Ustawienie wału i koła zamachowego w 126 bis

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wymieniałem w swoim 126 bis tylny uszczelniacz wału po złożeniu okazało się że silnik ma drgania.Słyszałem że koło i wał musza być odpowiednio ustawione.Widziałem czerwoną kropkę na kole i nic więcej.Jeśli ktoś może mi pomóc jak to zrobic to bardzo proszę.
  
 
To w bis czy w 126p??? bo już nie wiem
  
 
Jest coś takiego, że ow punkt na kole zamachowym musi pokrywać sie ze wzniosem wału korbowego ku górze. Czyli tłoki mają być u góry. Ja nigdy nie miałem plamek tylko wyfrezowania na kole zamachowym.
  
 
A nawet jak nie ustawisz tak to co się stanie????
  
 
Nic .Przecież koło nie jest zadna przeciw waga dla wału korbowego. Jest sam z siebie wyważony i koniec!! Jeśli wał nie jest wyważony to już inna spiewka. W każdym razie wszyscy tego przestrzegają jak cholera. A ja NIE. Jak narazie (odpukać) silnik sprawuje sie suuuper.
  
 
Ale w bisie, ma to znaczenie, jesli sie nie myle to jest ono wywazane mimosrodowo.
-----------------
" MONTAZ KOLA ZAMACHOWEGO- Przykrecajac koło zamachowe do wału korbowego,
należy ustalić takie położenie, aby nawiercenie kontrolne na powierzchni
czołowej koła (oznaczone kolorem czerwonym) znajdowało sie w najwyższym
miejscu przy ustawianiu czopów korbowych i tłoków w maksymalnej pozycji
górnej (ZZ) Sróby należy dokręcić momentem 44 Nm"
--------------



[ wiadomość edytowana przez: maniac dnia 2003-08-24 00:27:45 ]
  
 
W Bisie jeśli sie źle ustawi koło silnik będzie latał na boki jak głupi, koło ma ponawiercane otwory z jednej stromy i pełni role "przeciwwagi" dla wału