Kolo zamachowe 126 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2003-08-13 23:33:27, schwepes pisze:
a które prawo dynamiki mówi o tym? bo ja znam 3 i żadne mi pod to nie podchodzi


nie bądź taki dosłowny myślałem o prawach dynamiki ogólnie... tak jak prawach rządzących wszeschświatem
ale jak ktoś nie ma się czego czepiać, to czepia się szczegółów
  
 
a ogólnie:
kręcą się dwa koła - lekkie i cięższe.. kręcą się z taką samą prędkością... które będzie łatwiej zatrzymać /ew. zmniejszyć częstotliwość jego obrotów/
  
 
rozumiem

ale to niczego nie tłumaczy.. zawsze jest tak że im mniejsza waga tym lepiej (oczywiście aż do momentu gdy przestaje spełniać swoje zadanie)
  
 
Cytat:
2003-08-13 23:46:59, widynek pisze:
a ogólnie:
kręcą się dwa koła - lekkie i cięższe.. kręcą się z taką samą prędkością... które będzie łatwiej zatrzymać /ew. zmniejszyć częstotliwość jego obrotów/


ten przykład nie tłumaczy prędkości max.
łatwiej zatrzymasz koło lżejsze, ale też łatwiej je rozpędzisz do większej prędkości
  
 
ale ja nie chciałem wcale wytłumaczyć prędkości max... tylko zwalnianie w czasie jazdy pod górkę jadąć ze stałą prędkością
  
 
tylko ze kolo zamachowe w silniku ma za zadanie kumulowac energie kinetyczna powstala podczas suwu pracy i jesli bedzie lzejsze to zbierze jej mniej tak to wg mnie wynika
  
 
ten efekt większość zauważyła... chociaż utrata prędkości ma tylko miejsce w początkowej fazie, a potem już i tak samochód jedzie na tyle na ile mu pozwala moc...
  
 
Cytat:
2003-08-13 23:52:35, schwepes pisze:
ten efekt większość zauważyła... chociaż utrata prędkości ma tylko miejsce w początkowej fazie, a potem już i tak samochód jedzie na tyle na ile mu pozwala moc...


no właśnie stąd wziął się mój pierwzsy post, że dużo osób twierdzi, że u nich takie zwolnienie na odelżonym kole nie następuje...

tak, ale z ciężkim kołem ta pierwsza faza, gdzie ma miejsce utrata prędkości będzie trwała dłużej, czyli V nie zejdzie do 90 w 1/4 górki, tylko np w 1/2
  
 
Cytat:
tak, ale z ciężkim kołem ta pierwsza faza, gdzie ma miejsce utrata prędkości będzie trwała dłużej, czyli V nie zejdzie do 90 w 1/4 górki, tylko np w 1/2


zależy od mocy, aktualnego biegu, wielkości góry
  
 
odkopuje stary wątek bo mam do Was pytanie
czy wiecie jakie wymiary ma koło eleganta (grubośc)seryjnie,bo to na zdjęciu jest moje lekko stoczone daawno temu i niepamietam ile i niewiem też czy jest sens jeszcze odchudzać przy dłubniętym silniku
  
 
To na zdjeciu jest odchudzone ?
  
 
Cytat:
2005-10-07 14:28:31, mate17 pisze:
To na zdjeciu jest odchudzone ?



to na zdjęciu jest seryjne
  
 
ej nieróbcie se jaj poważnie ono jest lżejsze było planowane może mało dlatego się Was zapytałem i zastanawiam czy planować czy mi nie zacznie gorzej jeździć autko bo przyśpieszenie ma z pewnością lepsze niż niejeden z waszych maluchów
  
 
Cytat:
2005-10-07 14:40:01, snail pisze:
ej nieróbcie se jaj poważnie ono jest lżejsze było planowane może mało dlatego się Was zapytałem i zastanawiam czy planować czy mi nie zacznie gorzej jeździć autko bo przyśpieszenie ma z pewnością lepsze niż niejeden z waszych maluchów



opcja jest taka:

lżejsze koło - mniejsze Vmax większe przyspieszenie (ale też trudniej się rusza)

cięższe koło - odwrotnie.

Spójż na koło Krzyh00. To jest lekkie kołe
  
 
na tym kole jest jeszcze duuuuuuuuuuuuuuuzo materiału do zebrania
  
 
ja bym nawet powiedzial ze to kolo jest napawane zeby bylo ciezsze od serii
  
 
Cytat:
2005-10-07 14:58:03, owz pisze:lżejsze koło - mniejsze Vmax

a potwierdzil to juz ktos czy nadal to sa tylko bajki wujka Henia? bo jesli lzejsze kolo obniza vmax to trzeba by sprobowac zalozyc ciezsze i malec pojdzie 200km/h na serii
  
 
to juz fizyka na której się nie specjalnie nie wyznaję....
  
 
bede dzis albo jutro w garazu i powiem ci ile mierzy takie koło bo zwazyc nie mam jak
  
 
moja waga pokazała że seria wazy coś miedzy 7,4 a 7,5 kg