Sonda Lambda - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W ksiazce do cariny wyczytalem tez kiedys ze po przekroczeniu tych ok 4 tys. zmienia sie stosunek mieszanki paliwowo/powietrznej i rzeczywiscie po przekroczeniu 4 tys czuc u mnie 'kopa' (w granicach rozsadku oczywiscie )
  
 
no właśnie. po 4 tys zmienia się skład mieszanki na bogatą i co wtedy sonda lambda????
  
 
jak to co. Podaje skład do kompa on porównuje to z mapą i obrotami i steruje ilośćią paliwa w układzie.
  
 
Witam wszystkich. Podziwiam Waszą wiedzę i dociekliwość.Dla mnie temat jest zakończony.Zamówiłem nową !!.Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2003-10-30 09:49:17, rogacek pisze:
no właśnie. po 4 tys zmienia się skład mieszanki na bogatą i co wtedy sonda lambda????



Ano, jak sie depnie gaz, to lambda i tak jest odpinana a sterownik leje wiecej paliwa niz potrzeba do spalania stechiometrycznego.

Cytat:
A tak przy okazji spytam: czy silnik 3SFE 2.0 z 96r. jest na bogata czy na uboga mieszanke, bo nie wiem po czym to poznac?
Sonda ma 4 przewody.



sygnal/masa sygnalu/grzalka/masa grzalki. Cale szczescie zwykla sonda. Twoj silnik nie jest na piwo bezalkoholowe
To silnik na "normalna" mieszanke i chyba ma moc zmniejszona ze wzgledow "srodowiskowych" do 126-128KM
  
 
Cytat:
sygnal/masa sygnalu/grzalka/masa grzalki. Cale szczescie zwykla sonda. Twoj silnik nie jest na piwo bezalkoholowe




to znaczy że sondy 4 przewodowe są na zwykłą mieszankę??
  
 
O rodzaju sondy decyduje jej oznaczenie a nie ilosc przewodow.Normalnie nasze sondy mogly miec po 2 przewody ale zalozona jest grzalka do przyspieszenia osiagniecia wlasciwej temp.pracy sondy.
  
 
Cytat:
2003-11-01 12:44:15, carinus pisze:
O rodzaju sondy decyduje jej oznaczenie a nie ilosc przewodow.



Oczy wiscie Sa nawet jednoprzewodowe, jesli masa jest brana z np. kolektora. Sorry, ze sie tak nieprecyzyjnie wyrazilem...
  
 
za kazdym razem jak przegladam forum i patrze na net temat to mam wrazenie ze on sie nazywa "Sonda Lambada"
  
 
Pin jesteś pewien ze odłączana jest sonda ? Pytam bo zawsze mi sie wydawało że sonda podaje te wartości do kompa i on cały czas nadzoruje prace silnika, podając jedynie wiecej paliwa zgodnie z tym co ma zapisane w programie.
Jeżeli jest tak jak piszesz to daje to ogromne możliwości na polu tuningu softu w tym silniku.


PS.
Japońce taki sprytny naród, który uwielbia utrudniać nam życie zostawił by taką furtke do tuningu.
  
 
Cytat:
2003-11-03 08:33:59, Iceman pisze:
Pin jesteś pewien ze odłączana jest sonda ? Pytam bo zawsze mi sie wydawało że sonda podaje te wartości do kompa i on cały czas nadzoruje prace silnika, podając jedynie wiecej paliwa zgodnie z tym co ma zapisane w programie.
Jeżeli jest tak jak piszesz to daje to ogromne możliwości na polu tuningu softu w tym silniku.


PS.
Japońce taki sprytny naród, który uwielbia utrudniać nam życie zostawił by taką furtke do tuningu.



Bez sondy też będziesz jeździł tylko więcej wydasz na wachę. Po prostu skład nie jest regulowany przez sondę tylko stały. Tak jest w każdej Carinie. W nowszych furkach chyba się w takiej sytuacji włącza tryb serwisowy ale nie jestem pewien.
  
