Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-10-13 13:03:04 Qwet, ja z reguły mam ciężką nogę, obrotek doprowadzam czasem do 6, ale generalnie u mnie jest problem z regulacją instalki, bo jakby nie ustawiać, pali tyle samo, przy łagodnej jeździe (tak do 3,5k na obrotku na każdym biegu) spalanie spada do ok.16-17l po mieście, trasa bez zmian 10l/100.
4 gazowników się podejmowało regulacji i wszyscy padli, stwierdzili że ten typ tak ma, a sprawdzane było już wszystko, MAP, Lambda, czujniki, odczytywałem kody błędów i nic. Na Pb spalania nie sprawdzałem. Dodam że Vmax na LPG miałem ostatnio 170. |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-10-14 07:55:51 Właśnie chyba muszę zrobić regenerację, bo od kiedy mam to auto to nie regenerowałem reduktora (kupiłem je już z gazem), instalkę mam II generacji na BINGO-M, ale zastanawiam się nad założeniem blosa. Na instalce mam zrobione 15 tys. km.
|
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-10-15 22:17:42 Dlatego ja chcę założyć blosa, czyli defacto zrobić z II gen. I. Ja po mieście przy dynamicznej jeździe za 40 zeta robię ok. 100km, a po trasie jak jechałem w wakacje nad morze na pełnej butli (butla w kole - chyba 41l, czyli tankowanie ok. 39l) zrobiłem 420km. Przy spokojnej jeździe po mieście (tak do 2,5-3tys. na obrotku na każdym biegu) zrobię 60km za 20zł, no ale moja instalka to cud techniki garażowej (taką już kupiłem z autem i poprzedni właściciel zarzekał się że pali gazu do 9,5l) - sterownik BINGO-M, silniczek krokowy i emulator wtrysków LECHO-GAS. Co ciekawe, podłączyłem laptoka i zrobiłem instalce naukę i krokowca se ustawił na 200 kroków, dopiero po różnych kombinacjach, regulowaniu parownika itp. ustawiał krokowca na 115 kroków. W ogóle to miałem problem żeby mieszankę poprawnie ustawić bo było cały czas bogato, dopiero pomogła dodatkowa masa z karoserii na sondę, teraz mam w miarę poprawnie, wskaźnik lambdy waha się od ubogiej do bogatej zarówno na biegu jałowym jak i w czasie jazdy.
Po wypłacie biorę się za regenerację parownika, zobaczymy jaki będzie efekt. [ wiadomość edytowana przez: jarex76 dnia 2009-10-15 22:21:46 ] |
seba1_kuna1 escort:D olsztyn / gdańsk | 2009-10-15 22:25:09 no mi pali 16 po miescie ale wiesz oborty to do pionu stawiam 5 tysi to standard a te bmw w lusterku to bardziej niz bezcenne |
simon3 Sympatyk FEFK Peugeot 307 SW 1.6 HDi Wrocław | 2009-10-16 18:22:57 Ess 1,6 16V Kombi. Generalnie "Eco Driving" pełną gębą Nie więcej jak 2 tyś obr/min, hamowanie silnikiem, itp, itd. zarówno miasto, jak i poza! Ile pali po Wrocku...? tego nie wiem, bo nie mierzyłem... póki co wolę nie wiedzieć Za to w trasie to tak około 6 ltr/100 km Aha... bez LPG rzecz jasna |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-10-18 17:47:31 Wczoraj odkręciłem zawór na registrze o 1/5 obrotu. Prowadził kolega o ciężkiej nodze. Oczywiście na trasie jazda z prędkościami dochodzącymi do 160kmh, częste redukcje na 3 bieg i rzadko 5 bieg. W mieście rozpędzania do końca i hamowania przed światłami czy zakrętem. Średnie spalanie 17l LPG na 100km |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-10-23 22:44:03 Ustawiłem wszystkie pokrętła gazu w najbardziej optymalnej znanej mi konfiguracji. Spalanie w mieście to minimum 10l LPG na 100km, ale to przy kretyńsko oszczędnej jeździe z prędkościami max 40-50kmh i przyspieszaniem do 1500rpm na każdym biegu.
Gdy kręcę do 2500-3000rpm na trochę głębszym gazie, nadal starając się jak najmniej używać hamulca, spala mi 12l LPG na 100km. Kiedy daję koledze o ciężkiej nodze, obrotomierz często idzie do pionu, hamulce zaczynają pachnieć, a spalanie zaczyna przekraczać 15l LPG na 100km. Poddaję się, nie umiem lepiej ustawić gazu. Mój escort Mk6 1.6 16V z gazem I generacji nigdy nie będzie palił mniej |
Tomour Ford Escort RS2000 mkV Skawina k/Krakowa | 2009-10-25 15:21:11 Mój Essi RS pali w granicach 7-8 na trasie a po Krakowie to 10 i wiecej. (Mowa o benzynce). |
zombi1980 Sympatyk FEFK Ford focus [mk1] Stronie Śląksie | 2009-10-26 10:40:49 Mój 1,6 16v przebieg 235 tyś. jara 6,5 przy codziennym kursie do pracy 35 km w jedną stronę, V śr. 80km/h. |
strutter ford escort xr3i toruń | 2009-10-26 18:00:02 moj xr3i 1.6 105KM, mk IV 89r przebieg podejrzewam ze jakies 260000 ( okolo ) przy baarrrrdzo spokojnej jezdzie ( zamulaniu ) pali jakies 9l ale jak sie go zacznie meczyc to i 19l, srednio to jakies 12-13l [ wiadomość edytowana przez: strutter dnia 2009-10-26 18:00:46 ] |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2009-10-29 19:26:58 tak czytam, czytam i... 1500, 2000, 2500rpm w zetecu to jest palowanie zwykle.
o przyjemnosci z jazdy nie powiem bo nie ma. |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-11-02 18:43:37 No to wymiękłem. Zrobiłem mały test spalania. zatankowałem LPG za 20zeta (równiutko 10l) i jeździłem baaardzo ekonomicznie, tzn. obrotek na każdym biegu nie przekraczał 2000 obrotów i spalanie w cyklu miejskim wyszło 20literów, tak więc czy jeżdżę ekonomicznie czy stawiam obrotka do pionu mój escort ma to w dupie i pali zawsze tyle samo, 20/miasto, 10-10,5 trasa.
W sobotę regeneruję parownik i basta. |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-11-02 20:03:03 Jeśli będziesz jechał na niskich obrotach, ale nadal na pół gazu, to i tak spali dużo. A tak poza tym - żeby ekonomiczna jazda miała sens, trzeba puszczać gaz daleko przed światłami i zakrętem. Hamując zwiększasz spalanie!
Prawidłowo |
smallsize Escort Driver Ford Escort RS2000 Kraków | 2009-11-02 20:30:45 escort 1.4i trasa 204,5km znaczna czesc po wiejskich kretych drogach troche po nowo otwartej a4 z wieliczki na tarnow. predkosc autostrada ( 40 km po 20km w kazda strone ) 150-160 czyli noga w podlodze. wies 100-110. autko na gaz. spalanie 8.78. w jedna strone dwie osoby plus bagaze w druga strone 3 osoby plus bagaze. |
luku89 MkVI Sulechów | 2009-11-03 22:33:48 Mój 1.4 w trasie spala ok 8, a w mieście 10-11 oczywiście gazu |