Gaz I generacji do mkV?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam kolegów. Co myślicie o montażu instalacji gazowej I generacji do mk V? Mam wielopunktowy wtrysk i niby to się da zrobić ale czy nie będzie się coś poźniej sypać jeśli instalacja nie będzie miała komputera. To jest najtańsza instalacja i i opłaca mi się ją założyć.
  
 
ryzyk-fizyk!!
niektorzy zakladaja i nie narzekaja!!:]

a niektorzy zalozą i pozniej mowią ze nigdy wiecej gazu, a na forach pozniej pisza ze gaz to najwieksze dziadostwo co niszczy silniki!!
  
 
Witam, myśląc o instalce 1 gen mowisz o regulacji (register-śruba), odcięciu zasilania wtryskiwaczy przekażnikiem i braku emulacji sondy lambda.
Odnośnie samej regulacji na srube, powinno dać rade ale nigdy nie bedzie idealnie. zabrudzi Ci sie jakikolwiek filtr i skład mieszanki sie zmieni. To samo przy pełnym obciążeniu samochodu.
Jezeli chodzi o emulację wtryskiwaczy to fordy też jako tako znoszą jej brak czyli odcięcie przekaznikiem i tyle. Ewentualnie przy przełączaniu z benzyny na gaz moze chwilowo szarpac itp ( brak mozliwosci regulacji nakładania benz/gaz).
jezeli chodzi o emulacje sondy to powinna byc. niektórzy robią obwód otwarty (znowu przekaznik) przy pracy na gazie i tyle, ecu wchodzi wtedy w tryb awaryjny i tyle. Normalnie w fordzie powinna byc emulacja - przebieg (fala prostokątna).
Zapomniałem dopisać- jak nie zrobią obwodu otwartego ani emulacji czyli zostawią sonde bez zmian to sterownik benzynowy bedzie sie przeprogramowywał. amen

[ wiadomość edytowana przez: xplosiv dnia 2008-05-05 16:14:14 ]
  
 
Heh nieźle wytłumaczone . Ja powiem w skrócie: taką mam i nie narzekam . Faktycznie przy zmianie z PB na gaz szarpnie ale to jest moment. Pali mi 12l/100.

Pozdrawiam
  
 
ja takze taka mama 15l/100km - ale czemu tego nie wiem reg parownik hmm ale coz zycie
  
 
Tak miałem namyśli odcięcie zasilania wtryskiwaczy przekażnikiem i sondy chyba też nie ruszalby gazownik. Z tego co mi gość tłumaczył to tak zrozumiałem. Chodziło o to że to będzie najtańszy koszt i ma jeździć. Tylko z tym drugim właśnie żeby nie było problemów dlatego podałem temat na forum. Ktoś jeszcze ma opinie na podany temat? Jak to jest z tym gazem w praktyce?
  
 
Cytat:
2008-05-06 09:06:02, Tomal777 pisze:
Tak miałem namyśli odcięcie zasilania wtryskiwaczy przekażnikiem i sondy chyba też nie ruszalby gazownik. Z tego co mi gość tłumaczył to tak zrozumiałem. Chodziło o to że to będzie najtańszy koszt i ma jeździć. Tylko z tym drugim właśnie żeby nie było problemów dlatego podałem temat na forum. Ktoś jeszcze ma opinie na podany temat? Jak to jest z tym gazem w praktyce?



bedzie jezdzic, czasem lepiej, czasem gorzej, ale bedzie. bedize tez rozprogramowywac kompa benzyny, ale znajac zycie na benzyne nei bedziesz przelaczal wogole, tak ze nawet tego nie zauwarzysz
ja bym jednak wolal dolorzyc do jakiegos komputerka te 200,-
  
 
Cytat:
2008-05-05 16:19:43, gagatek pisze:
Heh nieźle wytłumaczone . Ja powiem w skrócie: taką mam i nie narzekam . Faktycznie przy zmianie z PB na gaz szarpnie ale to jest moment. Pali mi 12l/100. Pozdrawiam



bo to sie robi na LUZIE!!! dajesz troche gazu, przelaczasz i jedziesz...
  
 
a co myślicie o używanej instalacji? Gazownik daje na to wszystko papiery? Sprawdza się to?
  
 
Cytat:
2008-05-06 12:45:24, Tomal777 pisze:
a co myślicie o używanej instalacji? Gazownik daje na to wszystko papiery? Sprawdza się to?

używka jak najbardziej. pamietaj ze zbiorniki mają homologacje na 10 lat(wybite na butli) no i reduktor powinien być w jak najlepszym stanie(ewentualnie wymiana membran). reszta sie praktycznie nie zużywa
  
 
Cytat:
2008-05-06 12:45:24, Tomal777 pisze:
a co myślicie o używanej instalacji? Gazownik daje na to wszystko papiery? Sprawdza się to?


