HELP jak wyjac diody z alternatora? a moze to nie diody? 126

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dopadły mnie kłopoty z ładowaniem... na początku nie świeciła sie kontrolka od ładowania (jak przekręcałem kluczyk to paliła sie tylko ta od oleju) olałem to mysłąc ze padla zarówka .. ale to nie to. Odpialem kabelek od ladowania(ten przy alternatorze) przylozylem do masy i kontrolka sie zapalia..
wymienilem przed chwila szczotki(stare dobre i 10zł w bloto )
i nie wiem co kupić? diody czy regulator? wykrecilem ta zaslepke na diody i nie widze zeby byly upalone czy cos... mail ktos kiedys cos takiego?
HELP MUSZE GO DZIS NAPRAWIC!
  
 
dioda nie musi wygladac na spalona zeby nie dzialala
  
 
ja też myślałem że nie mam ładowania, a okazało się że poszła komora w akumulatorze.. przy sprawdzaniu ładowania wyszło do 13,9V (przy dużym kole pasowym), a mimo to nie dało się ruszyć rozrusznikiem.

odkręć sobie nakrętki i spróbuj odpalić.. jak będzie 'bulgotało' to akumulator do wywalenia..
  
 
aku raczej dobry... natomiast problem jest taki ze nie ma ladowania
tzn odpalilem go na pych i jakos dojechalem do domu.. jak dawalem gazu to nic sie nie zarzyly swiatla lepiej..czyli zero ladowania.. pytanie czy to regulator czy diody? i jak je wyjac?? jak sprawdzic domowymi metodami czy reg jest dobry?
akumlator dobry!
dzieki!a jak wyjac alternator? da sie ta srube jakos unieruchomic?
  
 
u mnie jest tak, że jak po dłuższym postoju zapalę światła to lekko świecą, z czasem coraz lepiej... też byłem pewny ze to kwestia ładowania, a okazało się że akumulator 'nie przyjmuje' ładowania albo po chwili się rozładowuje...
  
 
Cytat:
dzieki!a jak wyjac alternator? da sie ta srube jakos unieruchomic?


nie jestem pewien (alternator mam tydzien) ale pewnie podobnie jak w przypadku pradnicy: nalezy zdjac gruba rure co doprowadza powietrze do wentylatora i tam da sie zlapac za os alternatora...
  
 
Cytat:
nie jestem pewien (alternator mam tydzien) ale pewnie podobnie jak w przypadku pradnicy


A ja mam alternator od zawsze i jest dokładnie tak jak mówisz :zdejmujemy rurę z tyłu i kluczyk 19 kontrujemy.Nie muszę dodawać że trzeba jeszcze go odkręcić od blach
  
 
Nie znam się ale praktyka...
Do akumulatora dochodzą dwa kable jeden gruby - do rozrusznika drugi cienki na elektrykę. Ten drugi ma łączenie - wsuwkę w bagażniku. U mnie była lekko nie świeża, spruchniała od oparów, utleniona itd... Samochód stanął i nie wiedziałem co. Przez godzine rozebrałem pół samochodu bo do głowy mi nie przyszło że tam jest jakieś idiotyczne łączenie..

Może toi jest to?
pzd qdlaty
  
 
Putin niewiem najlepiej jest sprawdzić miernikiem tylko trzeba je najpierw wszystkie odlutować jest ich o ile dobrze pamiętam 9 .
^duzych i 3 małe.
Ej ale przecież nietrzeba odkręcać całego alternatora wystarczy jak odkrecisz ten plastik na alternatorze potem odlutujesz trzy luty od uzwojenia stojana, odkręcisz trzy śróbki chyba klucz 6 albo 7 i masz na wierzchu cały mostek.
Jakbyś cos niewiedział to pisz na gg.
  
 
Cytat:
Jakbyś cos niewiedział to pisz na gg.



pisałem a Ty nie odpowiadałeś
wiec tak: zapchałem auto pod balkon..dzieci jakies sie pytaly jak tam wjechałem i wylutowalem ten badziew..pojechalem do sklepu ..i tam mnie spotkala nie mila niespodzinka nowy zestaw to koszt..71 zeta!!!(caly uklad z diodami)
wiec sprawdzilem w domu zarowka diody..wszystkie zdaja sie byc ok(pasowalby miernik zeby pomierzyc ich rezystancje...) jak je sprawdzic.? czy takie sprawdzenie na zarowke wystarczy? jak to nie diody to regulator moze... jak go sprawdzic?
z tego co wiem to mozna je wymieniac...tylko jak okreslic ktora zla a ktora dobra?
Rece opadaj ciagle cos sie psuje
  
 
Cytat:
..i tam mnie spotkala nie mila niespodzinka nowy zestaw to koszt..71 zeta!!!


No to już chyba lepiej kupić cały alternator na szrocie za tyle,czyż nie?
  
 
Alternator na giełdzie kosztuje koło 150zł.
Putin powiedz w jaki sposób je sprawdzałeś??no w sumie miernikiem było by najlepiej .
  
 
putin a skąd wiesz że to jest wina diod i regulatora może masz uszkodzony wirnik albo uzwojenie stojana
A jakbys miał miernik i sprawdzał uzwojenie stojana to przykładaj do tych trzech końców (każdy z każdym) i powinna byc taka sama rezystancja jeśli będziesz miał jeszcze jakieś pytanie to wal na gg może jutro znajde gdzieś miernik to moglibyśmy cos pomierzyć.