Wymiana sprzęgła i skrzyni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Zdobyłem w końcu skrzynię i kupiłem sprzęgło - w poniedziałek czeka mnie wymiana. Na co powinienem zwrócić uwagę przy tej robocie i/lub co ewentualnie mogę przy okazji zrobić żeby za jakiś czas nie wyciągać tego ponownie?
  
 
ustawic idealnie "prosto" tarcze sprzegłowa, przeczyscic przesmarowac w miare mozliwosci łape rozumiemy ze nowe łozysko masz w komplecie?? dobrze dokrecic skrzynie i nie zapomniec o blasze miedzy silnikiem a skrzynia przy zakladaniu bedzie sie pewnie z 30 razy przestawiac
  
 
sprawdzić simering na wale czy nie przecieka lepiej kup coś lepszego jak będzie trzeba wymienić.

zdementuj czujnik linki prędkościomieża łatwo go uszkodzić.


  
 
Cytat:
2008-05-02 12:15:24, L_BUBU pisze:
zdementuj czujnik linki prędkościomieża łatwo go uszkodzić.



Proponuję zdemontować ...Do dementowania tam nie ma nic. Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać
  
 
Hm... W temacie zimeringu na wale to mam już pewne doświadczenie i przyznaje nie brałem tego pod uwagę (znaczy co by się profilaktycznie wyposażyć w takowy). Mam nadzieje, że jego wymiana nie będzie konieczna - olejku z silnika mi nie ubywa i silnik od spodu jest suchutki, ale oblookam co i jak - dzięki.
W temacie linki od prędkościomierza to nie wiem za specjalnie w czym problem?
Jest jeszcze jeden temat - olej do skrzyni. Wyczytałem w WKŁ, że powinien być EP SAE 80. Ja kupiłem Mobila SAE 80 o co chodzi z tym EP. Koleś w sklepie powiedział, że to olej mineralny musi być. Trochę się zdziwiłem bo mineralny to mi się zawsze kojarzy z krótkimi czasami eksploatacji a tu przecież skrzynia bez obsługowa... W tej skrzyni którą kupiłem oleju brak bo jest bez przegubów i wszystko wyciekło.
Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? Naturalnie po wszystkim zrobię jakąś fotorelację - tylko nie wiem jak z fotkami bo będe kładł duży nacisk na czas.
Pozdro.
  
 
ja wlasnie wczoraj wyjechalem po wymiane skrzyni i sprzegla, powiem ze lape ustawialem 3 razy albo więcej, i tak wsteczny troszke mi zgrzytnie musze powoli go wbijac nie wiem dlaczego tak sie dzieje, pewnie nie wysprzęgla dobrze, albo tarcza sie musi dotrzec
  
 
Ja mam czasami taki objaw jak się mocno nagrzeje wóz, może się coś wtedy napina i czasami sobie zgrzytnie tzn. tak szarpnie jak wbije wsteczny. Tak samo i jedynka lubi sobie szarpnąć.
  
 


Jestem po wymianie skrzyni i sprzęgła, a to co jest nad tym tekstem wyraża to co czuję.

Sama robota poszła nawet w miarę tyle, że ze skrzynią nie trafiona diagnoza (no może nie do końca trafiona). Sprzęgiełko pracuje cudnie, tarcz którą wyjąłem była prawie o połowę cieńsza od nowej. Szarpaliśmy się (i to dość długo) z jedną ze śrub mocujących rozrusznik. Kurcze tego co wymyślił rozrusznik w takim miejscu trzeby by chyba zabić. To wygląda tak jak by nie można było juz go bardziej schować . Teraz jeszcze czeka mnie ponowna diagnoza u zaprzyjaźnionego speca czy przegub wewnętrzny jest do wymiany i szykuje się kolejny wydatek.

P.S.
Jak by co to mam zbedną skrzynię od 1,8 16V 1997r. przebieg udokumentowany 126kkm, może ją sprzedam.

Pozdrawiam.