Słaba dmuchawa w Carinie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem nowy na forum i mam takie pytanko.
Kupiłem niedawno Toyotę Carinę E.
I mam problem z nawiewem.
W czasie deszczu szyby strasznie parują i dmuchawa nie daje rady tego zniwelować. Mam drugą Toyotę Corollę'91 i tam dmuchawa działa dużo mocniej i nie ma takich problemów.
Czy w Carinach dmuchawa działa słabiej czy może gdzieś sie przypchała.
Z góry dzięki za poradę.

PawcioSz
  
 
Możliwe ze jest to filtr przeciw-pyłkowy który znajduje sie pod prawym pedałem gazu (chodziaż to niema z tym nic wspólnego) ...

Mozesz też zrobić w wolnej chwili czyszczonko kratek które znajdują się na zewnątrz pod szybą...rozkręcasz je i wyjmujesz badziewie które sie tam mogło nagromadzić...
  
 
U mnie tez slabo leci na szybe ale to raczej nie wina dwuchawy tylko regulacja kierunku nawiewu (dmucha gdzies w deske) ale jeszcze nie probowalem sie tym bawic.
  
 
witaj
przyczyn moze byc kilka :
1. filterek w podszybiu
jesli go niema to:
2. wentylator wypelniony jest jakimis smieciami ktore zaciagnol
3. sprawdz czy poprawnie dziala dzwignia przewietrzania
4. jesli sa filterki przeciwpylowe to czs je sprawdzic
to chyba tyle
milego gmyrania
  
 
Cytat:
2003-09-08 13:44:31, Ambrozy pisze:
Możliwe ze jest to filtr przeciw-pyłkowy który znajduje sie pod prawym pedałem gazu (chodziaż to niema z tym nic wspólnego) ...

Mozesz też zrobić w wolnej chwili czyszczonko kratek które znajdują się na zewnątrz pod szybą...rozkręcasz je i wyjmujesz badziewie które sie tam mogło nagromadzić...




A czy w Carinie jest lewy pedał gazu?
Albo środkowy?
  
 
A gdzie jest ten filtr na podszybiu?
Czy gdzieś przy dmuchawie czy w komorze silnika?
  
 
trzeba zdjac kratki wlotu powietrza nastepnie powinna byc blaszana oslona po lewo a pod nia dziura na filterek jesli jest pusta widac wetylator i mozna odrazu ocenic czy jest zapchany
  
 
No jak to ...Nie masz lewego pedału gazu ?
  
 
Cytat:
2003-09-08 14:19:14, Ambrozy pisze:
No jak to ...Nie masz lewego pedału gazu ?



Coś tam po lewej stronie obok sprzęgłą mam, ale nie wiedziałem że to gaz. Może dlatego tak kiepsko i jeździ?
  
 
Wciskaj 2 naraz ..bedzie lepiej...
  
 
Cytat:
2003-09-08 15:50:57, Ambrozy pisze:
Wciskaj 2 naraz ..bedzie lepiej...



Dobra, ale tylko przy wyscigach na 400 m.
  
 
Dmuchawy w Carinach wieją aż zrywa kask z łba
Fakt, na szybę troszkę słabiej.
Filtr przeciwpyłkowy nie ma żadnego wpływu na siłę nawiewu.
Parowanie przedniej szyby - to jest problem jak rozumiem - wyeliminuj żródło problemów czyli wilgoć w aucie i będzie prawie spokój.
Prawie, ponieważ Carinki mają mały problemik ze zbyt mocnym parowaniem szyb. Jeżeli nie doprowadzisz do zawilgocenia auta to nie powinno to bardzo przeszkadzać.
Prócz tego oczyść układ.
A i tak będą Ci wpadały liście. Skąd - tego nie wie nikt. Pozakładałem podwójne filtry na podszybie i dalej mam paprochy w nawiewach
Tylko zamiast dużych liści wypadają teraz igiełki sosnowe
  
 
Cytat:
2003-09-09 09:17:08, Micaj pisze:
[...]
A i tak będą Ci wpadały liście. Skąd - tego nie wie nikt. Pozakładałem podwójne filtry na podszybie i dalej mam paprochy w nawiewach



Coś mi się widzi, że odpowiedniej wielkości dziury są przy blokadach klapy. (te grube blachy wystające z podszybia)
Pozdro.
  
 
No i gdzie one wchodzą? Jak się dostają do nawiewu? Przecież nagrzewnica jest izolowana. Chyba zbiorę 4 kg puchu z mleczy i będę sprawdzał jak to się dostaje do środka
  
 
a tak postanowiłem odkopać ten temat, bo ponieważ i tak wogule to mnie sie podoba, a problemów z niego mam kilka

1. parowanie szyb

2. dmuchawa chodzi tylko na jednym biegu, ale zależy to od pory roku, zwykle na zime zaczyna szwankować

3. filtr przeciwpyłkowy

4. kontrola rozdziału powietrza

1)

Cytat:
Parowanie przedniej szyby - to jest problem jak rozumiem - wyeliminuj żródło problemów czyli wilgoć w aucie i będzie prawie spokój.
Prawie, ponieważ Carinki mają mały problemik ze zbyt mocnym parowaniem szyb. Jeżeli nie doprowadzisz do zawilgocenia auta to nie powinno to bardzo przeszkadzać



tak mnie to zastanawia, bo dzisiaj użyłem spryskiwaczy i prawie straciłem widoczność, więc nie wiem, może jakiś pochłaniacz wilgoci??

2)wiem, wiem sprężynki, lutowanie, przekaźnik - odrobiłem lekcje
ale chyba najpierw będe musiał pobawić sie z silnikiem dmuchawy itd


3) no i najważniejsze, co sie ostatnio chciałem dobrać do filtra kabinowego, bo zanieczyszczony jest źródłem zła na świecie, rozbebeszyłem tapicerke ...

... a go nie było. Tak dla pewności spytam czy to tu :



4. mam tylko trzy możliwości regulacji - czy możliwe że linka sie gdzieś zacieła czy musze wymienić to załe ustrojstwo regulacji



[ wiadomość edytowana przez: Jatko dnia 2007-10-17 21:35:24 ]
  
 
1. Jak już pisano : największy problem jest wtedy gdy masz wilgotną rozgrzaną maskę (zaczął w czasie jazdy padać deszcz)
i do nawiewu zasysane jest bardzo wilgotne powietrze; dodatkowo
ochłodzone szyby skraplają parę na sobie.
Rada : włączyć klimę lub użyć ściery (albo jechać prawie na ślepo).

3. Tak to tu.
W mojej cari też nie było i nie jest to wcale dziwne ( nie we wszystkich były; kto chce to go wkłada).

[ wiadomość edytowana przez: piasek101 dnia 2007-10-20 22:57:02 ]