A4 1.9 TDI Pytanie o silnik i elektrykę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Jestem początkującym posiadaczem Audi A4 Avant z roku 1998. Prawdę mówiąc moja widza na temat motoryzacji nie jest zbyt szeroka, dlatego poszukuję pomocy osób, które znają się na tych autach (chyba dobrze trafiłem )

Mam silnik 1.9 TDI - 110 KM. Problem polega na tym, że dotychczas jeździłem Passatem z 2004 też 1.9 TDI 100 KM na pompowtryskach i muszę stwierdzić, że wydaje mi się,ze po prostu był silniejszy, mimo,że miał o 10 KM mniej. Mam małe wątpliwości, czy nie zostałem oszukany i być może mam pod maską 90-cio konny silnik? Ja rozumiem, że między autami jest 6 lat. Różnica jest jednak aż za bardzo odczuwalna - Przed moją miejscowością jest spora góra, Passatem na piątym biegu przy 140 KM/h nadal rozpędzałem się i to całkiem przyzwoicie, natomiast Audi przy 140 km/h na piątce już niezbyt chętnie się rozpędza, wskazówka prawie stoi. Jak sprawdzić, czy sprzedawca podał mi prawidłowe dane na temat silnika? Gdzie znajdę oznaczenie, które powie mi jaka naprawdę jest moc tego motoru?
(już nawet nie wspominam, że passat jest o wiele cięższy)
A może zbyt wiele wymagam od 11-letniej Audicy?

Zwracam dużą uwagę na szczegóły, dlatego kolejny problem dotyczy podgrzewania foteli. I znów porównamy z Passatem - w Passacie już po 2 minutach ogrzewanie mocno grzało, natomiast w Audi wygląda to o wiele gorzej, po 10 minutach nie byłem pewny, czy fotel grzeje, czy to ja sam sobie nagrzałem fotel swoim ciałem. Pytanie jest następujące: Czy w Audi tak powoli rozgrzewają się fotele, czy być może znajdę pod fotelem jakąś wtyczkę odpowiedzialną za podgrzewanie? A może to bezpiecznik? Czy po prostu mam się liczyć z tym, że w 11-letniej Audicy tak wygląda podgrzewanie foteli i nie porównywać więcej do Passata?

Będę wdzięczny za odpowiedź na moje pytania. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do dyskusji

P.S. oczywiście jest też masa spraw, które są fajniejsze niż w Passacie