Uniwersalna sonda - same problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Więc kupiłem nową uniwersalna 4 przewodowa sonde bosha :]

zadowolony że wreszcie musi byc okej polazłem podpiąć...
Nie mam starych wtyczek więc spiąłem na wsówki i chcialem sprawdzić czy dziala...
wszystko super tylko sonda nie rusza sie na benzynie...
powoli zwieksza sie napiecie i nie spada..
Podpięcie sprawdzałem 500 razy zgodnie z tym co na forum więc to nie to ;/

pamiętałem że coś o masie było kiedyś na forum..
więc sprawdziłem i stara - fordowska ma mase połączoną z obudową a nowa nie ma masy połączonej z obudową...

co robić ??
sonda zepsusta ??


[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2007-10-06 17:19:32 ]

[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2007-10-08 13:00:14 ]
  
 
Cześć,

jest to taki "myk fordowski", o którym pisał jeden z naszych zacnych kolegów na forum - niestety nie pamiętam który i mam nadzieję, że się nie obrazi, jak spróbuję oddać jego słowa
Chodzi skracając o to, że masę sondy (chyba szary kabelek) musisz podpiąć dodatkowym kablem do masy auta!Ja mam wtyczkę i musiałem coś wymyslic, ale zadziałało i masa na sondzie jest ok!
Miłego grzebania
  
 
tylko że to jest dziwne...
Co rozumiesz przez mase sondy ??

Sonda ma 2 masy:
masa sygnału idąca do kompa
masa grzałki idąca właśnie na "bude"

oprócz tego ma + sygnał i + grzałki

niebardzo rozumiem tą teorię, bo od strony auta mam 4 kable i od sondy mam 4 kable więc wszystko powinno działać...
mógłby mi to ktos łopatologicznie wyjaśnić ??
  
 
Mozna powiedziec, ze komp ma wyprowadzonych kilka mas. W tym przypadku mase z akumulatora (czyli rowniez z karoserii) musisz podpiac pod mase sondy, czyli szary kabelek.
  
 
a co daje podpięcie tej masy??
  
 
Cytat:
2007-10-06 17:19:08, polityk pisze:
Więc kupiłem nową uniwersalna 4 przewodowa sonde bosha :] zadowolony że wreszcie musi byc okej polazłem podpiąć... Nie mam starych wtyczek więc spiąłem na wsówki i chcialem sprawdzić czy dziala... wszystko super tylko sonda nie rusza sie na benzynie... powoli zwieksza sie napiecie i nie spada.. Podpięcie sprawdzałem 500 razy zgodnie z tym co na forum więc to nie to ;/ pamiętałem że coś o masie było kiedyś na forum.. więc sprawdziłem i stara - fordowska ma mase połączoną z obudową a nowa nie ma masy połączonej z obudową... co robić ?? sonda zepsusta ?? [ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2007-10-06 17:19:32 ]



A co za problem masę dołączyć?
  
 
Wilku:
problem taki, że ta masa to już tam jest i właśnie dlatego mnie ta teoria zastanawia...
bo masa z budy to masa do grzałki i w sumie podpinanie kolejnego kabla = zwarcie masy grzałki z masa sygnału
skoro grzałka ma + i mase oraz sygnał ma + i mase to niebardzo widzę sens podpinania kolejnej masy i dlatego pytam o wytumaczenie.

Rozumiem, ze mam spróbować pociągnąć nowy ( 5 !? ) kabel do sondy idacy "z budy" do szarego kabla sondy...
sprobuję ale nadal tego nie rozumiem...
  
