Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
fragles94 Łada 2106 1500s Wrocław | 2013-10-09 18:14:54 Swoją Łade kupiłem w lipcu tego roku za 1200 zł. Dojechała na kołach z Łodzi do Wrocławia. Podłoga cała w jakimś zabezpieczeniu, wątpie że pod nią jest jakiś metal, progów nie ma, tylne błotniki do wymiany (już mam kupione), drzwi też nie najlepiej się trzymają. Zdaje mi się że ma przeszłość powypadkową, błotniki przednie grubo lakierowane i szpachlowane, zresztą większość elementów jest polakierowana (sprawdzane czujnikiem), ale sam lakier jakoś nadzwyczaj się nie świeci
Do wymiany była kierownica (była od malucha), we wnętrzu spękana deska rozdzielcza, były stare pokrowce na siedzeniach, a na nie dodatkowo koraliki. Kupiłem i myślałem że pod nimi oprócz boczków jest sama gąbka (co sam właściciel sugerował), ale się okazało że to oryginalna tapicerka. Do zrobienia nadal mam zderzaki które ktoś chyba omylnie pomalował na czarno. Wszystko przedstawiają zdjęcia. [ wiadomość edytowana przez: fragles94 dnia 2013-10-09 18:17:19 ] |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-10-09 19:05:40 No to tak. Bardzo ładnie prezentuje się auto. Roboty jest, jak i przy każdym innym aucie, trzeba robić. Bardzo fajny lakier, ciekawy jestem jaki to numer według autocoloru. Lusterka trzeba zmienić na oryginalne, bo te są jak w 2101, ale nie od 2101. Kierownica jest od fiata, szkoda ze nie dbasz o takie szczegóły. Może to na początek, a później zmienisz na oryginalne. Środek całkiem dobrze wygląda. Dopracujesz powoli autko do ideału. Ogólnie dobrze się zaczyna. |
fragles94 Łada 2106 1500s Wrocław | 2013-10-09 19:20:25
Gościu zaczynał od 2500, miał komuś sprzedać w pewną sobote za 1500, ale kupiec go wkurzył (pewnie zaoferował 500 zł) i opuścił w niedziele na 1200 ale tylko na jeden dzień, potem miał iść na części także go uratowałem
Akurat w bagażniku było sporo części i znalazła się też prawie pełna puszka lakieru którym chyba malował błotniki, muszę spisać numer. Lusterka kupiłem, bo było jedno od kierowcy. Ogólnie zrobiłem go na tyle aby nim jeździć. Jest to mój pierwszy samochód i póki co robię go aby jeździł. Z kierownicą jak i z całą resztą będzie tak, że zrobie oryginał ale dopiero jak auto już nie będzie użytkowe, a bardziej na weekendy |
Siorbas Dębica | 2013-10-09 20:52:27 Na pierwszy rzut rzeczywiście wygląda bardzo ciekawie.
Gorzej po zbliżeniu. Ale jak masz determinację to super -no i dość dużo roboty przed Tobą. powodzenia |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2013-10-10 13:12:06 O zbiorniczku wyrównawczym widać, ze nieraz sie gotowała |
fragles94 Łada 2106 1500s Wrocław | 2013-10-10 15:39:04 Może i masz rację z tym filtrem paliwa.
A co do zbiornika od układu chłodzenia - nawet ja sam go raz zagotowałem |
djmarkus Kandydat na Kandaydata Lada Samara Rawa Mazowiecka | 2013-10-10 17:46:33 Masz płyn chłodniczy czy zwykłą wodę? Sądząc po śladach zagotowania wodę bo rdzawy nalot wokół korka jest. |
fragles94 Łada 2106 1500s Wrocław | 2013-10-10 17:58:36
Z tym płynem chłodzącym to jest tak, że tam jest pomieszana woda z płynem chłodniczym który już ja wlałem (jakieś 3 litry - tyle brakowało). Przed zimą czeka mnie wymiana całego płynu. PS: Wiecie może czy na moje uszczelki szyb przedniej i tylnej jest możliwość założenia chromowanych klinów? [ wiadomość edytowana przez: fragles94 dnia 2013-10-10 17:59:58 ] |
fragles94 Łada 2106 1500s Wrocław | 2013-10-10 22:18:05
No tak, chce jeszcze nią troche pojeździć bez większych remontów także wymienie ten "płyn". Mam jeszcze pytania co do samego silnika, chodzi o odpalanie korbą. W bagażniku była oryginalna, więc musiałem spróbować. Problem w tym że nie szło go odpalić, bo stawiał zbyt duże opory, tzn. ogólnie jest do ruszenia, ale po rozpędzeniu korby zaraz zaczynało się takie tarcie że nie mogłem utrzymać prędkości odpowiedniej do uruchomienia silnika. Czy w każdym modelu tak ciężko jest odpalić motor? Oprócz tego prosze o jakieś porady jak najłatwiej sprawdzić czy silnik przechodził remont (ja myślałem nad pomiarem ciśnienia sprężania). Zdaje mi się że silnik przechodził remont, lub też jest wyjątkowo wytrzymały. Na końcu instrukcji obsługi któryś z właścicieli zapisywał wymiany oleju i naprawy, ostatni przebieg jaki widze to 181 tysięcy, a na liczniku mam ~ 32 tysięce. Pozdrawiam |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2013-10-11 11:30:09 Czyli masz przebieg - 232 tys, albo 323 tys, albo 423 tys itd Wymień chłodziwo jak najszybciej. Przy okazji zadbaj o sprawność układu - termostat, korek chłodnicy, czujnik temp. w chłodnicy + węże. To bardzo ważne. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-10-11 16:14:41 W ładach możliwe nawet 13atm. |
fragles94 Łada 2106 1500s Wrocław | 2013-11-13 21:20:59 Na zdjęciu jak widać oprócz odwrotnie założonego znaczka (nie zrozumiem dlaczego ktoś go tak założył) widać że ożebrowanie lewego grilla (od strony kierowcy) jest inne od tego z prawej strony. O co tu chodzi? Wygląda na to że jeden z grillów jest nie oryginalny, jakaś polska myśl techniczna? Podpowiedzcie koledzy. Pozdrawiam |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-11-14 06:50:45 Prawy jest inny, lewy jest inny. |
fragles94 Łada 2106 1500s Wrocław | 2013-12-17 14:51:48 Zmierzyłem ciśnienie sprężania cylindrów. Wyniki:
Cylinder 1 - 9,5 bar Cylinder 2 - 9,5 bar Cylinder 3 - 10 bar Cylinder 4 - 10,5 bar Na ostatnim cylindrze kręciłem jeszcze rozrusznikiem do oporu by sprawdzić ile maksymalnie jest w stanie nabić i wyszło 12,5 bara. Wydaje mi się że silnik jeszcze troche pojeździ, nieprawdaż? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-12-17 15:15:13 A jak ty to sprawdzasz? Jeżeli na 4 wyszło 12,5, to tyle właśnie jest, a nie 10,5. Gaz do dechy, bez wszystkich świec, sprzęgło wcisniete, aku naładowany i krecimy aż przestanie zegar reagować. Potem można dolać 30ml oleju do cylindra i sprawdzić różnice. Jeżeli będzie więcej, to pierścienie siedzą. |