Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-10-01 01:20:57 Nie żebym kopiował pomysł Quattro, taki wątek chciałem założyć juz wcześniej, teraz przyszedł pomysł na temat
Proponuje pisać tu o wszystkich kruczkach prawnych i znalezionych przez was lukach w przepisach, które można by wykorzystać. Ma to byś coś w formie "komitetu obrony przed kontrolą drogową" . Ostatnio kombinuje ze światłami. No i znalazłem wreszcie ten fragment (warunki_dopuszczenia_pojazdow):
Super, już zabrałem się za tworzenie "wersji do druku" oraz wyciąłem i poskładałem fragmenty w/w dziennika w pliku jpg. Teraz bede zawsze mial w aucie (z czasem pewnie wielki) segregator z wydrukowanymi fragmentami różnych przepisów i rozporządzeń - mam już o >> BRAKU ZDERZAKÓW << i "niepomarańczowych" kierunkach, ciekawe co wygrzebie następne. Wszelkie stosowne druki bede mial zawsze przed wprowadzeniem modyfikacji - może to coś pomoże. No właśnie, mam nadzieje ze moj zbior ciekawych fragmentow nie bedzie denerwowal niebieskich przy kontroli .
I teraz tego szukam. Najpierw o pasach bo po wymontowaniu starych (nie bezwładnościowe, zapinane do pałąka na tunelu ) nie mam chwilowo żadnych. Interesuje mnie również wszystko co mogę w aucie zarejestrowanym po raz pierwszy w '76. Jeśli ktoś zna jakieś ciekawe fragmenty lub wie przynajmniej gdzie +/- można takich szukać to proszę o info. |
dooh F&F Sympatyk GM Korsa Gliwice | 2003-10-01 09:30:56 W aucie spredz 76 chyba nei muszisz miec swiatel cofania i przeciwmgielnych.Ale to chyba o3wiste |
gwynblade GOLF II i F126p Olsztyn | 2003-10-01 10:59:12 Popieram tylko tem pomysl teraz juz w koncu bede mogl jezdzic swoim malaczem bez zdezakow. |
beneq mustang virginia beach | 2003-10-01 11:12:01 samochody do 86' nie musa miec tylnego przeciwmgielnego czy mglowego (jak sie to pisze) jesli nie mialy fabrycznie zamontowanego |
Chopper F&F Wolny Słuchacz :) VW Passat Combi Krakow | 2003-10-01 15:29:07 nie musz miec przeciwmgielnego i swiatla cofania |
Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2003-10-01 19:11:44 a wlasnie chodzi o auto zarejestrowane pierwszy raz w polsce przed 76? czy wogole? co w przypadku sprowadzonego do polski forda mustanga cabrio z 68'? w nim nie ma pasow, chyba ze ktos zalozyl biodrowki. i jak by to bylo w tym przypadku? |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-10-01 22:24:49 OK, o światłach już wiem. Jest tak:
W autach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 01.01.1986 (w skrócie przed '86) nie są wymagane światła: awaryjne, przeciwmgłowe tylne, cofania oraz obrysowe przednie i tylne, ale te ostatnie to praktycznie chyba tylko ciezarowe bo >2,1m szer.
