Elektryczna pompa wody

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukam (najlepiej używanej = tańszej ) elektrycznej pompy wody... musi dawać ciśnienie w okolicy 3bar lub więcej

ewentualnie jak wiecie w jakich samochodach była taka pompa montowana to też podajcie.. będę szukał po szrotach
  
 
jest podejrzenie że taka pompa jest w omedze 3.0 V6 (x30xe) i w vectrze 2.5 V6 (x25xe).. czy ktoś może to potwierdzić?
  
 
Taka pompa była w omedze. Taka pompa była jeszcze w VW T4. A do czego ma ona być?
  
 
do wtrysku wody/wody i alkoholu
  
 
Tak myślałem. problemem jest tu ciśnienie wody. według dokumentacji to jest ono powyżej 10 atm. a to już troche cięzko... a czym chcesz wtryskiwać ją?

[ wiadomość edytowana przez: zwierzyna dnia 2003-08-31 19:29:15 ]
  
 
schemacik
regulacja będzie odbywać się poprzez wymianę dyszy... a za resztę odpowiada pompa + elektrozawór
  
 
czyli ze schemaciku wynika że musisz uzyskać bardzo duże ciśnienie na pompie żeby uzyskać odpowiednie rozpylenie... więcej niż 10 atm. mam pewien pomysł i to bez pompy napisać?
  
 
no jasne..
z chęcią się czegoś nowego dowiem

a żeby było odpowiednie rozpylenie to podobno starcza 3-4bar...
  
 
trzeba miec odpowiednia koncowke ktora zwiekszy cisnienie tak jak w wezach starzackich poprostu bardzo mala dysze
  
 
dysze mają wielkość w dziesiątych czy setnych częściach mm.. ale do tego jest potrzebne odpowiednie ciśnienie żeby było odpowiednie rozpylenie wody.. z angielskiego tzw. pattern (czyli wzór, wzorek..)
  
 
możesz podać swój mail to prześle rysunek bo nie mam gdziee go wrzucić? co do pomysłu to : Użyć butli ze sprężonym gazem. chyba najlepiej i najłatwiej co2.
  
 
schwepes@poczta.onet.pl
a w razie czego gg 1877807

ale z gazem to będzie problem z wagą butli, oraz kosztami jej napełniania... a pompa jest lekka i obsługa wtrysku sprowadza sie do dolewania wody i czyszczenia dyszy co jakiś czas..

  
 
schemat- butla
pewnie by to zadziałało ale znalazłem kolejne minusy.. oprócz wagi i kosztu napełniania butli, dochodzi kwestia porządnego zbiornika który wytrzyma ciśnienie, oraz dobre jego uszczelnienie
  
 
butle 2kg z reduktorem kupisz tanio (np. ogłoszenia w anonsach allegro) zbiornik wykonasz ze starej butli po propanie . w miejsce zaworu wkręcisz na taśme teflonową korek zrobiony u tokarza z 2 otworami. a reszta instalacji to ziewanie oprucz dyszy choć to wszystko tylko rozważania teoretyczne....

[ wiadomość edytowana przez: zwierzyna dnia 2003-08-31 22:20:33 ]
  
 
Cytat:
2003-08-31 19:12:48, schwepes pisze:
do wtrysku wody/wody i alkoholu


Nie qmam. Chyba umknął mi poprzedni temat w którym to było wyjaśnione więc pytam: gdzie i po co wtryskiwać tą wodę?? Czy to na rysuknu to kolektor ssący? Wytłumaczcie mi to plz bo temat mnie zaciekawił strasznie ale nie wiem o co biega. A może to coś na wzór wtrysku wody na intercooler
  
 
wtrysk wody służy obniżeniu temp. w komorze spalania i w ten sposób zapobiega stukowemu.. z dodatkiem alkoholu, tudzież inej substancji (patrz artykuł) dodatkowo zwiększa liczbę oktanową paliwa...

efekt uboczny to czyszczenie zaworów z nagaru

a natrysk na intecooler obniża temp powietrza tłoczonego przez turbinę (która jest nagrzana) i zwiększyć jego gęstość..
  
 
kolejne zalety to niewielki spadek zużycia paliwa, zmniejszenie emisji NOx i (sadzy-diesel). Powoduje również ochłodzenie mieszanki na skutek odparowania... aco do pompy to moge w czwartek zapytać w Poznaniu na giełdzie ile sobie za taką od Omegi lub T4 wołają?

[ wiadomość edytowana przez: zwierzyna dnia 2003-09-01 17:33:52 ]