Sorki że nowy temat,ale to pilne,potem se Góral lub Kacper połączy z jakims innym wątkiem o rozrządzie.
Mam prośbę:
Muszę zmienic łancuch wraz z kołami zębatymi w 2107 1500.Może ktoś mi opisać po kolei jak to wykonac i jak to wszystko potem ustawić?
Może ktoś z Was ma skan książki do silnika 1.5.Ja mam tylko książkę do 1.3.Albo mógłby mi zrobić skan kilku stron o rozrządzie i podesłac na meila?
Planuję tę operację wykonać w sobotę i za wszystkie informacje będę wdzięczny
Czy trzeba zdejmować chłodnicę aby to wymienić?
Czy są tam jakieś niewymiarowe lub specjalistyczne narzędzia potrzebne?
Najbardziej interesuje mnie kwestia późniejszego ustawienia rozrządu.
z góry dzięki za odpowiedzi.
Pzdr Grzesiek
  
 
Konrad chyba wsadził ostatnio skan ksiązki o klasykach na strone - zobacz w dziale download
Ja niestety Ci nic nie pomoge((
Pawł
  
 
Dzięki Paweł
Zapomniałem o tym że na klubowej to może byc
Właśnie sciągam książke do Lada 1500.Silnik chyba ten sam co w 2107.Zobaczymy
Pzdr i czekam na rady praktyczne
Grzesiek
  
 
Witam..
chłodnice to moze niekoniecznie, ale by zyskac dostęp do rozzrądu zdejmij wentylator chłodnicy, , nastębnie obudowe filtra powietrza, pokrywę zaworów, poluzuj alternator, zdejmij pasek klinowy.., musisz odkrecic (poluzowac) koło pasowe z wału napedowego ( to z przodu silnika) , uważaj by przy zdjęciu kól tego i potem zębatego nie zgubić klina...
odkrec przednia pokrywę silnika, kilka srub M6 (nakretek , klucz 10 z przodu, i 3 lub 4 z dołu od miski olejowej)
zdejmij pokrywe, teraz poluzuj koło zebate na wałku rozrządu i koło żebate napedu pompy i aparatu zapłonowego( to srodkowe), zrzauć bieg, wykręć świece, bys mógł obracać silnikiem, ustaw sobie rozrząd na znakach, dolne koło ma kreske na zębie, i znak na bloku silnika, , górne ma kropke, ustawia sie na występ obudowy wałka rozrządu.., teraz wykręc napinacz łańcucha, z prwej strony silnika, z przodu, pod kolektorem , odkęc, taką srube obok dolnego koła łąńcuchowego, to blokada łańcucha.., zdejmij koło zebate górne, i środkowe, dolne wysuń z wału, sprytnie wymontuj łańcuch.., jesli nie ruszyłes teraz wału ani wałka rozrządu to zaczynasz monotować rozrząd w odwrotnej kolejnosci.., sprwdzasz jeszce raz ustawienia kół łańcuchowych, po założeniu łańcucha, i zostaje ci tylko ustawienie zapłonu, ale raczej ponowne wstawienie aparatu zapłonowego i ustawienie go
jestem teraz do ok 15-17 dostępny na GG 504104, jesli masz pytania to odezwij sie sprobuje pomoc
  
 
Wielkie dzięki Mirek za pomocJak będę miał kłopoty to oczywiscie zapytam
Pzdr Grzesiek
p.s. sciagnąłem książke.Wszystko spoko,tylko akurat stron o rozrządzie nie majakieś zaplamione czy cos i chyba ktoś nie zeskanował.

[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek_Bialystok dnia 2003-06-19 11:55:07 ]
  
 
Sheriffnt napisał już wszystko o wymianie.
Proponowałbym jeszcze zaopatrzyć się w nowy ślizgacz (tłumik drgań) i napinacz. Moja praktyka pokazała, że jak łańcuch jest już do wymiany to ślizgacz i napinacz też są wyjechane.
Mała uwaga do części. Raz kupiłem koła zębate made in polskie rzemiosło. Po kilku tys. km zauważyłem brak kilku zębów w górnym i dolnym kole Hmmm... "dobre bo polskie" ?
Pozdro.
  
 
Dwie sprawy:
-Zanim zaczniesz rozgrzebywac silnik sprawdz czy nie wystarczy napiac napinacza... mialem fajna scenke w jednym warsztacie.. naczleny mechanik mowi: -Mi to wyglada na wymiane lancucha rozrzadu, a jak lancuch to i zebatki..... Na co ja: ale przeciez 10 kkm temu byl wymieniany... - hm.. a kto Ci to robil.. czesci widziales... Na co ja patrze a facet ktory grzebie zawsze mi w silniku ciagnie mnie na bok i mowi. ja tego nei zrobie ale jedz tu i tu i tam ci porzadnie naciagna rozrzad... Wniosek: wpierw naciagnij nim wydasz kase na byc moze zbedne czesci...
a tak idac dalej to ja mam na polce ksiazke serwisowa do 2107 (wiec jakby co to gg:138361), a mam ja tylko dlatego ze silnik Nivowski jest analogiczny (nie mowie ze identyczny bo tego nie wiem) do silnika z 2107.. a instrukcja do Nivowskiego lezy na stonie

  
 
Witam,
acha i jeszce jedno, to co mówią Wicher i Perzan, , zanim bedziesz wymieniał cały rozrząd, jesli koła sa jeszce nie bardzo zuzyte, to sprawdź przede wszystkim płozę i napinacz łańcucha, u mnie tak było ze kupowałem cały rozrząd a wystarczyło zmienić płozę., była pręknieta, i nie dało sie napiąc łańcucha..., wystarczyło zdjąc osłone z przodu silnika i było widać co sie dzieje..
  