Nie zarejestrujesz takiej instalacji bez komputera
  
 
Cytat:
2008-05-05 16:05:22, xplosiv pisze:
Witam, myśląc o instalce 1 gen mowisz o regulacji (register-śruba), odcięciu zasilania wtryskiwaczy przekażnikiem i braku emulacji sondy lambda. [ wiadomość edytowana przez: xplosiv dnia 2008-05-05 16:14:14 ]


Generacji instalacji nie rozróżnia się po tym czy mają odcięte wtryski przekaźnikiem---przy 2 gen też tak może być
Tak samo z emulacją sondy.... są systemy co nie emulują......a tylko wykorzystują sygnał sondy
  
 
Mam drugiej generacji, nic nie czuje czy gaz czy bena ale pali mi 10l./100km a beny palił 7,5-8,5l a niby miał palić tyle samo.
Ponowna regulacja coś pomoże?
  
 
Cytat:
2008-05-06 17:56:31, djtados pisze:
Nie zarejestrujesz takiej instalacji bez komputera



tiaaaa nie znasz realiów
  
 
Cytat:
2008-05-06 18:00:26, djtados pisze:
Generacji instalacji nie rozróżnia się po tym czy mają odcięte wtryski przekaźnikiem---przy 2 gen też tak może być Tak samo z emulacją sondy.... są systemy co nie emulują......a tylko wykorzystują sygnał sondy

1 gen - register
2 gen - silnik krokowy
3 gen dystrybutor (podawanie gazu przed zawory niesekwencyjnie)
4 gen wtrysk gazu w fazie lotnej bezposrednio dla kazdego cylindra, tuz przy zaworach (dotyczy tez wtrysku bezposredniego benzyny)
5 gen sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej
6 o czyms zapomniałem????

nie rozrózniałem generacji po emulacjach czy przekaznikach, tylko po oszczednosciach gaziarza, stąd moje załozenia ze nie bedzie niczego jak to mawiał Kononowicz


[ wiadomość edytowana przez: xplosiv dnia 2008-05-06 19:42:11 ]
  
 
Miałem takie układy w esortach trzech jeden gażnikowy drugi 8 zaworowy EFI oraz 16 zaworowy 1,8 na pełnym wtrysku i jakoś to się sprawowoało nawet niw żle bywały czasem jakieś hocki ale ogólnie mogę powiedzieć, że nie było żle trzebz dbac jak zwykle o kable , swiece filtry i jakoś będzie chodzić.Piszę jakoś bo napewno sekwencja byłaby lepsza no ale.....Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-05-06 18:06:14, Kleszczak pisze:
Mam drugiej generacji, nic nie czuje czy gaz czy bena ale pali mi 10l./100km a beny palił 7,5-8,5l a niby miał palić tyle samo. Ponowna regulacja coś pomoże?



srednio 20% wiecej gazu niz benzyny, wiec jak palil ci 8,5 beny, to 10 litrow gazu jak najbardziej w normie. "mial palic tyle samo" to nie realne, albo gaz albo glowica
  
 
mój kumpel ma 1gen w Escorcie 1,4. Bardzo sobie chwali i zresztą ja też bym chwalił. Pali w granicach rozsądku, a sam sobie spokojnie może poregulować. Obcykał co i jak i reguluje jak potrzeba

Ja mam 2gen i uważam to za porażkę niestety. Po wyjęciu miksera dopiero czuć że RS to RS a nie 1,6...
  
 
Cytat:
2008-05-07 00:31:13, yezXR3i pisze:
mój kumpel ma 1gen w Escorcie 1,4. Bardzo sobie chwali i zresztą ja też bym chwalił. Pali w granicach rozsądku, a sam sobie spokojnie może poregulować. Obcykał co i jak i reguluje jak potrzeba Ja mam 2gen i uważam to za porażkę niestety. Po wyjęciu miksera dopiero czuć że RS to RS a nie 1,6...



tylko ze pierwsza generacja to jeszcze wieksza porazka niz 2...
  
 
To co myślicie koledzy wstawiać tą instalację I gen? Przypomnę że to mkV 1,6 EFI. no i o czym musiałbym pamiętać jeśli się zdecyduję i już w trakcie użytkowania. Pytam bo nigdy nie miałem gazu.