Czyli można sobie zapodać z boku lampki barwy pomarańczowej (żółta samochodowa to za długa nazwa i bez sexu ) na wysokosci 250-900 (mm ofcoz); "liczba świateł powinna zapewnić spełnienie wymagań dot. rozmieszczenia na długości pojazdu" a te brzmią następująco:
U mnie takie małe lampki znajdą się pod zderzakami, przymocowane właśnie do nich żeby nie niszczyś blach (co by ułatwiło wejście rudej) mniej-wiecej tak jak na nazcepach, tyle że mniejsze ofcoz . Beda też mrugać razem z kierunkami (jeśli będą wyłączone) lub na przemian z nimi (jeśli będą włączone) gdyż przepisy dopuszczają coś takiego:
Pewien nie jestem ale "migać w fazie z kierunkowskazami" tzn chyba że razem z nimi sie zapalać i gasnąć a nie na przemian, ale skoro autobusy moga mieć na przemian... Samael, to jest tak:
Co do pasów to jeszcze szukam stosownych fragmentów ale jeśli chodzi o '68 to nie musi być wyposażony w pasy na pewno (patrz cytat kolegi Kosa131 w pierwszym poście na tej stronie). Z tego co pamiętam na zlocie "amerykanów" w Miedzianej Górze jeden z takich mustangów był właśnie w wer. convertible ale akurat pasom to się nie przyjrzałem . Zawsze możesz popytać na forum portalu amerykańskiej motoryzacji FLAMINGWHEELS.PL - polecam. Może nawet skontaktujesz się tam z właścicielem takiego auta. Zamierzasz takiegoi kupić (lub ktoś znajomy) czy tylko Ci się marzy? BTW - co sądzicie o takich kołach: jaki to może być rozmiar?? [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-10-01 22:45:39 ] |
Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2003-10-01 22:55:13 no coz narazie ford mustang pozostaje w sferze marzen jak narazie jezdze polskim mustangiem fso 125p no ale z tego co widze coraz bardziej dostepne sa odrestaurowane mustangi tylko trzeba wylozyc kase......wiec moze kiedys.... |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-10-01 23:39:33
IMHO nie warto kupować odrestaurowanego - po co przychodzić na gotowe jak można to zrobić samemu? Ile satysfakcji jak już skończysz odbudowe, o ile bardziej bedzie cieszył jak na niego potem spojrzysz I jeszcze jeden - jak myślicie, ciężko by było doprowadzić silnik do takiego stanu: ? Fajnie by wyglądał mój DOHC zrobiony w takim stylu? Chyba jednak pozostane przy wiśniowo czarnej kolorystyce również pod maską. Może coś pochromuje ale chybe nie alterka - za słabo go widać . ps. Kto wie co to za filterek tam nad alternatorem |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2003-10-01 23:52:05 ten filterek to pewnie zamiast odmy, bo wychodzi chyba z dekla |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-10-02 01:19:14
A to chyba trochę dziwne zeby tak odme filtrować - moment by się zmoczył cały chyba. Poza tym tam przed nim jest jakis wezyk, jakby wychodzil z alternatora, ale chyba jednak z tego dekla... Mniejsza o to, czekam aż ktoś coś o pasach wrzuci |
KajTan Polski Fiat 125p 3ciTy | 2003-10-02 20:40:42 Padlo pytanie o mozliwosc jazdy bez pasow...
otoz auto zarejestrowane po raz pierwszy przed 1972 rokiem (ale miesiaca juz nie pomne, choc moge poszukac) NIE MUSZA miec ich zamontowanych. Wtedy wiadomo, jesli ich nie ma, to ich nie zapinamy ;)) ALE jesli sa zamontowane, to TRZEBA je zapinac (jesli tego nie chcemy robic w takim aucie, to nalezy je zdemontowac) - inaczej zaplacimy mandat. U siebie nie mam pasow z kilku powodow: - tapicerka nie miala oryginalnie dziur na mocowanie pasow w podlodze, wiec nie bede na sile jej dziurawil. - prosta rura kierownicy (aby biegi sie dalo poprowadzic pod fajere) w momencie wypadku przebije mnie na wylot (a pasy ladnie mnie przytrzymaja) - bez nich mam szanse wypasc przez drzwi ;) Zabawne, ze wsiadajac do kazdej innej 125-tki nie mam odruchu zapinania pasow. Wiecej, mam nawyk uzywania biegow przy kierownicy ;) Czesto tez wycieraczki w nowszych modelach leca po szybie, bo ja "wkladam" jedynke... CZERWONE KIERUNKI - jak wyzej - do 1976 roku z przodu mozna miec biale migacze z przodu, z boku zlote