Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DaymoN Malec, Seat Ibiza Wieluń | 2003-09-16 08:12:38 Dokładnie tak jak pisze schwepes BRISK są do ..pupy. Zero ciężko pali jak jest zimny i jest do bani!!!! Pozdro... |
PitGTR F&F MEMBER 126p Gdańsk | 2006-11-22 18:28:53 NGK jest dobre. |
rallyman F&F Sympatyk GC8 SD | 2006-11-22 20:39:36 a ktos cos wie o iskra Turbo? |
dr_krzysiek Fiat 126p Nakło | 2006-11-23 08:00:47 U mnie Iskry nie działały
Znajomy polecił mi Magneti Marelli, nawet dobrze się spisują. A te Iskry Turbo, to chyba te z takim rowkiem po wewnętrznej stronie elektrody bocznej. |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2006-11-23 10:05:02
Każda sójka swój ogonek chwali ... Takie uogólnienia są bardzo mylące ! Poza tym rzucacie nazwami firm , bez podania szczegółów - o jaki typ chodzi . Brisk też robi świece klasyczne - z jedną elektrodą , z trzema ( chyba i z czterema ) , a robi też bez elektrod ( ! ) . I każda z nich ma swoje plusy i minusy . A np. zakładanie tych ostatnich do auta bez zapłonu elektronicznego , dajacego mocną iskrę o napięciu kilku kV - da faktycznie taki skutek , jak opisywany . I to nie świece są do pupy , tylko nie pasują do tego auta ... |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2006-11-26 18:07:20 NGK bp6h(s) |
rallyman F&F Sympatyk GC8 SD | 2006-11-26 18:10:32 i takie wlasnie wsadzilem wiec chyba dobrze |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2007-03-27 21:41:53 Nie szajs tylko nie to napięcie iskry. Iskra poprostu nie ma siły by przeskoczyć, a jeśli juz to zrobi to jest na tyle słaba, że nie powoduje zapłonu mieszanki.... No chyba, że sa uszkodzone....... |
szefspeed Fiat 126p FL 93r. Gdynia | 2007-03-27 21:53:31 A w elegancie załapią na tamtym module?? |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2007-03-28 08:24:55
Po pierwsze - większa ilość elektrod ( np. 4 ) nie wymaga przyłożenia do świecy większego napięcia . Wręcz przeciwnie - iskra nie przeskakuje jednocześnie pomiędzy wszystkimi elektrodami - tylko "wynajduje"najlepszą dla siebie drogę , wolną od oleju , nagaru itp. , a odstęp pomiędzy elektrodami bocznymi , a centralną - jest taki sam jak w świecach jednoelektrodowych ( poniżej 1 mm ) . Natomiast w Briskach ( i innych świecach bezelektrodowych ) odstęp pomiędzy centralną elektrodą , a gwintem - to kilka - kilkanaście milimetrów ! Jak łatwo zgadnąć napięcie potrzebne do przeskoku iskry to nie kilkaset V , jak w klasycznych układach zapłonowych - tylko kilka kV ( tys V ) - a tego nie potrafi większość modułów zapłonowych . Tak więc to nie świece Brisk są szajsowate - tylko po prostu nie pasują do tego i jeszcze kilku innych samochodów ... Ja na przykład jeżdzę na Briskach trzeci rok , a wcześniej na innych - też bezelektrodowych - Golden Lodge . Z tym że nie maluchem - tylko najpierw Fiatem Ritmo 90 s.i.e , teraz Lancią Dedrą 1,8 . Bo jest jeszcze jeden szczegół , dla którego w tych konkretnych autach taki rodzaj świec się sprawdza : - świece nie są tam wkręcone z boku głowicy , tylko centralnie w jej środek ( oba silniki dwuwałkowe ) i w obu silnikach są garbate tłoki . W związku z tym iskra nie bije do innych elektrod , czy głowicy - tylko w denko tłoka znajdującego się w górnym położeniu . Efekt jest na tyle dobry , że na pewno już nie wrócę do "normalnych" świec , pomimo , że wcześniej jeździłem też na świecach trzy- i czteroelektrodowych . [ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2007-03-28 08:25:51 ] [ wiadomość edytowana przez: CarvMachine dnia 2007-03-28 12:59:36 ] |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2007-03-28 22:02:28 Kilkaset Volt... No bo umrę ze śmiechu.... Różnica jest znaczna ale nie az tak.
Briski stworzono do zasilania napięciem wyładowania minimum 15KV Maluch tyle nigdy nie osiągnie....... |
Parnel F&F Sympatyk 126 p /CC KRAKOW | 2007-03-28 22:35:20 iskra F 100 |
mateuszc F&F MEMBER 126p / FaltDach / Bo ... k-ów | 2007-03-31 11:01:06
również polecam |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :) Kraków | 2007-03-31 12:03:46 ja rowniez motocyklowe Iskra F100 Super, daja bardzo rade |