Elektr. szyba zjechała i koniec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ale od początku.
Otworzyłem szybę pasażera do połowy,
aby wypuscić jakieś stworzonko boże które zabłądziło.
Próbując zamknąć okno,szyba zjechała na dół
Nie idzie jej podnieść ani przyciskiem pasażera ani kierowcy.
Rozebrałem drzwi i przy próbie podnoszenia lub opuszczania słychać tyknięcie.
Wymontowałem mechanizm otwierania i podłączyłem do
tylnych drzwi i wszystko działa - więc silniczek jest OK.
Ustawiłem podnośnik na zamkniętą szybę i zamontowałem z powrotem do przednich drzwi,
szyba zamknięta,ale nie działa.
Gdzie tkwi problem ???
We włączniku pasażera,kierowcy czy jeszcze gdzieś indziej ?

pzdr.Marek
  
 
Sprawdź przelotki w drzwiach
  
 
ja w poprzednim aucie tak miałem i była to wina przycisku od otwierania i zamykania . pozdro
  
 
Cytat:
2009-05-21 20:49:01, ilku pisze:
Sprawdź przelotki w drzwiach


sprawdze
Cytat:
2009-05-21 20:52:06, demon801 pisze:
ja w poprzednim aucie tak miałem i była to wina przycisku od otwierania i zamykania . pozdro


ale który przycisk pasażera czy kierowcy ?
elektryk mi mówił,że sygnał z przycisku pasażera najpierw idzie hmm, gdzieś tam, wraca i dopiero wtedy otwiera / zamyka okno.
Aha,przyciskiem pasażera już od jakiegoś czasu nie szło otwierać/zamykać okna - dlatego konsultowałem się z elektrykiem
Powiedział również,że muszę mieć jakiś dobry układ scalony (ta płytka sterująca ) żeby sprawdzić który z przycisków padł.
  
 
ja wymieniłem wtedy przycisk kierowcy. mam elektryka który pracuje w serwisie opla i moge go zapytać jak usunąc taką usterke
  
 
fajnie,czekam na wieści
  
 
Cytat:
2009-05-21 21:40:02, MarekV6 pisze:
ale który przycisk pasażera czy kierowcy ? elektryk mi mówił,że sygnał z przycisku pasażera najpierw idzie hmm, gdzieś tam, wraca i dopiero wtedy otwiera / zamyka okno.


Bzdury opowiada ten elektryk. Układ który jest w guzikach ma za zadanie podtrzymywać lub wyłączać napięcie do guzików w zależności od sygnałów zapłonu i krańcówek z drzwi. (np. po zgaszeniu silnika, guziki nadal działają do momentu otwarcia drzwi kierowcy). Jeżeli jest podany prąd na guziki (poznać można po świecącym się ich podświetleniu) to po wciśnięciu guzika, sygnał + leci do podnośnika, a dokładnie do modułu komfort wbudowanego w podnośnik (tam gdzie się wpina wtyczkę).

Cytat:
2009-05-21 21:40:02, MarekV6 pisze:
Powiedział również,że muszę mieć jakiś dobry układ scalony (ta płytka sterująca ) żeby sprawdzić który z przycisków padł.


Można to sprawdzić zwykłym omomierzem po wymontowaniu przycisków.

I teraz tak:
1. Sprawdzenie przewodów sterujących między przyciskami a podnośnikiem:
1a przewód koloru szarozielonego wychodzący z guzików (są 4 do 4 szyb, trzeba znaleźć właściwy) powinien mieć przejście do takiego samego w kostce podnośnika - sygnał zamykania.
1b przewód koloru niebieskoczerwonego wychodzący z guzików (są 4 do 4 szyb, trzeba znaleźć właściwy) powinien mieć przejście do takiego samego w kostce podnośnika - sygnał otwierania.

W przypadku uszkodzenia przewodu zamykania jest możliwość zamknięcia szyby poprzez funkcję domykania (pod warunkiem zaprogramowanych uprzednio podnośników).
  
 
Nie no elektryk jest gut,ja to tak zrozumiałem

Zapomniałem napisać :
Przycisk pasażera nie działa i cały czas jest tak,że jak opuszczam przyciskiem od kierowcy ( okno pasażera ) to się opuszcza ale jak chcę zamknąć to znowu się opuszcza zamiast podnosić.

pzdr.Marek
  
 
A jak podnieść/opuscić na krótko - z akumulatora ?
Pod jakie piny podłaczyć +/- ?

