[Uszczelka g³owicy]

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Chce sobie za³ozyc g³owice od fso 1500 do poloneza 1600 rok.produkcji 1995,ponoc pasuje ale nie wiem jaka uszczelke g³owicy za³ozyc. Dzieki za wszelkie rady.
  
 
Ja tylko zapytam siê czemu wstawiasz g³owicê od 1500 do 1600 Czy co¶ ci to da ?
  
 
A 1.5 i 1.6 nie roznily sie srednicami tlokow? Bo to moze troche rzutowac...
  
 
Mia³em taka luzem wiec postanowi³em ja przerobic na wersje GT,srednicami sie rozna bo 1500 ma 77,00 a 1600 80,00 .Roznice te zniwelowa³em usuwajac ostre kanty w komorze spalania takze jest ok.Splanowa³em ja ok 0,5 mm i dokona³em pomiaru pojemnosci komory i tu jest wielka lipa bo komora ma objetosc 50ccm a stopien sprezania mi wychodzi ok 9.Bede musia³ jeszce ja obnizyc jakis mm wtedy bedzie
ok.
  
 
Co do uszczelki - lepiej zeby pasowala, bo przy tych roznicach srednic czesc uszczelki moze ci wisiec w komorze spalania - a to prawie gwarantuje samozaplony. Z drugiej strony metalowego krazka nie obetniesz bo musi trzymac cisnienie...Coz ciezka i trudna jest droga pionierow...
  
 
Zwracam siê uprzejmie do Wszystkich, którzy wiedz± co¶ na temat
uszczelek pod g³owicê. Wczesniej opisywa³em Wam mój problem z wyciekami oleju spod g³owicy. Zamierzam wymieniæ uszczelkê na now± i tu tkwi problem, ¿eby nie za³o¿yæ dziadostwa. Porad¼cie mi proszê jak± uszczelkê kupiæ bo nie ma zbytniego wyboru na Podkarpaciu. S± takie fajniusie poteflonowane do Poldzia ale nie wiem czy do FIATA 125p z silnikiem 115C 076/52 1500 siê nada.
Bardzo liczê na wasze sugestie i propozycje.

Pozdrawiam Was serdecznie!
  
 
od poldka starego typu
AA,AB,AC
podejdzie napewno
ta z silkonem
ja we fiacie 125p mam teraz taka
i nie mam zadnych problemow
koszt kolo 20zl
  
 
hmm mam pytanko mam przed soba wielce interesujaca ksiazke "polski fiat 125p -instrukcja napraw" wydana we wloszech w roku 1968 (nawiasem mowiac sietnej jakosci papier i morawski to sie chowa razem z wydawnictwem auto razem wzieci jezeli chodzi o szczególy opisu i jakosc zdjec)
I tam jest napisane ze silnik 115c/076 to wlasnie ten stary z filtrem po kolektorem ssacym
Czy wlasnie taki silnik masz??
Uszczelka pod glowice powinna pasowac ale niech wypowie sie specjalista od silnikow (do dziela Mroziu )
jezeli nie pasuje to sa zaklady prywatne ktore dorabiaja uszczelki "do wszystkich typow"
  
 
Witam!
Poczyta³em posty zwi±zane z wymian± uszczelki pod g³owicê, jako ¿e stojê przed tym problemem w zwi±zku z mokrym ca³ym blokiem silnika w okolicach kolektora ss±cego.
I pytanie: Jak poznaæ w sklepie, która uszczelka pod g³owic± jest warta kupienia? Nie chcê trafiæ na jak±¶ lipê, a nie mam w kwestii tych uszczelek do¶wiadczenia
Czy np. szara, z w±sk± czerwon± ¶ciê¿k± o szeroko¶ci paru milimetrów z obu stron (czy to silikon?), podpisana jako AJUST, bez wzmocnionych blach± tych ma³ych dziurek (kana³ów olejowych?) po jednej stronie cylindrów bêdzie OK?
Kosztowa³a co¶ ok 11 z³ i zaczynam mieæ w±tpliwo¶ci czy warto j± zak³adaæ czy nabyæ ewentualnie co¶ lepszego (JAK to lepsze poznaæ). Kto¶ mo¿e mi podpowiedzieæ jak powinna wygl±daæ "porz±dna" uszczelka?
dziêki i pozdrawiam
  
