Audi A4-z jakim silnikiem szukać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałbym zaszaleć i dokupić sobie coś wiekszego. tak w granicach 15tys.zł. Szukam hatchbacka 3D albo sedana 5D. Zastanawiam sie nad A4 tylko że ceny są wyższe od budżrtu. roczniki powyżej 95r są o ciut za drogie na moje finanse... Jeśli bym miał kupować A4 to z jakim silnikiem? myślałem nad 1.8 benz.

A tu tylko pogląd jaki by mi się podobałnullAudi A4
  
 
Podobać się to jedo. Mieć na to to drugie. Mieć na zrobienie co trzeba po zakupie - trzecie, a na utrzymanie to czwarte. Ceny nie są "escortowe". Na którym punkcie się zatrzymałeś? Dla mnie A4 to 2 rozwiązania: mocniejsze TDI albo 1.8T.
  
 
w sumie to nad 4 punktem bym sie zastanowił... ale przecież nie są chyba tak awaryjne jak essy
P.S. Escorcika sobie zostawiam bo nawet sie nie opłaca go sprzedawac
  
 
jak juz audi to....polecam 1,9 TDI 110 KM (ewentualnie 130 KM)- wystarczajacy model,,,,w benzynie jesli ma to byc na sportowo...to tak jak wspomnial kol. Wojo -- 1,8 T 150 KM
  
 
Nigdy nie miałem A4 ani nikt z rodziny, żeby się pewnie wypowiadać. Kumpel natomiast jest miłośnikiem, miał i ma nadal. I wiem ile potrafił zostawić kasy w serwisie... Tylko jego stać, teraz jeździ nową... A awaryjność? No może nie aż tak, zależy ile jeździsz i jak, ale np. zawieszenie nie jest specjalnie trwałe. A jego remont bardzo boli.
  
 
średnio robie 60km tygodniowo. także nic specjalnego. Także licze na gługi żywot w moich rękach. Autko ma się ogólnie prezentować dobrze i niezawodzić ani nie rdzewiec a do tego być dosyć zwinne i duże... A może jkaiś inny polecacie???
  
 
No to wszystko by się zgadzało, oprócz tego że duże

A polecanie? Chyba jednak sam musisz choć coś podrzucić, za dużo tego Może coś z Subaru? Drogie, ale niezawdne, a jak się znajdzie dostęp do części (podobno można) to jakoś da się przeżyć. Coś z BMW Seria 5? Komfort, prowadzenie itd....
  
 
Cytat:
2008-04-16 00:16:27, MK5_essik pisze:
średnio robie 60km tygodniowo. także nic specjalnego. Także licze na gługi żywot w moich rękach. Autko ma się ogólnie prezentować dobrze i niezawodzić ani nie rdzewiec a do tego być dosyć zwinne i duże... A może jkaiś inny polecacie???



tez chciałbym tyle km robić w tygodniu, wtedy jakieś bmw m3 lekko by sie utrzymało
  
 
Co za tą kwotę ? Myślę że Volvo S40/V40 Full opcja za tą kasę, nawet z gazem moża kupić Osobiście to mi się w nich podobają 2 rzeczy - wygląd i silnik T-4 o mocy 200KM
  
 
Myślałem też nad mercedesem C220 i AStrze G ale subaru itp odpadają
  
 
Cytat:
2008-04-16 00:01:26, Wojo pisze:
Dla mnie A4 to 2 rozwiązania: mocniejsze TDI albo 1.8T.

Brawa dla tego Pana i polać mu
  
 
Jakąś MAZDĘ może? GAma spora od 626 po 6tki Piękne trwałe.
  
 
TDi
  
 
Cytat:
2008-04-16 00:01:26, Wojo pisze:
Dla mnie A4 to 2 rozwiązania: mocniejsze TDI albo 1.8T.