Mam mechanizm założony i nie chcę ciągle na nowo nitować/odwiercać,
samochodem muszę jeździć a bez szyby to tak jakoś głupio

  
 
1 -> stały +
2 -> + po przycisku (podnoszenie) - po podaniu + podnosi szybę
3 ->+ po przycisku (opuszczanie) - po podaniu + opuszcza szybę
4 -> masa stała (-)
6 -> domykanie - po podaniu masy domyka szybę

Tak więc żeby operować podnośnikiem musisz mieć podłączone 1 i 4 oraz podawać (+) na 2 albo 3.
  
 
Działa

Chyba pomogło przeczyszczenie przelotki w drzwiach.
Mogę już opuszczeć/podnosić guzikiem od kierowcy.
Ale nadal nie działa guzik pasażera.
I tu mam pytanie - które kable połączyć,aby opuścić/podnieść szybę.
Wtedy będę wiedział czy to kable czy przycisk.

1) niebiesko/czerwony - opuszczanie ?
2) szaro/zielony - podnoszenie ?
3) biały
4) szaro/żółty
5) brązowy ( grubszy od pozostałych )

  
 
Cytat:
2009-05-23 20:34:02, MarekV6 pisze:
I tu mam pytanie - które kable połączyć,aby opuścić/podnieść szybę. Wtedy będę wiedział czy to kable czy przycisk. 1) niebiesko/czerwony - opuszczanie ? 2) szaro/zielony - podnoszenie ? 3) biały 4) szaro/żółty 5) brązowy ( grubszy od pozostałych )


żadne
P.S. Przeczytaj jeszcze raz dokładnie mój poprzedni post.
  
 
czyli :
szaro/zielony z przycisku + szaro/zielony we wtyczce podnośnka =
miernik powinien "zapiszczeć"
i to samo tyczy się niebiesko/czerwonego
i powinno działać podświetlnie przycisku,tak ?


  
 
przejście - jest
podświetlanie - jest
a przyciskiem pasażera nie idzie opuścić/podnieść szyby
Czyli coś nie balanga z tą płytką ?

  
 
Na tej płytce nie za bardzo jest co się zepsuć, co najwyżej mogą być pęknięte ścieżki pomiędzy wtykami a polami styków - sprawdź omomierzem, a najlepiej włóż płytkę w kostkę i zewrzyj bezpośrednio ze sobą piny 1-3 (opuszczanie) lub 2-3 (podnoszenie), numerki pinów masz na płytce.
  
 
cholera,nie za bardzo miałem czas ...

ale tu nie ma żadnych opisów pinów !
W poprzednim poście jest ta płytka odwrotnie i tam jest "4",
ale czy to jest opis pina
Mogę się domyslać które to są,ale czy to te na 100%

  
 
Na wcześniejszym zdjęciu widać opis: licząc od lewej strony od dołu 1,2,3,4; prawa strona od dołu 5,6,7,8, masz oznaczone piny 1,4 i 8.
  
 
od jakiegoś czasu miałem podobny problem, tzn nie szło zamknąć okna tylnego okna za pomocą przycisku przy drzwiach.
Przyciski na tunelu normalnie działały.
dzisiaj sprawdzałem co tam się dzieje, opuściłem szybę i już niestety nie mogłem zamknąć, aniprzyciskiem na drzwiach ani na tunelu.

Sprawdziłem na czerwonym grubym kablu do silniczka nie było napięcia, okazało się że ułamały się kable w gumie na łączniku między słupkiem a drzwiami(CZERWONY I CHYBA JAKIŚ SIWY Z ???)wszystko polutowałem zabezpieczyłem i zadziałało (trzeba wypiąć kable z kostki w słupku i za kable trochę pociągać wtedy te uszkodzone wyjdą)

no i od dzisiaj prawidłowo działą przycisk na drzwiach - wskazywało by to jednak że sygnał z przycisku idzie gdzieś do czegoś poza drzwiami i wraca innym kablem do silniczka.
  
 
Cytat:
2009-05-29 23:41:20, OpelOmega pisze:
wskazywało by to jednak że sygnał z przycisku idzie gdzieś do czegoś poza drzwiami i wraca innym kablem do silniczka.


Leci do czarnej dziury i wraca z nadświetlną prędkością poprzez dylatację czasoprzestrzeni wprost do podnośnika
Polecam lekturę schematów elektrycznych...
  
 
Cytat:
2009-05-25 22:29:03, bratyslaw pisze:
Na tej płytce nie za bardzo jest co się zepsuć, co najwyżej mogą być pęknięte ścieżki pomiędzy wtykami a polami styków - sprawdź omomierzem, a najlepiej włóż płytkę w kostkę i zewrzyj bezpośrednio ze sobą piny 1-3 (opuszczanie) lub 2-3 (podnoszenie), numerki pinów masz na płytce.


no i nic, zero reakcji