TD - Dławi się i dymi na biało na wolnych obrotach

  szukane wyrażenia:   dymi  -  na  -  biało
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeczytałem kilka podobnych wątków i wnioskowałem z nich, że to problem z którąś uszczelką. Byłem jednak dzisiaj w serwisie Forda, odczytali tam kompa i stwierdzili wpierw, że to przepływomierz - wyczyścili go i zmienili filtry.

Nic to nie dało. Więc stwierdzili, że jeszcze 4 wtrysk jest walnięty.

I teraz pytanie - czy to może być ten wtrysk? Czy objawy uszkodzonego wtrysku mogą być właśnie takie?

Samochód to Escort 1.8TD z 2000r. Na wolnych obrotach dławi się, obroty spadają i rosną, i w momencie gdy się dławi z rury wylatuje biały dym. Są również problemy z odpalaniem. Po dodaniu gazu i w czasie jazdy jest dobrze. Problem nie występuje cały czas - czasami jest dobrze, czasami nie.
  
 
Czy ten biały dym to para wodna czy spalony olej ?

Jeśli para wodna to pewnie uszczelka pod głowicą puszcza, jeśli olej to powodów może być kilka, pierścienie, turbina.

Wg mnie jeśli wtrysk byłby walnięty to by auto cały czas miało ten objaw a nie raz ma raz nie.
Chyba że wiesza się wtryskiwacz ... ciężko określić. Ja bym się wybrał do dieslowców.
  
 
po pierwsze to zanim pojedziesz na jakąkolwiek stacje to wejdź na forum i zapytaj albo poszukaj coś w temacie.
Masze lewe powietrze w układzie paliwowym i dlatego takie objawy.
Załóż rurke przezroczystą między filtr paliwa a ten zaworek co jest przed pompą paliwową.
Zobaczysz czy masz pęcherze powietrza.
  
 
Ja bym zaczął od tej głupiej rurki.
Jest jeszcze jedna rzecz ale to po tym jak włożysz rurkę.
Na pompie jest takie czerwone urządzonko, ono może być powodem ale najpierw rurka.
  
 
zacząłbym od sprawdzenia korektora "wolnych obrotów" na pompie bo objawy takie jakby właśnie on coś niedomagał......
Przez "wtyczkę" do "komputera" to można omomierzem sprawdzić, w tej chwili nie pamiętam wartości ani też nr końcówek we wtyczce ale wieczorem ci wrzucę. W sumie najlepsze co mógłbyś w ogóle zrobić to chyba wizyta w Piekarach Śląskich w serwisie diesla jedynym w szerszej okolicy godnym polecenia. Inna sprawa że w tym serwisie trafiłeś na dość ciekawych fachowców. Nie spotkałem sie jeszcze z urządzeniem diagnozującym które informowałoby o uszkodzeniu polegającym na zabrudzeniu, tym bardziej przepływomierza, który faktycznie może być uszkodzony i tez autko może "kuleć " na wolnych obrotach. Wtrysk czysto teoretycznie też może niedomagać, chociaż objawem uszkodzonego wtrysku jest zwykle kopcenie na czarno no ale może sie przytykać nie można tego wykluczać.
  
 
Czy ten serwis w Piekarach, to ten: "Diesel Serwis Adamczyk
ul. Stalowa 7" czy jakiś inny?
  
 
Dokładnie ten.
  
 
Mam podobnie, ale jest to tylko jak się rozgrzeje. Obroty spadają poniżej 800, zaczyna się dusić i skaczą na ciut wyżej. Wtryski na pewno mi leją, ale jak dla mnie to coś związane z wolnymi obrotami, za bardzo komp próbuje je obniżyć. I dym raczej biały nie jest. Zacząłbym od regulacji parametrów pracy do katalogowych, sam się też niedługo z tym wybieram.
U mnie polecają Mazanka z Woźnik jako fachmana do diesla, ale nie byłem u niego.



[ wiadomość edytowana przez: Kao dnia 2007-07-19 19:51:35 ]
  
 
Chociaż nic więcej nie robiłem, z powyższych objawów zostały głównie brak mocy i słabe odpalanie. Przy okazji okazało się, że z jakiegoś wężyka od pompy paliwa leci ropa (chociaż nie powinna). Facet kazał mi ten wężyk odłączyć, aby paliwo nie dostało się do turbiny. Zrobiłem jak kazał, ale czy ma to sens?
  
 
witam moj escort jest z 1994 1.8td i rano jest dokladnie to samo chodzi na cylindry i kopci na bialo czy szaro ale jak sie troche rozgrzeje to chodzi jak rakieta podejrzewam tez ze to jest lewe powietrze w ukladzie paliwa wtryski nie bo by kopcil na czarno choc jak sie rozgrzeje i mu sie da troche to koci na czarno ale w koncu to disel i ze sporym przebiegiem ponad 300 napewno jak nie 400tys pozdrawiam