barwy selektywnej, zas z tylu czerwone. Permanentnie uzywam czerownych migaczy z tylu, bo razilo mnie pomaranczowe szklo. IMHO wyglada ciut lepiej z czerwonymi, a do tego kierowcy innych wozow wiedza, ze to migacz. A nawet jesli nie, to mysla, ze hamulcowka, zwalniaja i wtedy mam miejsce na skret ;)) Policja zatrzymywala mnie 2 razy w zeszlym sezonie za jazde bez pasow. I misiom rzedla mordka, jak sie okazalo, ze ja wiem lepiej od nich, kiedy mozna, a kiedy nie. - ale pan ma punkty mocowania! - a na podlodze tez pan jakies widzi? Co do czerwonych migaczy NIGDY mnie o nie nie pytali ;) A wiem, ze sa legalne, wiec co mi tam ;) Panowie, nie bojmy sie zmian dazacych do delikatnej zmiany image naszych gablot, w koncu sa to zmiany szybko odwracalne i predko mozna odzyskac Klasyczny wizerunek. LUSTERKA zewnetrzne - obowiazkowe od 1986 roku. Fabrycznie nasze wozki nie mialy lusterek zewnetrznych. Ale chyba nie tak trudno znalezc chromowane lusterko finezyjnego ksztaltu, ja mam lewe i prawe okragle panoramiczne. W plaskim widzialem pol pasa obok i kawaleczek swojego wozu. Twierdze, ze panoramiczne lusterka zewnetrzne oszukuja nieduzo, zbieraja ogromne pole widzenia i szybko mozna sie przyzwyczaic do oceniania odleglosci. BTW nie umiem juz poslugiwac sie plaskim szklem ;( SKLAD MIESZANKI paliwa musi spelniac normy od marca 1972. A wczesniejsze 125-tki gwizdza na wszelkie normy. Ja po wjezdzie na kanal na przegladzie w ciagu poltorej minuty stawiam na nogi cala hale, bo rozlega sie alarm stezenia tlenku ;)) Klasyki sa przez swoje prawa piekne i niepowtarzalne, bo choc starsze i czasami zaniedbane, maja swoje przywileje i bez skrupulow z nich korzystaja. |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-10-02 20:55:53
jak silnik jest sprawny to z odmy ida tylko opary. Takze filterek jest wskazany niezaleznie czy idzie ci dalej przewodem do filtra powietrza czy wychodzi na zewnatrz. A filterek jest taki jak stozek.. |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2003-10-02 22:17:21 Yo A tak że zapytam, co Wyście się tak uczepili tych pasów??? Serio az tak wam przeszkadzają aby celowo ich nie zapinać i przezto zmniejszać swoje bezpieczeństwo????? Czy też poprostu jesteście oporni wobec władzy i jak władza każe zapinać to Wy nie zapniecie "z zasady"?
Race_D: Z tego co pamietam to niedawno pisałeś o wkładaniu klatki bezpieczeństwa do Kanta. Jaki to ma wogóle sens???? Albo sobie o nią łeb rozpieprzysz, albo efekty jej działania bedziesz podziwiał z 10 m przed autem, bo wylecisz przez szybe!!!!!!!! Ja osobiście mam pasy przeplecione przez kubeł i jak ich nie zapne to mnie w plegier gniotą!!!!!! a tak szczerze to odkąd mam samochód ( ponad rok) powiem z czystym sumieniem że NIGDY nie jechałem bez pasów. A czołówkę już jedną miałem ( naszczeście lekką) i pamiętam jak mnie klata od pasów bolała, dobrze że nie głowa od szyby)) A jak już twierdzicie że pasy itak nic nie dadzą to zainwestujcie w szelki, te pasy naprawde was ochronią przy zderzeniu!!! A wykonane są z materiału lekko rozciąglwego, i w dodatku mają przeszycie które amortyzuje troszkę mocne udzerzenia!!! To samo tyczy się lampy tylnej przeciwmgłowej!!!! Ona chyba nie pogarsza wizeruku auta ani jego właściwości trakcyjnych, a może zapobiec temu że ktoś wam w dupe wjedzie, albo co gorsza wy komuś, a wtedy on powie: panie lampy miec nie musze, bo auta ma tam jakieś 25 lat, a Ty Wy wjedziecie mu w dupe, bo nie było go widać! A tak na koniec. Niekture auta nie muszą mieć zagłówków, i też je bedziecie wypieprzać???????? Przecież liczy się przedewszystkim Wasze i innych bezpieczeństwo a nie tam jakieś przepisy że auto nie musi tego mieć!!!! |
MAGNUM 125 Reda | 2003-10-02 22:48:22 ja co do pasów to mam mieszane uczucia bo wujkowi podczas wypadku sie zablokowły i miał szczeście ze akurat na ryby jechał- bo miał nóz przy sobie w kurtce.odcioł się i wyczołgał na bezpieczną odległosc i w tym czasie poldek stanoł w płomieniach!!