 
Wg tego co widzę obecnie przed sobą (schemacik) powinno być tak:

1 - masa sondy - brązowy - 29 pin EEC
2 - masa grzałki - brązowy - buda
3 - sygnał sondy - biało/niebieski - 49 pin EEC
4 - zasilanie grzałki - czarno/czerwony - bezpiecznik nr 26
  
 
Cytat:
2007-10-07 11:39:33, polityk pisze:
Wilku: problem taki, że ta masa to już tam jest i właśnie dlatego mnie ta teoria zastanawia... bo masa z budy to masa do grzałki i w sumie podpinanie kolejnego kabla = zwarcie masy grzałki z masa sygnału skoro grzałka ma + i mase oraz sygnał ma + i mase to niebardzo widzę sens podpinania kolejnej masy i dlatego pytam o wytumaczenie. Rozumiem, ze mam spróbować pociągnąć nowy ( 5 !? ) kabel do sondy idacy "z budy" do szarego kabla sondy... sprobuję ale nadal tego nie rozumiem...



Masa z czasem potrafi gdzieś uciec....Auto nie jest nowe więc masa może być wyżarta np przez wode...
Może być przejście z masą auta ale po dołączeniu odbiornika(tu sondy) może zanikać----> przykładowo trzyma się na jednym wlosku...
Możesz ten szary zlikwidować,lub poprostu dopiąć się do niego( i to jest najlepszy sposób....
  
 
Cytat:
2007-10-07 11:47:43, WilK pisze:
Wg tego co widzę obecnie przed sobą (schemacik) powinno być tak: 1 - masa sondy - brązowy - 29 pin EEC 2 - masa grzałki - brązowy - buda 3 - sygnał sondy - biało/niebieski - 49 pin EEC 4 - zasilanie grzałki - czarno/czerwony - bezpiecznik nr 26


exactly i ja mam taki sam schemacik przed sobą :]
Dobra ide do garażu spróbować z tym piątym kablem
  
 
no i d***....

sonda zachowuje sie tak samo:
na benzynie stoi i powoli co 0,02v idzie do góry.
jak wylacze stacyjke spada do 0,43 ale jak wlacze ponownie to skacze do max polozenia sprzed wylaczenia stacyjki...
na gazie jeszcze nie sprawdzalem bo mi sie skonczyl ;p

p.s. próbowałem jeszcze to co djtados pisał i tez nic z tego..

da sie sprawdzic sonde "na sucho" nie w aucie ??


[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2007-10-07 14:06:23 ]
  
 
Cytat:
2007-10-07 13:34:28, polityk pisze:
no i d***.... sonda zachowuje sie tak samo: na benzynie stoi i powoli co 0,02v idzie do góry. jak wylacze stacyjke spada do 0,43 ale jak wlacze ponownie to skacze do max polozenia sprzed wylaczenia stacyjki... na gazie jeszcze nie sprawdzalem bo mi sie skonczyl ;p p.s. próbowałem jeszcze to co djtados pisał i tez nic z tego.. da sie sprawdzic sonde "na sucho" nie w aucie ?? [ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2007-10-07 14:06:23 ]



Raczej (z tego co wiem) nie da rady na sucho sprawdzić(oczywiście w warunkach polowych)sondy
Zobacz właśnie jeszcze na lpg....
Nieraz się zdarza że na PB wtryski masz zajechane i sonda potrafi nie działać a na lpg działa
  
 
polityk, odłacz LPG, zrób reset i krótka adaptacje(kilka min na wolnych bez tej całej reszty bezsensownej). sonda powinna ożyć.
  
 
Więc wypróbowałem wszystkie możliwe rady z forum mniej więcej w tej kolejności...

Podpiąłem dodatkową mase na szary kabel - nic
Podpiąłem dodatkową mase zamiast brązowej masy do szarego - nic
Podpiąłem według schematu bez dodatkowej masy - nic
Zresetowałem komputer (kilkanascie min bez zasilania) +
Zrobilem adaptacje (10 min na wolnych) - nic
Powtórzyłem możliwości podpięcia z dodatkową masą i bez - nic
Przeszedłem na gaz - nic
Powtórzyłem możliwości podpięcia z dodatkową masą i bez - nic

Podłączam według schematu:
auto | sonda
czarny z czerwonym pakiem - biały -grzałka (+)
brazowy - biały - grzałka (-)
niebieski z białym paksiem - czarny - sonda sygnał
brązowy - szary - sonda (-)

Jedyne co się dzieje to wskazania powoli co 0.02V idą do góry i sa jakby zapamiętywane ponieważ jak wyłączę stacyjke to spadaja ale jak ją włączę po kilku sekundach to skaczą do max pozycji sprzed chwili... po dłuższym czasie znowu jest 0,44V
Nigdy nie udało mi się zaobserwować spadku napięcia na sondzie..
Sonde kupiłem uniwersalna 4 przeowdy bosh z allegro...

