Wsadziłem sklepany resor 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam założyłem sobie resor zrobiony na 13 cm = dodatkowe pióro! Po asfalcie jezdzi git, ale zauważyłem że muszę wykonywać większe ruchy kierownicą ( auto jakby wolniej reaguje na ruchy kiery) Na mokrej nawieszchni jest już trochę gorzej, przód bardziej się uślizguje. czy to tak ma być? a może to wina tego ze nie ustawiałem jescze zbierzności i geometri kół. zamieżam to zrobić za jakieś 300 km! ludzie co mają podobnie zrobiony resor: jak Wam się to zachowuje???
  
 
Ja miałem wyprostowany zwukly i BILSTEIN i było idealnie a dodatkowe piro chyb niepotrzebnie malec przód ma leciutki
  
 
to prawie na pewno sprawa zbieżnośći, jestem w podobnej sytuacji i też mam śmieszne historie tego typu za to znacznie lżej kręci mi się kierą niż przedtem
  
 
Cytat:
to prawie na pewno sprawa zbieżnośći, jestem w podobnej sytuacji i też mam śmieszne historie tego typu za to znacznie lżej kręci mi się kierą niż przedtem



Czyli mówisz żeby ustawić zbieżność Kurna to 50 zł w plecy (razem z ustawieniem Geometrii)

Ps mam jeszcze pytanko!!! Jak to do cięzkiej cholery jest że prawe koło na zakrętach obciera a lewe nie? Patrzyłem nadkola są identycznie ułożone i są identyczne! czy to możliwe ze prawe koło mam bliżej przodu niż lewe?????
  
 
Ja w zime założyłeem swoje zawieszenie i byłem w szoku że tak go na śniegu rzuca,bardziej niż kiedyś.Na wiosne ustawiłem zbierzność i myślałem że na mokrym będzie lepiej.Jednak nie.Na mokrym zawsze nerwowo się prowadzi,ale za to na suchym jest miodzio-tylko gumy puszczają,ale założe coś szerszego i będzie lepiej.
  
 
Cytat:
2003-07-05 23:31:13, Abdull pisze:
Czyli mówisz żeby ustawić zbieżność Kurna to 50 zł w plecy (razem z ustawieniem Geometrii)

Ps mam jeszcze pytanko!!! Jak to do cięzkiej cholery jest że prawe koło na zakrętach obciera a lewe nie? Patrzyłem nadkola są identycznie ułożone i są identyczne! czy to możliwe ze prawe koło mam bliżej przodu niż lewe?????

mnie też czeka zbieżność i tyłu i przodu
może masz przekoszoną budę u mnie obcierało z kolei tylko lewe, ale "przeklepałem" ten rant błotnika przy spodzie i ustało. aha, ja nie mam żadnych plastikowych nadkoli (u niektórych o to trze)
  
 
zdecydowanie źle prowadzi sie na mokrym tył ma tendencje do uślizgiwania sie ale można walczyć
  
 
Cytat:
Jak to do cięzkiej cholery jest że prawe koło na zakrętach obciera a lewe nie? Patrzyłem nadkola są identycznie ułożone i są identyczne! czy to możliwe ze prawe koło mam bliżej przodu niż lewe?????



Ano tak sie dzieje, że wktórąś strone malan mocniej skręca, zobrazowane jest to w książce "jeżdzę 126p"
  
 
Apropo zawiechy to jaką kombinacje polecacie?? Jakie amorki i jakie sprężyny???
  
 
Tył:zyny od poloneza(ew. twardsze od Merola beczki,polonoeza trucka(nie disla chyba ze do ciezkiego silnika))
amory oczywiscie bilstein ...twardosc druga(w 3-j skali).
Przod: resor na 16cm...splanowane podkladki nad resorem o 1cm(nie przesadzac bo potem moze zabraknac dlugosci szpilek do ustawienia odp. kata pochylenia kol)
amory oczywiscie bilstein ...choc tu juz mozna sobie podarowac...dobre sa podobno KYB lub Gabriele red rider ...
  