ciekawe co by było gdyby nie jechał na ryby.. ale jeśłi chodzi o zagłówki to w 100% popieram Abdula. jak mi baba w dupę wjechała w korku- predkości dochodziły do niecałych 20km/h to mnie kregosup bolał przez tydzień!!od razu w najblizszą niedziele pojechałem na giełdę i kupiłem "lotki". a z kanta nigdy zagłówków nie wyjme |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-10-03 01:35:36
Spoko Abdull, widze ze nie doczytałeś - przy rozbieraniu wnętrza wyjąłem pasy bo tych w moim Kancie i tak nigdy nie zapinałem, a co najwyżej przerzucałem przez ramie tak by je było widać, gdyż zwyczajnie się bałem! Jak napisałem miałem pasy starego typu, z klamrą na pasie zapinaną na pałąku na tunelu - nawet nie próbowałem tego drugi raz zapinać jak raz miałem problemy z odpięciem. Teraz jeżdże bez zamontowanych pasów i nie chciałbym sie po prostu narazić na mandat lub co gorsza zabranie dowodu. Jak tylko dorwe jakieś w miare dobre pasy to od razu zakładam. Od kąd nauczyłem się "sprawnie" pokonywać drogi jeżdżę dość ostro, a raczej dynamicznie bym powiedział (lepiej brzmi i lepiej oddaje ten styl) zawsze, ale to zawsze zapinam pasy. Do tej pory jeździłem Punto 75 głownie i dało się tym troche poszaleć. Wszyscy się dziwili jak zapinałem pasy do przestawienia auta na parkingu, ale ja po prostu mam już taki odruch, w dodatku zawsze szukam pasa z lewej . Jak już zamonuje klatke ( ) i kubły to następnym wydatkiem będą szelki co najmniej 4-punktowe. Na bezpieczeństwie zależy mi bardziej niż na dynamice. Zrobił się spory więc może wróćmy do tematu, a komentarze zostawmy na inne wątki |
Yakitaki autonogas Boat City | 2003-10-05 02:51:27 Do klatki obowiązkowo szelki, bo inaczej możesz przemodelować sobie czoło w starciu z rurą.
K.Y. |
kondziol 125p 2.0 i.e & rurow ... Dobra k/Krapkowic | 2003-11-04 11:03:05 Siema. Macie cos moze na temat braku klamek? |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-01-30 02:08:07 Odkopałem trupa przy okazji innego postu
Mamy - chowaj się przed policją i rób wszystko żeby Cię nie zatrzymali, bo jeśli do tego dojdzie to za klamki dowodzik mogą wciągnąć od razu. Nie szukałem o tym w przepisach ale z tego co mi się obiło o uszy/oczy musi być możliwość otwarcia auta z zewnątrz (np. w razie wypadku). I nie ma znaczenia, że masz taki patent co zamyka centrala po zapłonie i otwiera po wyłączeniu - klamki muszą być! Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi, bo jak pisałem - nie studiowałem jeszcze przepisów pod tym kątem. |