Łożyska w malcu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wymienilem dzisiaj wlasnorecznie zwrotnice w malcu, ale niepokoi mnie sprwa dokrecenia łożysk. Nie mam klucza dynamometryczne i nie bardzo wiem czy zostawic luz wyczuwalny, czy nie?
pozdrawiam,
korek
  
 
ja zawsze dokręcłem na ''maxa'' a potem luzowałem 3-4 obroty...
  
 
Jak 3-4 obroty? Przeciez to bedzie kompletnie luzne.....
  
 
zależy jak mocno dokręcisz no może dwa obroty... przetestuj
  
 
A ja dokręcalem do oporu, jeśli łozysko jest nowe i tak sie ułorzy i będzie znów miało niewielki luz. Metoda sprawdzona i dośc często stosowana w warsztatach (niestety). Po dokręceniu koło oczywiście mósi sie kręcić!!
  
 
Ja robiłem tak: dokręcić do oporu, cofnąć i dokręcić palcami przez jakomś szmate!!! U mnie jest minimalnie wyczówalny luz.

Cytat:
ja zawsze dokręcłem na ''maxa'' a potem luzowałem 3-4 obroty...


Coś mi to nie pasi nawt po dwuch obrotach luz będzie za duży. Przynajmniej tak mi się wydaje!!!
  
 
no dobra przyznaje się do pomyłki... pamięć ludzka zawodną bywa... ale 1-2 obroty...
  
 
Mylic się jest rzeczą ludzką))
  
 
Dokręcasz nie na chama i cofasz ok. 1/4-1/3 obrotu.

[ wiadomość edytowana przez: Vader dnia 2003-06-27 16:26:33 ]
  
 
no właśnie miało być 1/3-1/4 obrotu a nie 3-4
  
 
Odgrzebię jakiegoś trupa
Jakim momentem dokręca się łożyska kół przednich i tylnych w seju?
Wiem że powinienem szukać na jakimś forum sejów ale mi się nie chce. Pewnie ktoś wie a i pewnie podobnym momentem jak w malcu bo dużo się to wszystko nie różni.

I czy też po dokręceniu odpowiednim momentem cofa się o jakiś kawałek?
W piątek będę się z tym bawił i nie chciał bym przedobrzyć
  
 
W cc/sc nie dokręca się czasem tego do oporu ?

Z ciekawości poszperałem w książce do seja i jest tam takie coś:

Zawieszenie przednie:
Cytat:
Dokręcić nakrętkę (M22) mocującą przegub równobieżny do piasty koła momentem 240 daN-m



Zawieszenie tylne
Cytat:
Montując piastę zastosować nową nakrętkę i dokręcić ją właściwym momentem (tabl. 7-3) oraz zabezpieczyć przed odkręceniem przez zagniecenie części cylindrycznej.



tabela 7-3 ma postać:
Cytat:
Nakrętka górnego mocowania amortyzatora M12x1,25 - 6,5 Nm
Nakrętki łącznika kompletnego górnego mocowania kolumny zawieszenia do nadwozia M8 - 2,7 Nm
Nakrętki mocujące kolumnę zawieszenia do zwrotnicy M12x1,5- 9,1 Nm
Śruba przedniego mocowania wahacza do nadwozia M12x1,5 - 8,8 Nm
Śruby tylnego mocowania wahacza do nadwozia M12x1,5 - 8,8 Nm
Nakrętka mocowania sworznia kulistego wahacza do zwrotnicy M12x1,5 - 4,9 Nm
Nakrętka mocowania wahacza tylnego do nadwozia M12x1,5 - 8,8 Nm
Śruby górna i dolna mocowania amortyzatora tylnego M 12x1 ,5 - 4,9 Nm
Śruby mocujące belkę poprzeczną zawieszenia tylnego do nadwozia M12x1,5 - 9 Nm
Śruby mocujące tarczę hamulca tylną do belki poprzecznej M8 - 2,4 Nm
Mocowanie złączki przewodów hamulcowych kół tylnych M10 - 1,1 Nm
Śruba mocująca zderzak zawieszenia tylnego M8 - 1 Nm
Śruby mocujące koła jezdne M12x1,5 - 8,6 Nm



[ wiadomość edytowana przez: klr dnia 2009-01-08 10:09:13 ]