 
Rowniez mam na przodzie sklepany resor na 14 cm + dodatkowe pioro i obcięte podkladki pod resorem o 11mm. Auto ma tendencje do odrywania sie przodu na nierownosciach. Na rownej drodze prowadzi sie swietnie. Tydzien po zalozeniu resora pojechalem na zbieznosc i katy pochylenia kol (po tym jak zalozylem resor sciagalo mnie na prawo) zaplacilem 35zł. Teraz jezdzi sie git, nie sciaga.
  
 
a ja sprężyn z poloneza trucka nie polecam, chyba że nie będziesz ich doginał... ja kupiłem, przeciąłem, oddałem do dogięcia i jest o tyle kupa, że maluch jest niższy niż się tego spodziewałem /bo jak się nie "klepnie" sprężyny, to większa jej część pracuje/, a do tego nie jest wcale taki twardy, ale myślę, że to może być jeszcze sprawa amorów. co do resora, to mam sklepany na 13 cm, ale na samym początku pękła mi /stoczona/ podkładka pod resor i teraz jeżdżę pochylonym maluchem generalnie na nierównośćiach rzeczywiście trzeba być bardziej czujnym ....
  
 
A ja mam resorek sklepany i dołożone jedno piórko.Tył to sprężyny od trucka i... seryjne amorki Tył skacze jak piłeczka pimpongowa. Ale już niedługo przywitają Gabriele albo Bilstein... no i właśnie: Co będzie lepsze????
  
 
porównywanie bili i gabyeli jest chyba nie na miejscu
  
 
Cytat:
2003-07-06 14:05:17, Kuner pisze:
A ja mam resorek sklepany i dołożone jedno piórko.Tył to sprężyny od trucka i... seryjne amorki Tył skacze jak piłeczka pimpongowa. Ale już niedługo przywitają Gabriele albo Bilstein... no i właśnie: Co będzie lepsze????



rozwiazanie 1-sezonowe - Gabriel

rozwiazanie 2-3 sezowonowe - BILSTEIN !
  
 
Ja już mam resor sklepany na 9 cm + dołożone 1 pióro, tył to sprężyny ucięte o 1 zwój i już czekają na założenie gumy pomiędzy zwoje - w której części sprężyny je założyć a amorki na razie seria bo brak funduszy
  
 
Słuchajcie! Obniżanie podstawek pod resor jest niedobre. W ten sposób zbliżają się do siebie mocowanie górnego wachacza i resora co rozsztywnia nadwozie. Wejdźcie pod auto i zobaczcie jak są one blisko. Kiedyś w rajdach podwyższało się podstawki dla lepszego prowadzenia samochodu. Dodawania pióra też nie polecam. Twardość przodu zwiększać się powinno amortyzatorami.
  
 
Cytat:
2003-07-06 15:32:31, Yaninnya pisze:
Słuchajcie! Obniżanie podstawek pod resor jest niedobre. W ten sposób zbliżają się do siebie mocowanie górnego wachacza i resora co rozsztywnia nadwozie. Wejdźcie pod auto i zobaczcie jak są one blisko. Kiedyś w rajdach podwyższało się podstawki dla lepszego prowadzenia samochodu. Dodawania pióra też nie polecam. Twardość przodu zwiększać się powinno amortyzatorami.

co do dodawania pióra, to kowal mi powiedział, że resor straci swoją sztywność i może się po jakimś czasie odgiąć w drugą stronę a z tymi podkładkami to mnie zaintrygowało
  
 
To kiepski kowal, dobrze zrobiony resor nie powinien bardzo długo stracić sztywności, a to, że pracuje "usmiechnięty" niczego nie zmienia.
  
 
Qrwa u mnie niejest uśmmiechnięty Jest coś takiego niemoge tego pokazać bo sie niewyświetla ale jest taka minka jak: W




[ wiadomość edytowana przez: Yankee dnia 2003-07-06 15:58:28 ]