Wolne szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, gdzies kiedys czytalem jak zrobic szyby w esperko, gdyz po stronie pasazera starsznie wolno chodza. nie jest to spowodowane masa pod siedzeniem kierowcy sprawdzalem i jest ok. prowadica nie jest zasyfiona. poprostu tak jak by silniczki mialy slaby prad. cos gdzies kiedys czytalem o przekaznikach ecz nie moge tego znalesc , i bardzo prosil bym o pomoc w znalezienu tego lub napisaniu jak to zorbic gdzyz juz mam dosc czekania az szyba laskawie sie zamknie eperko 2.0 cd
  
 
mam ten sam problem , ale mi dochpodzi jeszcze tylne szybki , które tez wolno sie zamykaja.
  
 
mam podobny problem---pomogło troche nałożenie tawotu na prowadnice jak wyciszałem drzwi i silikon na uszczelki no i sie zamykaja wszystkie jakies 4 sekundy( ze skrajnych położen)
  
 
Schemat Roberta
  
 
Cytat:
2007-09-13 07:24:34, kisztan pisze:
Schemat Roberta



Sprawdzony
Zastosowałem go i wszystko ładnie cacy działa
Warto też zwrócić uwagę na gumowo-zamszowe prowadnice szyby w drzwiach tylnych
  
 
Cytat:
2007-09-13 14:54:11, krzychu_ch pisze:
Sprawdzony Zastosowałem go i wszystko ładnie cacy działa


Potwierdzam!

Różnica jest kolosalna
  
 
Witam,

mam i ja . Nie wiedziałem, że espero to taki fajnie wypasiony samochód, nawet ma pełną elektrykę! Mój panel kierowcy nie obsługiwał szyb pasażerów od momentu kupienia i nagle zaczął po cudownej przeróbce. Poza tym obie przednie szyby ostatnio nie działały. Kilka uwag technicznych dla tych, którzy nie mają odwagi aby się zabrać.
1. Aby się wpiąć w przewód czerwono biały + można użyć złaczki z instalcji 220V w postaci blaszki z dwiema śrubkami. Wystarczy zdjąć izolację na odcinku 10mm i się podłączyć bez rozcinanaia przewodu.
2. W drzwiach tylnych i kierowcy masę można przykręcić do dokręconych elementów mocujących klamkę (wytłoczka z galwanizowanej blachy) bez wiercenia otworów w drzwiach.
3. Trzeba się zaopatrzyć w odpowiednią ilość taśmy izolacyjnej (nie w Tesco!
  
 
Cytat:
2007-09-17 19:08:55, RafalT pisze:
Witam, mam i ja . Nie wiedziałem, że espero to taki fajnie wypasiony samochód, nawet ma pełną elektrykę! Mój panel kierowcy nie obsługiwał szyb pasażerów od momentu kupienia i nagle zaczął po cudownej przeróbce. Poza tym obie przednie szyby ostatnio nie działały. Kilka uwag technicznych dla tych, którzy nie mają odwagi aby się zabrać. 1. Aby się wpiąć w przewód czerwono biały + można użyć złaczki z instalcji 220V w postaci blaszki z dwiema śrubkami. Wystarczy zdjąć izolację na odcinku 10mm i się podłączyć bez rozcinanaia przewodu. 2. W drzwiach tylnych i kierowcy masę można przykręcić do dokręconych elementów mocujących klamkę (wytłoczka z galwanizowanej blachy) bez wiercenia otworów w drzwiach. 3. Trzeba się zaopatrzyć w odpowiednią ilość taśmy izolacyjnej (nie w Tesco!


Dzięki za podpowiedz, tera to sie chyba zabiore bo mi działa już tylko szyba kierowcy i to nie za szybko. Patenty na skracanie ograniczników w przełącznikach już się skończyły
A może jednak poczekam do wiosny w sumie tera już mi windowklima niepotrzebna.
  
