Obrotomierz?????????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wie ktos może jak zamontować obrotomierz zamiast tego wielkiego zegara w w oplu rekordzie 85r, po co ktos taki zegar wielki montował to ja nie wiem , prosiłbym o dokładną instrukcje co mam kupic, gdzie podpiać, gdzie wiercić, gdzie ciąć, ile śróbek itd.
Dzieki i pozdrawiam
  
 
Witam!

odemnie dokładnej instrukcji nie dostaniesz jedynie wskazówki - ponieważ Rekorda nie rozbierałem z tej strony...

ale przez ANALogie do innych opli to powinno być tak:

- kupujesz na szrocie obrotomierz do Rekorda '85
- rozbierasz deche i wyciągasz wskaźniki
- odkręcasz ten wieeelki zegar i w jego miejsce wkręcasz obrotomierz
- jeśli masz szczęscie znajdziesz kostkę do podłączenie obrotomierza - będzie wtedy działał od razu
- jeśli jesteś pechowcem musisz pociągnąć sobie kabel z cewki do obrotomierza - (impulsy) - zasilanie możesz zaadoptować te z zegara na przykład...
- skręcaszwszystko do "kupy" i jeździsz z zajeb***** wielkim obrotomierzem...

Mam nadzieję że okazałem się pomocny - zacznij od zakupu obotomierza - i go dokładnie obejrzyj - powinna się wyjaśnić kwestia montażu...

pozdrawiam
Bartek
  
 
Witaj Artek, chcesz założyć obrotomierz? To znaczy,że uporałeś się już ze wskaźnikiem paliwa i i nie demontowałeś deski?
Do rzeczy. Aby wyp... ten duży zegar (faktycznie, nagroda typu "styling of year" , czy coś w tym stylu należy się palantowi, który to dziadostwo projektował (cały zestaw zegarów do rekorda, monzy i senatora)) musisz wyciągnąć cały panel z zegarami. Aby go wyciągnąć musisz usunąć plastiki, maskujące otwór na zegary. Następnie musisz odkręcić 3 śrubki mocujące zegary do deski (2 są na dole-bez problemu odkręcisz , 1 centralnie, na górze zegarów -polecam dośc długi i cienki wkrętak krzyżakowy . Na koniec przed wyjęciem zegarów musisz odłączyć kabelki od nich, oraz linkę prędkościowmierza. W tym celu musisz odłączyć akumulator (łatwo możesz spowodować zwarcie), następnie odchyl na bok zegary oraz ciut je wsunąć do wewnątrz otworu(kiepsko to idzie bo linka jest krótka), a wsyzstko to po to, by wsunąc dłoń i wyciągnąć kostki z kabelkami oraz nacisnąć spręzynę mocującą linkę. Przy okazji:::: nie porysuj pleksi osłaniającej zegary i nie pokalecz sobie dłoni - w otworze są końcówki śrób - dość ostre, by przeciąc skórę. . Po wyjęciu zegarów musisz odkręcić osłonę z pleksi - kilka śrubek i chyba 2 zatrzaski. Aby wyciągnąć zegar musisz z przodu chyba odkręcić 2 lub 3 śrubki i od tyłu odkręcić małe nakrętki. Nie wiem, czy przypadkiem przed tym nie musisz usunąć wskaźnika poziomu paliwa. poradzisz sobie, tylko najpierw obejrzyj sposób mocowania zegara.
jeśli masz już obrotomierz, sprawdź czy jest od 4cylindrowego silnika (z tyłu obudowy jest nadruk czy to od 4 czy 6 cylindrowego. Poza tym, możesz trafić na obrotomierz od diesla - skala kończy się chyba na 5 tys. Po skeceniu wszystkiego do kupy, sprawdź czy w wiązce kabli mocowanych do zegarów znajduje się zielony przewód - przekazuje impulsy od cewki do obrotomierza. Jeśłi go masz,to prwaie możesz skręcac w analogicznej kolejności (odwrotnej ) do raozkręcania plastików. Ale najpierw musisz przed założeniem zegarów zaizolować przewód prądowy zasilający zegar (chyba czerwono czarny, lub czarny - nie pamietam - jest on pojedynczym kablem dołączanym z tyłu do zegara. Jeśli założyłeś wszystko i podłączyłeś akumulator możesz opatrzeć rany i cieszyc się, o ile wszystko działa.
Pytasz , gdzie zdobyć obrotomierz? najlepiej w Niemczech na złomowisku, lub na giełdzie. Do 6 cylindrowego zdobędziesz u mnie , ale będzie fałszował wskazania (chyba ,że masz magika potrafiącego skorygować takie nieścisłości - mi już się nie chce . )
Przy okazji, sprawdź iżaróweczki i przeczyść od wewnątrz obudowe zegarów.
Masz inne problemy jeszcze??
Owocnej dłubaniny, t-omeg
  