 
Dobra uszczelka to obok g³adkiej powierzchni g³owicy podstawa. Wiem to z w³asnych do¶wiadczeñ w tej materii. Co do jako¶ci, to nic co tanie dobre byæ nie mo¿e. Ajust, to podejrzewam, ¿e jaka¶ polska firma podszywaj±ca siê pod hiszpañskie Ajusy, zreszt± przeciêtniutkie. Ostatnio zastosowa³em niemieck± Goetze- dobre materia³y, du¿o silikonu i co wa¿ne dobrze skrojona. Co prawda 100% dro¿sza, ale wygl±da naprawdê solidnie. Nic nie cieknie. Polecam.
  
 
kup ta szara z czerwonym silikonem - powinna byc dobra, ja taka mam teraz
  
 
Polecam tak± ciemnoszar± z czerwonym paskiem(silikon) firmy Morpak. Nie jest tania ale za to naprawdê dobrze wykonana. Mam nadziejê, ¿e g³owicê bêdziesz planowa³!?
  
 
Wlasnie heheh ja mam tez problem z cienkienciem....
Tyle ze moja glowica ma ostatnie zycie a nie mam kaski na inna
Jaka jest szansa ze bez planowania sie uda i nie bedzie cieknac ?

Wiec jakie szanse ze nie bedzie kapac nic po zmianie uszczelki bez planowania glowicy ?
  
 
W³a¶nie, do³±czam do pytania, bo te¿ mam zamiar zbojkotowaæ planowanie g³owicy. S± szanse, ¿e bêdzie OK?
  
 
Zawsze lepiej jest zabielic glowice (koszt 30zl), a jak juz sie odda do zabielania, to mozna tez skrobnac ja troszeczke, ja u siebie mam 0,5mm (koszt 40zl). Wedlug mnie lepiej sie zapozyczyc, zrobic raz, a dobrze, a nie za pol roku znowu wyrzucac kase na uszczelki, plyn, olej, filtr...
  
 
s³usznie. 30 to niedu¿a kasa, a warto to zrobic.
1) Nie wiemy czy g³owica jest równa - moze przeciekaæ Je¶li zmieniamy uszczelkê to jaki¶ musi byæ tego powód - dla przyjemnosci sie tego nie robi. BTW czêsto wystarczy doci±gn±æ ¶ruby g³owicy 110 Nm zamiast sie braæ za ca³a wynianê.
2) Odchodzi nam pracowite czyszczenie powierzchni przed montazem. dostajemy czy¶ciutk± i równ± g³owicê. Trzeba tylko sie potem pozbyæ wiórów po obróbce - najlepiej karcher.

Co do uszczelki - polecam takie z siliconem. Firmy nie pamiêtam ale jak narazie mnie nie zawiod³a ani razu!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiód³, nie zdradzi³ ani raz.
To wspania³a jest maszyna, choæ ma ju¿ ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
To mowisz OLO zeby dokrecic... i dac jej szanse ? wszystkie o 110 ?
  
 
Cytat:
2003-03-30 20:59:47, MaciekW pisze:
Wiec jakie szanse ze nie bedzie kapac nic po zmianie uszczelki bez planowania glowicy ?


Bardzo duze kapac moze jak bys j± poniszczy³ jakimis duzymi cisnieniami oleju. Najczesciej przyczyn± ciekniêcia jest uszczelka a nie g³owica u mnie tak bylo -180z³ w ASO za wymiane (pod blokiem takich rzeczy sie nie robi).
Po co planowac bez potrzeby przeciez ilosc takich operacji jest scisle ograniczona i kiedy faktycznie bedzie potrzeba to sie okaze ze juz nie ma materia³u na szlif.
  
 
W³asnie u mnie od strony kolektora ss±cego te¿ zaczê³o robiæ siê nie¼le mokro, nie ¿eby kapa³o, ale sporo wszytko dooko³a jest mokre z oleju a silnik ma 30 ty¶ po kapie z wymian± bloku, wydaje mi siê to trochê za szybko. Prócz tego ¿adne ceregiele z ogrzewaniem, p³ynem itp jak przy padniêtej uszczelce nie wystêpuj± i nie wiem czy braæ siê za wymianê czy nie. a i jak wymieniaæ to nie wiem w³asnie czy planowaæ czy nie. A mo¿e wystarczy tylko doci±gn±æ tak jak Olo pisze?
co s±dzicie?
  
 
Spróbowaæ doci±gn±æ nigdy nie zaszkodzi. Mo¿e siê to udaæ. Ale nie ma wtedy ¿adnej pewno¶ci, ¿e da to jakiekolwiek efekty. Tymbardziej nie ma sensu zmieniaæ uszczelki bez planowania g³owicy, chyba ¿e kto¶ lubi wymianiaæ uszczelki co parê tysiêcy km.