dokładnie tak samo
  
 
jeśli chcesz jeździć tanio to zapomnij o 1.8T bo w mieście poniżej 11L nie da sie zejść a przy normalnej w miare dynamicznej jeździe nie ma co liczyć na mniej niż 15L jeśli ktoś uważa inaczej to albo tym silnikiem nie jeździł albo nie wie co to jest miasto... co do spalania w trasie to oczywiście uda sie uzyskać spalanie w granicach 8L ale to jak ktoś sie wlec potrafi powyżej 160-180 to spalanie jak w mieście albo większe zaznaczam że mam a4 z tym silnikiem i znam paru użytkowników tych aut...
jeśli klekot w tej budzie czyli B5 to tylko i wyłącznie 1.9TDI 110km, o 1.9TDI 90km zapomnij bo bardziej mułowaty i pali o dziwo więcej, 130konnych tdików w tej budzie nie było dopiero w B6 od 2001roku których ceny zaczynaja sie od 40tyś, 115konne to też wydatek 30tyś minimum bo były dopiero po lifcie
jak już byś sie zdecydował to tylko quattro - kupisz bez, będziesz żałował uwierz mi
co do zawieszenia przedniego prawda zawieszenie super wielowahaczowe ale źle znosi polskie drogi a koszt wymiany wszystkich wahaczy z łącznikami i pierdołami w miare na dobrych częściach to 1800zł za same części
za samą robocizne wymiany rozrządu ceny zaczynają sie od 300zł bo silnik ustawiony wzdłużnie i trzeba cały przód rozbierać - niby taki drobiazg a każdy sie zawsze przy pierwszej wymianie za głowe łapie
nie ma co porównywać awaryjności komfortu i innych takich rzeczy do escorta bo to inna klasa auta ale ceny cześci i warsztatu też odpowiednio wyższe
jednak kto raz kupił audi od modelu a4 wzwyż chyba tak szybko nie zmieni marki na prawde polecam
  
 
A ja przy tak małych przebiegach radziłbym wolnossące 2.0 130KM a nie turbo diesel czy turbo benzynę...
Ale to głos czystego rozsądku, jak chcesz power to bierz, w końcu "jak się bawić to z orkiestrą"
  
 
Cytat:
2008-04-17 01:21:47, kcprski pisze:
A ja przy tak małych przebiegach radziłbym wolnossące 2.0 130KM a nie turbo diesel czy turbo benzynę... Ale to głos czystego rozsądku, jak chcesz power to bierz, w końcu "jak się bawić to z orkiestrą"


jednyną przesłanką jaką sie możesz kierować w takim strawierdzeniu to to że klekot faktycznie potrzebuje pare kilometrów zeby sie rozgrzać a kolega pisał że robi znikome przebiegi tygodniowe bo innych rozsądnych powodów nie widze
co do turbobenzyny nie wiem jak wygłada spalanie tego 2.0 130km to jest to na tyle rzadki silnik że mało sie o nim słyszy i ja nikogo nie znam kto miał by audi z takim silnikiem ale faktycznie spalanie moze być takie same albo ciut mniejsze ale czy warto dla tego jednego litra odbierać sobie tyle przyjemności
aha no i te silniki były montowane tylko w budzie B6 czyli ceny od 30-35tyś wzwyż więc to ciut ponad budżet naszego kolegi...




[ wiadomość edytowana przez: saintadamus dnia 2008-04-17 09:58:20 ]
  
 
Cytat:
2008-04-17 09:53:30, saintadamus pisze:
jednyną przesłanką jaką sie możesz kierować w takim strawierdzeniu to to że klekot faktycznie potrzebuje pare kilometrów zeby sie rozgrzać a kolega pisał że robi znikome przebiegi tygodniowe bo innych rozsądnych powodów nie widze


Nie no dla mnie kupowanie starego silnika turbo w momencie, gdy mamy mały budżet i robimy niewielkie przebiegi po prostu mija się z celem. Wysokie spalanie (mowa o Pb), koszty serwisowania w przypadku awarii turbo.
Z drugiej strony zdarzają się naprawdę fajne TDI, które nie sprawiają kłopotów - tak, jak u mojego znajomego w Passacie - ponad 300 000 km i zero problemów (90KM).

Odniosłem wrażenie, że autor wątku nie jest Rockefellerem.
Ale tak, jak pisałem, w 100% rozumiem ludzi chcących mieć dużo pod butem, nawet za wysoką cenę.

Cytat:
2.0 130km to jest to na tyle rzadki silnik że mało sie o nim słyszy i ja nikogo nie znam kto miał by audi z takim silnikiem


Żaden argument in minus. Może tylko to, że ciężko znaleźć.
A spalanie.. ciężko określić, ale tragicznie nie będzie. Podejrzewam, że 15 nie łyknie.
Ale i tak nieważne, bo:

Cytat:
aha no i te silniki były montowane tylko w budzie B6


Macie rację towarzyszu, nie wiem czemu myślałem o B6.

