Volumex

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie w związku z doładowaniem mech. silnika 1.6 DOHC. wszelkie info o koniecznych zmianach możee ktoś ma jakieś zdjęcia, lub wie gdzie takie "urządzenie" można dostać?
jak działa z gazem??
dzięki
  
 
Ja wiem jedynie tyle ze volumexa mozna dostac, ale trzeba niezle sie naszukać, albo dać zlecenie kolesiowi co jezdzi do Włoch. W Krakowie volumex po regeneracji kosztuje 1000zł.
Co do zmian jakie trzeba przeprowadzic to nie wiem jak spotkam sie z Kania to dopytam sie o wszystko bo on widzial to w Fiacie 1100 2.0 DOHC..tyle co pamitem to jest napedzane benzyną
  
 
sprężarka na benzynę??? - myślałem że paskiem od silnika.
dzięki i prosze o jeszcze- może jakię foto ktoś ma? - mieści sie to w DF-ie ?
  
 
Cytat:
2003-06-23 20:45:11, mar125 pisze:
mam pytanie w związku z doładowaniem mech. silnika 1.6 DOHC. wszelkie info o koniecznych zmianach możee ktoś ma jakieś zdjęcia, lub wie gdzie takie "urządzenie" można dostać?
jak działa z gazem??
dzięki



przy volumexie trzeba:
- odprezyc silnik czyli dac wklesle tloki, albo podniesc glowice
- dac inny kolektor
- dac dpecjlany gaznik (chyba mowi sie cisnieniowy)

a o gazie zapomnij - albo rybka albo pipka - zastanów sie czy chcesz byc b.szybki czy wolisz byc oszczedny - z malej pojemnosci nie da sie osiagnąc tych dwoch rzeczy na raz
  
 
Pewna firma tuningowa robi wytrzymałe uszczelki pod głowice do kazdego typu samochodu do 2.5mm. Jakbys sie decydował na volumexa i bedziesz potrzebował takiej uszczelki to postaram sie znalezc adres do tej firmy.
  
 
..a założył to ktos kiedys do sohc...tak z czystej ciekawości)

Ciekawe jakby to chodziło w połączeniu z moim 1.5))


a gazniczek potrzebny jest taki....

do tego sprężareczka))



i POWER PLANT READY!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
pod lublinem na szrocie leży silnik 2.0 DOHC z argenty na volumexie troszkę rozbebrany(brak chyba wałka rozrządu-wydechowego)
facetka ceni go 1000 za całość
był tam jeszcze jakieś 2 miechy temu
jak ktoś szuka:

Lublin - wylotowa na Przemyśł (przedłużenie ul.Kunickiego)
- na przeciwko salonu RENAULTA
  
 
ob-Piszczyk!!! odbiegajac troszke od tematu napisz cos o swoim kanckiu... silnik i te sprawy... ladnie sie prezentuje
  
 
Cytat:
2003-06-24 13:56:33, misieq pisze:
ob-Piszczyk!!! odbiegajac troszke od tematu napisz cos o swoim kanckiu... silnik i te sprawy... ladnie sie prezentuje




misieq juz dawno byla o nim mowa ..poszukaj w starych postach
  
 
to musialo byc bardzo dawno..... chyba jak startowal internet
  
 
Cytat:
- dac dpecjlany gaznik (chyba mowi sie cisnieniowy)



Ciśnieniowy albo po prostu uszczelniony Ale nie radzę kombinować samemu -- FOS jak kombinował gaźnik do Pojala turbo, to chyba zapomniał np wzmocnić pływaków, bo co rusz jakiś przybierał bardziej spłaszczone kształty

K.Y.
  
 
Cytat:
2003-06-24 14:01:00, Koniu pisze:
misieq juz dawno byla o nim mowa ..poszukaj w starych postach


Hehe, pamietam dyskusje o zderzakach z karniszy Ale to chyba jeszcze na starym forum, nawet na pewno.
  
 
Cytat:
2003-06-24 20:45:48, Yakitaki pisze:
Ciśnieniowy albo po prostu uszczelniony Ale nie radzę kombinować samemu -- FOS jak kombinował gaźnik do Pojala turbo, to chyba zapomniał np wzmocnić pływaków, bo co rusz jakiś przybierał bardziej spłaszczone kształty

K.Y.



A dlaczego zwykly gaznik nie wystarczy?? sprezarka to nie turbo... przeciez volumex jest wlaczony pomiedzy gaznik a silnik... wiec wieksze cisnienie wystepuje w kolektorze pomiedzy sprezarka a zaworem, a przed nim wystepuje wieksze podcisnienie, natomiast przy turbinie nie mozna juz tak zrobic bo jej cisnienie nie jest liniowa zaleznoscia od obrotow (byly gazniki w R5 Turbo...) (jak silnik gwaltownie zejdzie z obrotow to turbina jeszcze sie kreci i "laduje" cisnienie ...dlatego w turbo sa westegate'y i BOV... w przypadku sprezarki tego nie ma... to tak jakby "wspomoc" zasysanie przez cylindry, niewatpila wada jest tu to, ze aby to dzialalo to "cos" energii z silnika musi zabrac... a turbo dziala na energii, ktora i tak idzie w wydech i nie jest dalej wykorzystywana.
  
 
volumex jest sprezarka mechaniczna 2 lopatkowa lozyskowana na lozyskach tocznych z wlasnym smarowaniem i wyrownowazeniem cisnien obudowy po 2 srtronach (znaczy prawa strona lopatek i lewa strona lopatek
kolejnosc jest taka gaznik kolektor(1) laczacy ze sprezarka
sprezarka i kolektor(2) laczacy sprezarke z motorem
wiec gaznik jest gaznikiem podcisnieniowym
cisnienie max ustalane jest przez zawor regulowany
zamontowany w kolektorze (2)
z tego co wiem jest chlodzony jeszce ciecza pobierana z glowicy przez kolektor 2
koszt kompletu po remoncie w kraku wacha sie od 1300-1500zl

to chyba tyle
co do motoru przygotowywuje sie go jak pod silnik turbo
odprezanie i takie tam drobne modyfikacje
  
 
Mój kumpel to miał w Fiacie 1100 2000cm3 i wiele o tym wie, jak kogoś interesuje to walcie do mnie na prv i podam wam telefon do tyego gościa.
  
 
ten Fiat 1100 oprócz wolumexa był na garbatych tłokach... i jak pojechał na Rudniki to podobno miał stukowe w całym zakresie obrotów teraz za to ma gaz...... LPG.. wkrótce na 2ch gaźnikach
  
 
Cytat:
A dlaczego zwykly gaznik nie wystarczy?? sprezarka to nie turbo... przeciez volumex jest wlaczony pomiedzy gaznik a silnik...



Jeśli jest przed sprężarką, to rzeczywiście wystarczy zwykły gaźnik. Jednakże mnie osobiście się nie podoba takie rozwiązanie z uwagi na ładne podgrzewanie nie powietrza, a jakby nie było wybuchowej mieszanki

K.Y.
  
 
i pewnie stad chlodzenie ciecza z kolektora
ale niebylo wiekszych problemow
wieksze niebezpieczenstwo na wolumexie
wisi w tlokach i korbach
inny znajomy jak sadzal 2 walki na volumie zajezdzil 3 zestawy tlokow pekaly, pecznialy (baranki), splywaly
wiec to bardziej skomplikowane zrobic motor pod woluma plus taki ze ciagnie od samego spodu