 
Witam,

ja mam normalną klimę, która działa. Okna zrobiłem tylko dlatego, że to wstyd otwierać drzwi na parkingu, żeby zaplacić. Zawsze jeżdżę z zamkniętymi szybami. Przy okazji porada nr:
4. W przednich drzwiach przekaźniki można przymocować opaskami samozaciskowymi. W tylnych nie za bardzo jest do czego złapać. Dodam, że ja miałem sztukówki po 20 cm z końcówkami konektorowymi na wszystkie nóżki przekaźników. Łatwiej się to wtedy podłącza i można przekaźniki dobrze umocować.
  
 
Ja tez to zrobiłem ale tylko na razie tylko u pasażera i specjalnej poprawy nie ma dalej tak jakby zdychał siłownik od szyb bo napięcie w normie tzn. 11.8 i 10.99 opuszczanie podnoszenie próbowałem bezpośrednio z auk ale nic to nie dało było tak samo. Jeżeli chodzi o ten schemat to nie do końca jest uniwersalny bo u mnie kilka wyjść było innych na 86 to nie masa tylko plus jakby ktoś miał z tym problem to pisać śmiało chętnie pomogę
  
 
Cytat:
2007-09-13 07:24:34, kisztan pisze:
Schemat Roberta



czy konieczna jest taka para przekaźników przy każdym przelączniku ?
Ja mam założone tylko z tyłu na jednej stronie i zauważyłem że od razu wszystkie szyby duzo lepiejtj. szybciej jeżdżą?
  
 
Witam, czy takie przekaźniki będą dobre do przerobienia instalacji szyb elektrycznych??


www.allegro.pl/item631999560_przekaznik_samochodowy_12v_30_40a_warszawa_kurier.html
  
 
a po co ta dioda?? da się bez niej zamontować??


[ wiadomość edytowana przez: Jabuszko dnia 2009-06-07 23:30:03 ]
  
 
Cytat:
2009-06-07 22:40:12, michal_05 pisze:
Witam, czy takie przekaźniki będą dobre do przerobienia instalacji szyb elektrycznych?? www.allegro.pl/item631999560_przekaznik_samochodowy_12v_30_40a_warszawa_kurier.html



jak najbardziej. ja juz zamontowałem co parwda na razie w drzwiach kierowcy ale szybka zapierdziela fantastycznie
  
 
mam jeszcze jedno pytanie bo jutro zamierzam założyć te przekaźniki. czy do jednych drzwi trzeba zakładać parę tych przekaźników?? czy może być jeden??

[ wiadomość edytowana przez: michal_05 dnia 2009-06-23 23:20:52 ]
  
 
na jedna szybe 2 przekazniki jeden od podnoszenia jeden od opuszczania
  
 
Reaktywuje temat ... W związku z nadmiarem wolnego czasu w wakacje mam zamiar też sobie zainstalowac te sprytne przekaźniki. Czy podpasują takie: przekaźniki z allegro W jednym z postów na ten temat znalazłem cos o przekaźnikach z jakims zabezpieczeniem przeciw przepięciom (chyba chodzi o rezystor, ale pamięć już nie ta . . . ) przy których nie potrzebne są diody. Czy te z linku maja taki bajer? Ktos wie jak to sprawdzić, bo nie chce mi się bawić z diodami... Z góry dzięki
  
 
Najzwyklejszy przekaźnik 12V 30A bez zbędnych wodotrysków w liczbie sztuk 8 da radę.
Żadnych dodatkowych diód i żadnych rezystorów.
Te podlinkowane z allegro będą dobre
  
 
Jeszcze jedno pytanko. Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem jeszcze coś takiego: gniazdo przekaźnika. Takie gniazdo jest niezbędne, czy wystarczy podłączyć przewody bezpośrednio do styków przekaźnika
  
 
Można bez tego gniazda, ale ułatwia ono pracę
przekaźniki