---
Ogólnie zadałbym pytanko na forum Audi, tam chłopaki znają A4ki tak jak my Escorty

[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2008-04-17 11:08:11 ]
  
 
* Silnik

Silnik Pojemność Moc maksymalna Maks. moment obrotowy
1.6 1595 ccm 102 KM(75 kW) przy 5300 obr/min 140 Nm przy 3800 obr/min
1.8 1781 ccm 125 KM(92 kW) przy 5800 obr/min 168 Nm przy 3500 obr/min
1.8 T 1781 ccm 150 KM(110 KW) przy 5700 obr/min 210Nm przy 1750 obr/min
2,0 2000ccm 140 km (100kW) przy 6000 obr/min 200Nm przy 3200 obr/min
2.4 2393 ccm 165 KM(121 KW) przy 6000 obr/min 230 Nm przy 3200 obr/min
2.6 2598 ccm 150 KM(110 KW) przy 5750 obr/min 245 Nm przy 3500 obr/min
2.8 2771 ccm 174 KM(128 KW) przy 6050 obr/min 265 Nm przy 3500 obr/min
2.8 2771 ccm 194 KM(142 KW) przy 6000 obr/min 280 Nm przy 3200 obr/min
S4 2671 ccm 265 KM(195 kW) przy 5800 obr/min 400 Nm przy 1850 obr/min
RS4 2671 ccm 379 KM(279 kW) przy 6500 obr/min 440 Nm przy 2500 obr/min
1.9 TDI 1896 ccm 110 KM(81 KW) przy 4000 obr/min 235 Nm przy 1900 obr/min
2.5 TDI 2496 ccm 150 KM(110 KW) przy 4000 obr/min 310 Nm przy 1500 obr/min








* Osiągi

Silnik 0-100 km/h Prędkość maks. Zużycie paliwa
1.6 12,4 s 190 km/h 8.0 l/100km
1.8 10,6 s 205 km/h 8,6 l/100km
1.8 T 8,4 s 221 km/h 8,2 l/100km
2.4 8,2 s 230 km/h 9,4 l/100km
2.6 8,6 s 225 km/h 9,6 l/100km
2.8 7,6 s 238 km/h 9,4 /100km
2.8 7,4 s 240 km/h 9,4l /100km
1.9 TDI 13,5 s 204 km/h 5,4 l/100km
2.5 TDI 9,6 s 220 km/h 6,9 l/100km
S4 5,6 s 250 km/h 11,3 l/100km
RS4 4,7 s 250(297)km/h 12,5 l/100km
  
 
kolego kcprski bez obrazy ale audi to Ty chyba tylko na ulicy widziałeś i słyszałeś o nim od znajomych
silnik 1.9TDI to idiotoodporny silnik nie do zajechania... nie trzeba o niego jakoś specjalnie dbać poza normalnymi wymianami ekspoatacyjnymi żeby trzaskał setki tysięcy kilometrów a silnik Tojego kolegi jest w zasadzie dopiero na "dotarciu" nie mówimy tu o 2.5TDI 150km bo to straszny kibel i kondom w którym po 200-300tyś trzeba robić remont głwicy bez względu na to jak sie o niego dba... 2.5TDI 180KM montowany w B6 zwłaszcza od 2202 roku jest już poprawiony ale i tak długowietrzonościa nie dorówna 1.9 ale to już inna bajka bo inna droższa buda

silnik turbobenzynowy to oczywiście też inna bajka bo wiadomo nie tak długowieczny ale też napisałęm że nie jest tani i trzeba sie z tym liczyć a tak na marginesie to mój ma teraz dokładnie 198tyś na liczniku (zaznaczam że auto ma 12lat i nie wiem czy nie był kręcony licznik) i wciąż jeździ na pełnym syntetyku 5W50 więc faktycznie są to stare silniki które sie do niczego nie nadają

także jeśli kolego o audi tylko słyszałeś to nie wprowadzaj innych w błąd a autorowi tematu również radze odwiedziny forum klubu audi a4