 
heh no niestety ze wskaznikiem paliwa sie nie uporałem, deske rozbierałem (t-omeg dzieki za wskazówki) ale wskaznik dobry, plywak dobry czyli zostaly mi przewody bo cala wiązka jest do dupy a co do odpinania linki predkosciomierza to polecam na przyszłośc dobrac sie do niego od dołu demontujemy ten plastik od wentylacji kladziemy sie na podłodze glowa obok gazu i jak dobrze popatrzymy to widzimy całą linke (oczywiscie sugeruje odkrecenie wszytkich srobek od zegarów i zdemontowanie plastikow i szybki od zegarów bedziemy mieli wiecej swiatła) i przynajmniej mi sie wydaje ze latwiej ja odpiac (moze mam mniejsze zdolnosci manualne ) no i jeszce raz dzieki dla bartka i t-omega za instrukcje i wskazowki jak zamontowac ten obrotomierz teraz najwazniejsza sprawa musze go zdobyc a to chyba nie bedzie latwe
pozdrawiam i dziekuje
  
 
Sorki Artec, że ci 4 litery zawracam, ale powiedz mi, czy potrzebujesz wiązkę kabli elektrycznych do rekorda i obrotomierz ? Nie wiem tylko czy wiązka od czerwonego auta będzie pasowała do Twojego . Ok, dość żartów . Co potrzebujesz i ile możesz przeznaczyć na to tak zwanej "kaski"?
  
 
No panowie dostałem wreszcie na szrocie moj nowy obortomierz (własciwie cala tablice z zegarami) i taki jest problem w nowej tablicy oprocz obrotka sa 2 nowe wskazniki (taki wskaznik z akumulatorem i taki wskaznik z oliwiarką) powiedzcie do czego one sluza (domyslam sie ale chce sie upewnic ) i jak to podłączyć powiem ze do starych zegarow są dociagniete i nie podlaczone nastepujace przewody (czarny, niebieski i zielony w jednej wtyczce, i brazowy) czy któryś z tych przewodów mam podpiac pod jeden z nowych wskazników??
Wybaczcie takie lamerskie pytanie ale ten rekord to moj pierwszy samochod i niekiedy nawet proste rzeczy sprawiają mi problem, ale calyczas sie ucze
Pozdrawiam
  
 
Witam.
Jestem tu od niedawna, ale od czasu do czasu ,,podglądałem ,,
co u Was nowego.
Jestem zainteresowany obrotomierzem i
mam Astre z silnikiem 1.7 D 92r. 57KM. bez doładowania.
Może ktoś z kolegów podpowie od czego można założyc,
do czego podłączyc i ile taka przyjemność będzie mnie
kosztowac.

Serdecznie pozdrawiam


Olek
  
 
no alekstachura ja za swoja nowa tablice z obrotkiem dałem 70 zł na szrocie i tam proponuje ci poszukac moze cos trafisz, troche sie nakombinowałem bo była z peknięta plexi ale przełożyłem i smiga, sposob podłączenia opisywał wyzej t-omeg a i pamietaj ze musisz miec obrotka do disla,
Pozdrawiam
  
 


Cześć

Dziękuje za odpowiedz i przepraszam , że dopiero
dzisiaj odpowiadam ale nie mogłem dostać się na Forum.
Wiem że musi być obr. od diselka bo próbowałem jeden
ale nie chodził.
Jak tylko trafię to kupie taki jak ma być.
Serdecznie Cię pozdrawiam


Olek