SWAP silnika BMW 1.8iS do Łady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

czy ktos z klubowiczów ogarniał już temat?
wkurza mnie ostatnio dość mocno fiatowski DOHC i dostępność części do niego i pomyślałem o takim SWAPie do 2103 wraz ze skrzynią, kompem i całym osprzętem. Sprawa wydaje się dość prosta, silnik chyba jest dośc mały i lekki w stosunku do DOHCa a oferuje od razu 140KM.. martwi mnie jedynie jego pochylenie, czy ktoś próbował czy bezstresowo wejdzie on do komory? Co z miską olejową? Gdzie wypada smok pompy?
Pozdrawiam
  
 
Sam osobiscie widzialem taki silnik w niwie, czy dasz rade wsadzic do trojki,? nie wiem. Poszukam fotki tej niwy, bo powinny gdzies byc na kompie, i zapodam.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
musisz miec silnik z miska olejowa z przodu, wiec napewno M44 odpada, chyba ze pobawisz sie w przerobki i przekladki miski. M42 powinien wejsc
  
 
a gdzie M44 ma miske? nie wystarczy zmienic smoka pompy i miski z M42 do M44?
nie chce M42 bo nie chcę klapowej przepływki.

ktoś wie ile waży taki silnik? powinien być chyba lżejszy od Fiatowskiego TC?



[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2011-07-13 18:24:30 ]
  
 
Lada 1.8 IS

[ wiadomość edytowana przez: duszek480 dnia 2011-07-13 20:30:32 ]
  
 
no to juz wiadomo że się da i całkiem ładnie to wchodzi, powiedziałbym że chyba ładniej niż DOHC bo nie koliduje z pompami sprzęgła/hamulców
że tak powiem - klamka zapadła
  
 
W Ładach lądowało sporo ciekawych silników z rodziny BMW Osobiście to rozwiązanie odpowiada mi najbardziej, jeśli chodzi o swapy, ale to pewnie dlatego, bo niemieckie auta zawsze kojarzyły mi się z precyzją, osiągami i trwałością, co można bardzo dobrze potwierdzić na torze Nurburgring Nordschleife No ale mniejsza z osobistymi dygresjami... linki mogą Was zainteresować.

bodajże M20B20
Ford V6 (Granada/Capri)
5,6L V8 (Mercedes?)
Byćmoże to nie swap, ale rzeźba dosyć konkretna
brzmi jak BMW 4.0 V8
M20 turbo
Audi 4,2 V8

Różne mniej, bądź bardziej ciekawe wersje są porozrzucane po necie. Jest np. jakiś swap z Nissana 240sx plus przebudowa nadwozia na coupe, ale nie mogę znaleźć. Wiem także, że do zaporożców ZAZ968M da się wsadzić silnik od klasyka, bo obudowa sprzęgła pasuje do skrzyni od Zapa.

taki odwrotny swap... Lada do Trabanta

nie Łada, ale równie ambitny swap... no i skoro podszedł do BMW, to i do Łady też podejdzie

[ wiadomość edytowana przez: Ladasznikow dnia 2011-07-20 21:09:02 ]
  
 
Na 1 filmiku jest m50 Ciekawe te swapy
  
 
Cytat:
2011-07-20 21:33:27, duszek480 pisze:
Na 1 filmiku jest m50 Ciekawe te swapy



no dlatego napisałem "bodajże", bo sam nie jestem takim znawcą BMW, żeby ot tak w chwilkę rozpoznać oznaczenie i typ silnika Swapy zawsze mnie interesowały, bo dają one możliwość zrobienia auta grubo po swojemu Najważniejsze jest jednak, żeby zachować balans masy i bezwładności tak, aby zapewniał dobre osiągi i nie powodował problemów w kierowaniu pojazdem... to pierwsze idzie jeszcze ogarnąć... to drugie to już zadanie dla mistrzów.
  
 
no to jedziemy z koksem

  
 
Pięknie! Z takim silnikiem, to będziesz asfalt zrywał
  
 
już się nie mogę doczekać szczerze mówiąc, ale nie wiem czy zdążę zrywać ten asfalt przed zimą
  
 
przyszła mi własnie miska z E30 która to jest koniecznością przy tym swapie jeśli mamy tak jak ja silnik z E36. Miska E36 nie pasuje do belki łady.

