Awaryjne wspomaganie w Carinie E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W mojej Carinie E od jakiegoś czasu przy prawie max skręcie w prawo słychać głośne buczenie (chyba pompa wspomagania).Dziwne skręcając w lewo do oporu jest wszystko O.K.
Pojawiły się też minimalne luzy w układzie kierowniczym , słychać stuki przy skręcie w prawo-lewo.
Od lutego wymieniłem drążki kierownicze, amortyzatory i swożeń lewogo przedniego wahacza.
Czy psuje się pompa ? Czy co się może dziać w układzie kiewoniczym ? Ile kosztuje naprawa ?


Toyota Carina E 97r 1,6 XLi 134 kkm


[ wiadomość edytowana przez: MariuszSz dnia 2003-07-28 18:32:29 ]
  
 
Hej!

naogół jezeli psuje sie pompa wspomagania słychać ją duzo głosniej i naogół wspomaganie całkowicie wysiada... Pozatym przy maksymalnym skrecie w lewo i w prawo pompe słychać o wiele głosniej...
  
 
Cytat:
2003-07-28 20:04:23, Ambrozy pisze:
Hej!

naogół jezeli psuje sie pompa wspomagania słychać ją duzo głosniej i naogół wspomaganie całkowicie wysiada... Pozatym przy maksymalnym skrecie w lewo i w prawo pompe słychać o wiele głosniej...


No, nie do końca. Jęki pompy faktycznie są głośne. Ale to wcale nie ona może odpowadać za taki stan rzeczy. Jeżeli skrzywiony jest trzpień przekładni kieroniczej pompa może mieć zbyt duży opór przy skręcie w stronę gdzie jest skrzywienie. Prędzej czy później pompa siądzie. Czy to ze względu na przeciążenie czy też w wyniku dostania się opiłków metalu do płynu wspomagania podczas tarcia elementów skrzywionej przekładni. Uważam, że w tym przypadku może być to wina uszkodzonej przekładni. Do Cariny wstawiane były przekładnie typu ZF i Kyoki (tak się to chyba pisało). ZF była nierozbieralna i miała charakterystyczne żłobienia w kształcie kratki na powierzchi. Można to zobaczyć nawet od góry nie wjeżdzając na kanał. Kyoki była rozbieralna i można do niej dokupić części. Trzeba sprawdzić czy pompa się nie poci (czy olej z niej nie wycieka) i to samo z przekładnią.
Wspomaganie wcale nie musi wysiadać. Czy przekładnia jest skrzywiona najłatwiej sprawdzić podczas jazdy z małą prędkością. Przy skrzywieniu będzie ściągać tylko na 1 stronę.
  
 
Mam Carine od niedawna i nie wiem, czy płyn wspomagania kierownicy należy wymieniać czy nie? Pomóżcie! Książka serwisowa na ten temat milczy. W moim aucie również przy maksymalnym skręcie kół buczy (i w prawo i w lewo), ale jeśli odpuszczę kierownice minimalnie, to buczenie ustaje.
  
 
Płyn sie wymienia ale niestety nie pamietam co ile. Buczenie przy max wychylonych kołach jest normalne nie ma sie co przejmować
  
 
heh ...a u mne pompa milczy i slychac tylko ciutke wyzsze obroty silnika o jakies 50 - 100 ...


Sprawdzilbym jeszcze dokladnie oslony drazkow kierowniczych ze strony przykrecenia do maglownicy ... czesto sie zdarza, ze zle zalozona oslona, ewentualnie uszkodzona powoduje stopniowe zacieranie sie maglownicy poprzez dostawanie sie tam wody i innych drobinek unoszacych sie na naszych jakze wspanialych i rownych drogach ... co za tym idzie bedzie slyszalna zmiana odglosu pracy pompy ...
  
 
U mnie też milczy ae ja mam nowy samochód tak więc się nie wypowiadam
  
 
U Was milczą ale Carinki tak już mają. Z tego co widziałem i słyszałem to wszystkie. Praktycznie tylko przy max skręcie kół i w obie strony to samo. Nie jest to głośne buczenie ale jednak. Taki urok. Ja mam założoną pompę na 140 barów (około) z zaworem na 75 (coś koło tego powinno być) i też buczy.