[MK VI] Podczas hamowania ściąga w prawo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kolejny problem.
Podczas hamowania wyraźnie najpierw bierze prawe, przednie koło.
Przy dużej prędkości nawet przy delikatnym hamowaniu całe auto zaczyna się kantować, przod nurkuje w prawo i robi się niebezpiecznie.
Dodatkowo kiedy puszczę hamulec puszcza on z lekkim opóźnieniem.

Okładziny z przodu mają około 4 mm.
Czas wziąć się za hamulce. Na co mam się przygotować?
Klocki na pewno nowe, zaciski rozebrać i przeczyścić tłoczki, płyn też pewnie nowy cały, przewody elastyczne przy kołach też zmieniać? Może przy okazji też zrobić tył?

Jaki będzie koszt i czy dam radę zrobić to w jeden dzień w garażu.
W kilku autach zmieniałem już szczęki i klocki, więc jakieś doświadczenie mam, niestety nidy nie był to ford.

Czy taka naprawa znacznie poprawi jakość i skuteczność hamowania, czy nie warto kasy inwestować?
  
 
w hamulce zawsze warto inwestowac. zobacz jak chodza tloczki we wszystkich kolach, wyczycs pozadnie prowadnice zaciskow z przodu oczysc powierzchnie przylegania klocka do jazma odpowietrz i zobacz jak bedzie, wszystkie te czynnosci wykonasz zerowym nakladem finansowym.
Pozdrawiam!!!
  
 
Witam może przyczyna leży w tłoczkach.Ja też tak miałem ale lewa strona.po rozebraniu hamulca tłoczek był wyczyszczony i przesmarowany i problem zniknął.Niedawno wymieniałem tarcze(Brembo) i klocki (Ferodo).kosztowało mnie to z robotą 300 zł.Więc możesz wyczyścić tłoczki i może problem zniknie.Zrób sobie najlepiej obie strony.Pozdro.
  
 
Następny w tym tygodniu ...gumowe przewody hamulcowe do sprawdzenia ,a szczególnie metalowa obejma na nich która rdzewieje i zaciska przewód.
  
 
Spokojnie kamil, szukałem, czytałem.
Zastanawiam się tylko co warto robić i ile kasy warto inwestować.
W sobotę rozbiorę, oczyszczę, odpowietrzę i zobaczę co i jak.
Jeszcze jedno pytanie, nie wiem jaki płyn hamulcowy mam, czy można to jakoś sprawdzić, kupić uniwersalny, czy najlepiej wymienić cały?
Jeśli cały to ile go kupić?
  
 
jak juz sie bawisz to najlepiej wymien caly i bedziesz wiedzial co masz, jak jest zielony to r3/dot 3 a jak taki zoltawy to r4/dot4
Pozdrawiam!!!
  
 
[quote]
2009-06-14 20:45:45, jurek-k pisze:
Kolejny problem. Podczas hamowania wyraźnie najpierw bierze prawe, przednie koło. Przy dużej prędkości nawet przy delikatnym hamowaniu całe auto zaczyna się kantować, przod nurkuje w prawo i robi się niebezpiecznie. Dodatkowo kiedy puszczę hamulec puszcza on z lekkim opóźnieniem.
U mnie objawy były identyczne. Powód opisany w:
https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=153694&c=45&f=20&orderby=asc&start=0


[ wiadomość edytowana przez: Mirekm11 dnia 2009-06-15 14:51:02 ]