Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
krychu07 Bardzo Ważny GOŚĆ Łada Samara Warszawa | 2012-01-20 22:45:12 Rozładowałem całkowicie akumulator przez niedopatrzenie. Mam prowizorycznie podpięte bezpośrednio do akumulatora podgrzewanie lusterek i zapomniałem je wczoraj wyłączyć. Efekt był taki, że poprosiłem znajomego, który miał bardzo mało wolnego czasu by spróbował odpalić ładę poprzez przewody rozruchowe (niestety na hol się nie udało, bo nie ma z tyłu haka,a było zbyt ślisko pod nogami by pchać). Niestety poprzez podpięcie przewodów rozruchowych nie udało się łady szybko odpalić.. Trzeba by było poczekać kilka (a może i 10) minut na podładowanie mojego akumulatora. Mój kumpel ma dość nową Alfę Romeo i nie chciałem ryzykować pewnej opcji, by nie dorobić pi... uszu. Moje pytanie brzmi następująco: jeśli bym przewód rozruchowy "+" podpiął bezpośrednio pod klemę "+" w ładzie zdjętą z mego akumulatora, a "-" pod masę zdjętą z akumulatora (lub mój silnik), czy łada by teoretycznie szybko odpaliła? Czy było by ryzyko uszkodzenia komputera w Alfie kumpla ? Czy jeśli silnik Alfy byłby zgaszony, i kluczyki ze stacyjki byłby wy wyjęte nie było by takiego ryzyka ? Gdyby łada odpaliła od razu bym nałożył klemy w swoim aucie na akumulator ... Taką miałem wizję, ale nie jestem specem od elektryki ... |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2012-01-20 23:04:13 temat swego czasu opisany na moto.gazeta.pl
na pewno inaczej się podłącza, inna kolejność + i - niż przy podłączaniu akumulatora w samochodzie. raczej swój masz podłączony, w 2 aucie podłączony normalnie, myślę że włączenie zapłonu nic nie zmienia, nie daje. i po prostu pytanie czy najpierw plus, czy minus... nie pamietam... musisz poszukać w google, na pewno znajdziesz. no i masę podłączasz u siebie pod mase-silnik, a nie pod minus aku. swojego aku nie odłączasz. jest ogolnie różnica czy najpierw plus, czy minus. i to sobie musisz wygoglac. na szybko: link |
krychu07 Bardzo Ważny GOŚĆ Łada Samara Warszawa | 2012-01-20 23:13:26 Dzięks za odp. Wszelakie sposoby, które można wygooglować już znam, także ten z linka jednakże był jakiś problem z odpaleniem, dlatego pomyślałem by całkiem w momencie odpalenia poprzez drugi pojazd wypiąć z obiegu swój akumulator, który prawdopodobnie zabiera część energii. I dopiero nałożyć klemy, gdy silnik załapie, by ładował go alternator. Gdy przywiozłem z domu i włożyłem inny akumulator, od razu odpaliła. |
krychu07 Bardzo Ważny GOŚĆ Łada Samara Warszawa | 2012-01-20 23:19:12 a to przykład internetowych porad, które chyba pisała osoba niezbyt trzeźwa:
"Upewnij się, że pojazdy się nie dotykając jaki i obie stacyjki są wyłączone" "Podłącz kabel minusowy (czerwony) do sprawnego akumulatora do klemy oznaczonej minusem. " Aż ciekawi mnie forma innych porad zamieszczonych na stronie tego warsztatu. http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/awaryjne-uruchamianie-z-kabli.html |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2012-01-20 23:25:52 rozumiem...
no może tak być, z tym odłączeniem swojego... być może jak już silnik zaskoczy i podłączysz minus to nie zgaśnie... swoją drogą rozumiem że problem z tą głupią alfą .... ja nigdy tak nie odpalałem... ale pamietam że swoją samare, po rozładowaniu aku (zostaął na światłach) odpalałem na pych... zaskoczyła choc aku praktycznie zero. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-01-22 21:49:07 Ależ napisałeś, czytałem to dwa razy i nie zrozumiałem polowy. Po co ustalać wiek aku? |
milko 2106 Warszawa | 2012-01-24 00:23:47 Tak ciekawości jaki to jest konkretnie typ tego akumulatora żelowego?
Przeniesienie go do bagażnika to nie jest chyba dobry pomysł i na zimę i na lato ? |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2012-01-24 22:52:54 aku pakujesz w pudelko i tak. pudelko opakowujesz pianka...
mozna sie zastanawiac czy duze zmiany temp. dobrze wyplywaja na aku... pewnie nie koniecznie. po nocy silnik zimny, aku zimny. potem silnik sie nagrzewa. aku tez. pote stygnie... mysle ze to zmniejsza trwalosc. i zawsze leciutka poprawa nacisku na tylnia os. lepszy docisk, lepsze wywazenie. i eleganckie rozwiazanie. |