Łada 21061 "81-Mech-reaktywacja- Emdeszek - Strona 13

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zacząłem dłubać przy Ładzie. Chciałem skończyć przednie hamulce bo rozbabrane od jesieni (robiłem aby łatwiej było wypchnąć auto z garażu na spawanie podłogi niedaleko, do kolegi). Ale są tak zapieczone, że tracę powoli cierpliwość... Czego używacie do takich tematów ? Zwykłe odrdzewiacze/smary prawie nic nie pomagają.
  
 
a co konkretnie zapieczone? Śruby mocowania zacisku, tłoczki czy coś jeszcze ?
  
 
Emde, pamiętaj, nic na siłę, wszystko młotkiem.
  
 
Ale co tam chcesz robic? Kup po prostu nowe cylinderki, stare wywal zacisk oczyść i poskładaj na nowo. Nie ma co grzebać w g... I reanimować starego szmelcu. To samo z drążkami kierowniczymi bo na zdjęciach widać ze to szrot. Generalnie w zawiasie wszystko oprócz wahaczy ( jak nie zgnite) zaciskow, przekładni, piast, itp zakładaj nowe, łącznie tulejami wahaczy itp. Wszystko co ma jakiekolwiek elementy gumowe na zlom.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Piast na razie nie ruszam (to taki suchar na dzisiaj).
  
 
dokładnie, jak Panowie wyżej - gumy wyrzucić, co się nie odkręca to udar + odrdzewiacz + ew. palnik i grzanie.
  
 
Zadajemy ci pytania konkretne, a odpowiedzi zero. Może napiszesz co konkretnie działasz i co konkretnie nie wychodzi?!
  
 
Te bolce trzymające klocki. Nie wiem jak je sensownie wybijać z układu. Na wkurwieniu to tylko je rozszerzam na boki a nie o to chodzi.
  
 
Najtańszy zestaw wybijakow kosztuje na alidrogo 41zl.
  
 
Chyba kupię bo tym co mam to idzie jak odzyskiwanie Ukrainie Krymu z rąk Rosji czyli wcale.
  
 
Ukraina już nigdy nie odzyska Krymu, bo zwyczajnie nie. Natomiast ty możesz pokonać te bolce. Kup lepiej nowe cylinderki i te bolce. Skoro nie możesz sobie poradzić z tymi bolcami, to tym bardziej nie poradzisz z gumkami i tłoczkami. Co do tych bolców, to trzeba bić nie bezpośrednio w bolec, a przez coś. Wtedy jest większa szansa, że nie uszkodzisz bolec. Kup palnik i podgrzej uszy, w których to siedzą te bolce. Potem psikaj WD40 lub innym środkiem. U mnie zawsze to pomaga.
  
 
To samo miałem napisać. Chyba nie zamierzasz reanimować tych cylinderków? A w takim przypadku po prostu możesz walnąć młotkiem mocniej przez jakiś przecinak wzdłuż bolca i utrącić te mocowania bolców które są przecież elementem cylinderków. Te dopiero są osadzane w zaciskach. Reasumując to od pół roku walczysz żeby nie uszkodzić mocowań w cylinderkach które idą na do wyrzucenia. Kompletny bezsens.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
albo diax/bułgarka/flex/kątowka i ucinaj bolce przy uszach cylinderków lub klocków
  
 
Dobra, to inaczej. Jakiego producenta mam kupić zaciski, tłoczki itd. tak, żebym nie musiał tego po kilku miesiącach znowu rozbierać ? Rozumiem, że MasterSzrota nawet nie tykać.
  
 
I z góry przepraszam wszystkich moich fanów, że tak to długo mi schodzi ale nigdy nie rozbierałem hamulców w Ładzie od A do Z. Wy pewnie robiliście to xx razy więc...
  
 
Emde, oddaj swoje auto lepiej w dobre ręce komuś. Bo jeżeli ty 2 lata zastanawiasz, jak tu ugryźć hamulce, co dopiero z resztą rzeczy.

Kiedyś bym napisał tak:

Skoncz pierdolić i weź się do roboty. Albo kup, wymien i jezdzij i jeden chuj co kupisz!

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2018-05-06 11:49:27 ]
  
 
Michał a Ty z uporem maniaka cały czas o tych hamulcach. Tak jak Ci wszyscy mówi - załatw sprawę z podłogą i progami a potem baw się z mechaniką. Bo cos czuję ze zaraz opony będziesz musiał kupować bo Ci sparcieją ze starości.
Zrób tak jak rozmawialismy: utrąć te uszy, wyjmij klocki i juz masz auto do przepchnięcia do kolegi. Pospawaj spód, potem auto na kobyłki , rozbierz cały przedni zawias , potem poskładaj na zdrowych częściach a nie rzeźb w g....nie. Jak będziesz miał wszystko wyjęte to łatwiej ogarniesz co i jak.
Co do części to przecież wiesz gdzie można kupic: Pan Kaziu z Muniny, Jackars. Dzwonisz i pytasz czy mają fabrykę, jak nie to ew Fenox (jest szansa że będzie działał). A jak nie to masz jeszcze Bartka - jak będziesz miał juz wszystko rozbebeszone to zrób listę co potrzebujesz i po prostu u niego zamów? Co tu skomplikowanego?


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2018-05-06 22:22:19 ]
  
 
Cytat:
2018-05-06 11:27:34, SzokoLada pisze:
Skoncz pierdolić i weź się do roboty. Albo kup, wymien i jezdzij i jeden chuj co kupisz! [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2018-05-06 11:49:27 ]



  
 
Ponadto zacisków nie kupujesz bo zostają, wymieniasz tylko cylinderki i klocki, nie wiem w jakim stanie masz tarcze. Co do zawieszenia to trzeba wszystko rozebrać i zweryfikować. Jak dla mnie to po tylu latach zostawiłbym tylko wahacze (jesli nie są zgnite) i sprężyny. Reszta czyli amortyzatory, tuleje, drążki, gałki itp w/g mnie obowiązkowo nowe.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Dzięki Andrzej za te posty. Jak widać można merytorycznie wytłumaczyć co i jak, bez szydery i złośliwości. Teraz rozumiem dlaczego część młodych ludzi przestała się tutaj w ogóle wpisywać.

Poproszę też o zamknięcie mojego wątku. Nie będę się w nim więcej wpisywać. Decyzja ostateczna.

A auto i tak zrobię ale nie dowiecie się o tym tutaj.

Pozdrawiam.