Próbowałem jeszcze zamienić masy (brazowe) z sobą ale daje mi to rosnące napięcie na sondzie od 0 wzwyż przy 3V z groszem wylaczylem stacyjke....

Opieram się na wskazaniach programu do BingoS, spróbuje jeszcze poprostu wpiąć się miernikiem w kable od sondy, bo jedyne co poza uszkodzona sonda mi przychodzi do głowy to uszkodzony komputer od LPG...

Jakieś pomysły ??
  
 
Jak masz bingoS, to zapewne masz emulator sondy. spóbuj go odpiąc.
  
 
no i się wszystko wujaśniło...
w akcie desperacji zaczalem kombinowac z podlaczeniem...
wniosek:

Są 2 brazowe, jeden przewodzi do "budy" drugi nie.
Ten który przewodzi do budy podłącza sie do grzałki razem z czarno czerwonym a do tego drugiego idzie dodatkowa masa i jego podłacza się do szarego.
poprostu trzeba tą dodatkową mase podpiąć do właściwego brązowego.... ;/ mam dość ale działa :]
  
 
Cytat:
2007-10-08 16:59:22, polityk pisze:
no i się wszystko wujaśniło... w akcie desperacji zaczalem kombinowac z podlaczeniem... wniosek: Są 2 brazowe, jeden przewodzi do "budy" drugi nie. Ten który przewodzi do budy podłącza sie do grzałki razem z czarno czerwonym a do tego drugiego idzie dodatkowa masa i jego podłacza się do szarego. poprostu trzeba tą dodatkową mase podpiąć do właściwego brązowego.... ;/ mam dość ale działa :]


Mozesz napisac dokladnie do ktorego brazowego podlaczyc ta mase pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Lukaszzz dnia 2007-10-08 19:45:59 ]
  
 
najprostrzy sposób:

wpinasz się pokolei woltomierzem między czarny z czerwonym paskiem a brązowe.
ten na którym "złapiesz" 12v jest zasilaniem grzałki a z tego wynika że do tego drugiego brązowego podpinamy dodatkowa mase i szary kabel od sondy.





[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2007-10-08 20:36:42 ]
  
 
Cytat:
2007-10-08 20:14:42, polityk pisze:
najprostrzy sposób: wpinasz się pokolei woltomierzem między czarny z czerwonym paskiem a brązowe. ten na którym "złapiesz" 12v jest zasilaniem grzałki a z tego wynika że do tego drugiego brązowego podpinamy dodatkowa mase i szary kabel od sondy. [ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2007-10-08 20:36:42 ]


Wielkie dzieki za swietna ilustracje Powiedz mi jeszcze czy po dodaniu tej dodatkowej masy samochod odrazu bedzie dobrze pracowal czy trzeba zrobic format kompa i gdzie najlepiej podpiac ten kabelek dodatkowej masy (do karoseri czy silnika) pozdrawiam
  
 
powinno sie zresetować kompa i zrobić adaptacje:
odpinasz akumulator na 10 - 15 minut
podpinasz z powrotem i zostawiasz auto na wolnych obrotach na 5-10 minut a potem robisz kilka kilometrów

ja wzialem mase z okolicy prawej lampy, pod zbiorniczkiem wyrównawczym jest śrubka masowa.
możesz wziąć skąd chcesz, byleby była "porządna" możesz np. prosto z akumulatora..