  
 
Jak tylko włożysz silnik pod maskę, to muszę zobaczyć zdjęcia Przy misce od E30 nie trzeba nic dłubać? Ot tak sobie pasuje?
  
 
dokładnie, pasuje od strzała
  
 
Konrii jedz z koksem, wygląda to bardzo sensownie! jeśli udałoby się wam wpakować ten silnik bez większych problemów to to byłoby to!! wystarczająca moc bez totalnej rozpierduchy pod maską - projekty typu 3.5l V6 itp w ładzie polączone z kompletnym pocięciem auta nie budzą mojego zaufania!!
PS. przecierajcie szlaki - ktoś musi być pierwszy!!
  
 
tak naprawdę ten swap nie jest taki do końca prosty, jak np DOHC bo:

- trzeba znaleźć doby silnik - dobrych iS jest mało...
- trzeba dorobić łapy pod silnik i skrzynię
- trzeba przerabiać tunel pod skrzynie (ja mam to z głowy bo już miałem przerobiony pod Mirafiori)
- silnik jest pochylony na stronę wydechu co oznacza bardzo mało miejsca na kolektor wydechowy
- żeby włożyć chłodnicę z BMW w 2103 trzeba knuć z zawiasami (w 2105-7 chyba nie)
- trzeba przerobić wał
- jest dużo elektroniki, mam nadzieję że uda się ją rozsądnie ogarnąć i pochować...

to na początek, pewnie coś jeszcze wyjdzie w praniu, oby jak najmniej...
  
 
Konrii. miske masz z ISe30 dlatego nie ma problemów z nia
Zainteresowały mnie silniki BMW jakis czas temu i muszę przyznac że można fajnie zabawic sie typowo jednym motorem. 2.7 eta seria 129 koni. ale po zastosowaniu glowicy od 2.5l walka rozrzadu od 2.0 wtrysków przepływki i przepustnicy od 3.5l i pompy paliwa o większej wydajnoscino od 3.5 komputera od 2.0 z nowym softem udaje sie nam dojsc do 208 koni. pol roku temu mialem przyjemnosc swapowania bmw e30 z tym silnikiem hybryda 2.7 zhamowana na 208 koni wykrecajaca 7500 przy czym obrotomierz konczy sie na 7000.. co do elektryki to musisz miec wszystkie wiązki srodkową i silnika, na poczatek trzeba będzie odpalic silnik a pozniej szukac.
gdybys potrzebował pomocy daj znac
  
 
sawap godzien , godzien !!!!. jestem jak najbardziej za. robilem kolegi fiata 125p na blacharke, progi, blotnik, pas tylni, i oczyiscie mial jak w tytule silnik 1,8 IS z bawarni. pasuje super. jak kolegdze pomoze to :

1. ma zrobioną bardzo fajna przejścióke pod flansze pomiedzy walem a gloka mostu, czyli nie trzeba przerabiac walu !!! redukcja ma moze z 8-10mm grubosci. ,
2. najwiekszy problem stawia kolektor wydechowy gdyz silnik jest bardzo pochylony na prawa stronę !!!!. moge sie postarac dla ciebie o flansze pod koletor, ewentualnie jak patrzebujesz to mam mardzo duzo kolektorow ruroych o podobnym wyjsciu z glowicy z alfy 156 o podobnych srednicach rur.
3.elektronika nie jest trudna pogadam z kumplem , to ci wyjasni wszystko ,dam ci namiary na niego to sobie pogadacie .
4. wentylator na chlodnice pasuje z tego co pamietam z opla astry 1 , zaoszczedza to miejsca w komoze silnika, i montuje sie przed chlodnica !!!, w ladzie jak chcesz wieksza chlodnice niz oryginal to mozesz wyciac wewnetrzne zebra pasa pod chlodnicee i wsadzic tam chlodnice od VW santany badz passata b2 z silnikem diesela !!, ja tak mam i apsuje jak ulal !!!!!!, mam wątek w autach kluboiczow, Lada 3000GT andrys ,sa peno tam zdjecia moze cos pomoge ,


razie problemow pisz to sie pomoze.!!! dam ci numer do kumpla dzis wieczorem badz jutro !!! sorry za bletdy pisalem szybko przed pracą
  
 
ooo jakbyś miał zdjęcia z tego swapa to by było super.
Może wiesz jak kolega rozwiązał problem z pompą paliwa? dał zewnętrzną czy przerabiał bak ?
pozdrawiam