 
Polecam wyjąć chłodnicę. O niebo wygodniej. i niech ci ta śruba pod łańcuchem nie wpadnie do miski olejowej co u mnie się zdarzyło.
Pafel
 
 
Dzieki za odpowiedzi.
Wczoraj cały wieczór siedziałem w garazu.
Próbowałem z ojcem to naciagnąc ale nie da rady.Jest juz na maxa.Pozatym ok lutego znajomy mechanik mi też mówił że to już długo nie pochodzi
Pzdr grzesiek
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy mozna wymienić sam łańcuch,czy trzeba to robić razem z kołami w komplecie?
Koła wyglądają mi jeszcze dośc ładnie,więc tak se myślę czy nie wymienić tylko łańcucha,napinacza i tłumika ze spręzyną.
Pzdr Grzesiek
  
 
Jeżeli zęby nie są bardzo wytarte ani połamane to w zasadzie można, ale...
Stare zęby są już w jakimś stopniu wyrobione i ułożone ze starym łańcuchem. Jak założysz sam nowy łańcuch, to nowe ze starym będzie się musialo ułożyć co może zaowocować krótszym żywotem łańcucha Jak zakładasz wszystko nowe, proces układania odpada, bo (teoretycznie) wszystko jest spasowane na nominale.
Wybór należy do Ciebie
Z praktyki powiem, że już składalem różne kombinacje starego z nowym, starego ze starszym i na działanie silnika wpływu to nie ma.
Pozdro.
  
 
Kupiłem już wszystko.Komplet kosztował 60 kilka zł.Kupiłem tez napinacz i wyciszac,oraz zawór nagrzewnicy.
Jutro wieczorem opisze co i jak udało mi sie zrobic.
Pzdr Grzesiek
  
 
No i zrobione.
Sorki że dopiero teraz piszę,ale jakoś czasu nie miałem zabardzo.
W sobotę pojechałem na działkę.Jednak auto oddałem do mechanika i w 4.5 godziny miałem wszystko zrobione.Po 2 godzinach zajechałem do warsztatu obadac co zrobili.Wyjmowali chłodnicę.Trzeba było jakieś koło pasowe przetaczać czy cos takiego nie wiem dokładnie to w szczególy się nie zagłębiam.
Za robotę ojciec zapłacił 100 zł.Ale gdybysmy to robili samemu to byśmy się pieprzyli cały dzien i by jakieś komedie pewnie powychodziły Potem to wszystko wyregulować to zbyt skomplikowana sprawajak na mnie
Pzdr Grzesiek
  
 
Cytat:
2003-06-23 00:59:30, Grzesiek_Bialystok pisze:
Potem to wszystko wyregulować to zbyt skomplikowana sprawajak na mnie
Pzdr Grzesiek



Jedyna regulacja jaka jest po wymianie rozrządu to ustawianie zapłonu
Ale dobrze, że sprawa załatwiona
Pozdro.
  
 
Na tym najmniejszym kole zębatym(napędzajacym)zęby były powyginane tak ze jeszcze troche i łańcuch by się zerwał z nich
Pozatym oczywiscie wyciszacz był połamany.Kupiłem plastikowy teraz,bo podobno lepszy.Zobaczymy
pzdr Grzesiek
 
 
mam pytanie : zaczelo mi charczec w silniku (podejzewam lancuch) tak jak by ocieral o cos , jakos dojechalem do domu ale na drugi dzien jak chcialem odpalic to tylko cos zgrzytlo i krecil sie juz sam rozrusznik ??? myslicie ze stratyy moga byc duze ??? i co moglo sie stac i ile moze kosztowac remont mniej wiecej
  
 
Cięzko powiedzieć. Zdejm pokrywe zaworów - to pare minut roboty i bedziesz wiedział. może rozleciał ci sie napinacz i łańcuch rozrzadu spadł z górnego koła - miałem cos takiego kiedyś w poprzednim silniku 1500.
  
 
Hmm, raczej nie powinno byc wiekszych strat. Trzeba by jak Andfrzej mowi-zdjac pokrywe zaworow, i popatrzec czy lancuch jest na miejscu, czy nie luzny, i czy sie kreci rozrzad gdy rozrusznik chodzi(kreci)
  
 
oki to tak zrobie i zobacze co i jak