 
To wiem ze bez sondy sie daje . Pin pisał ze jak sie depnie to w Carinie sygnał sondy jest ignorowany przez kompa, daltego sie zainteresowałem
  
 
Cytat:
2003-11-03 12:36:18, Iceman pisze:
To wiem ze bez sondy sie daje . Pin pisał ze jak sie depnie to w Carinie sygnał sondy jest ignorowany przez kompa, daltego sie zainteresowałem



Uhmm, to bardzo możliwe. Chociaż ja nie odczuwałem żadnego kopa przy przekroczeniu 4k obr. ale fakt, że zupełnie inaczej się pruło jak na samym początku styczności z moją Cariną nie wiedziałem, że sonda nie działa
  
 
Istnieje mozliwosc podkrecenia silniczka porzez oszukania wzkazan sondy i czujnika temperatury oraz czujnika MAP.Tylko nie ma to nic wspolnego z prawdziwym tuningiem.
  
 
Cytat:
2003-11-03 08:33:59, Iceman pisze:
Pin jesteś pewien ze odłączana jest sonda ?



Ano... Zreszta nie tylko w Carinie i nie tylko w Toyocie.
Lambda pracuje w "open loop" (czyli jest ignorowana)
kiedy: silnik jest zimny, na wolnych obrotach, przy malym
podcisnieniu w kolektorze (tj. pod duzym obciazeniem)

Daje to pewne mozliwosci, chociaz przelewanie przy pelnym
otwarciu przepustnicy jest zdaje sie optymalne z punktu
widzenia maksymalizacji oddawanej mocy. W kazdym razie
tu juz chyba sie niewiele uzyska, chyba ze sie jakos zmusi silnik
do zassania wiekszej ilosci powietrza. Wtedy, jak wydola wtryski,
mozna odpowiednio do zwiekszonej dawki powietrza dolac paliwa.
  
 
Cytat:
Bez sondy też będziesz jeździł tylko więcej wydasz na wachę. Po prostu skład nie jest regulowany przez sondę tylko stały.



Trzeba by sie jeszcze zastanowic jaki bedzie ten staly sklad, skoro ECU tak naprawde nie wie ile wlewa paliwa. Ta informacje dostaje wlasnie z sondy... W programie przewidziano korekcje (fuel trim) dlugoterminowa i krotkoterminowa. Polega to na tym, ze w idealnej sytuacji (tak powinno byc u kazdego) korekcja jest wylaczona i ECU leje tyle ile przewidzial konstruktor, tj. przyjmijmy bez obciazenia 14,7 a na max. 13,0. Jesli lambda zbyt czesto wskazuje uboga mieszanke, ECU przestawia korekte na plus i wydaje mu sie, ze leje np. odpowiednio 14,0 i 12,3 podczas kiedy z powodu np. jakichs nieszczelnosci faktycznie sklad jest taki jak powinien, czyli 14,7 i 13,0. Podobnie jest kiedy lambda otrzymuje sygnaly o zbyt czestym przelewaniu, z tym ze wtedy korekta jest w druga strone. O lie pamietam, korekta ta wynosi max +/-25% czasu wtrysku.

Wracajac do uszkodzonej/odlaczonej lambdy - nie mam pojecia, jakie ECU przyjmuje parametry korekty i jaka jest naprawde mieszanka...
  
 
Witam znowu
dzieki za pomoc w ocenie sytuacji!

Mam pytania odnośnie ewentualnej sondy L. u mnie

Silnik 1.3i 16v 4E-FE : jako ma mieszanke paliwa?
I jaką ma sonę wąsko czy szeroko pasmową?
I gdzie najlepiej sonde kupić (kasa-kasa)?

A jaką mam kupić mieszankę do przeczyszczenia wtrysków i czy to ma sens przy 180tys. przelecianych?


  
 
Cytat:
2003-11-04 01:24:10, pepeso pisze:
Witam znowu
dzieki za pomoc w ocenie sytuacji!

Mam pytania odnośnie ewentualnej sondy L. u mnie

Silnik 1.3i 16v 4E-FE : jako ma mieszanke paliwa?
I jaką ma sonę wąsko czy szeroko pasmową?


zwykłą sonde jeżeli dobrze pamietam to 4 przewodową.
Cytat:
I gdzie najlepiej sonde kupić (kasa-kasa)?


Orginał jest w chorej cenie bo sonada jest przykrecana na dwie sróbki i takiej jako zamiennika raczej nie dostaniesz. Trzeba przerobić mocowanie na sonde wkrecaną i wtedy zapodaj bosha, ale dobrze dobranego.
Cytat:

A jaką mam kupić mieszankę do przeczyszczenia wtrysków i czy to ma sens przy 180tys. przelecianych?





Zawsze warto przepłukać wtryski, napewno im to nie zaszkodzi. Polecam Valwoline produkty, drogie ale skuteczne i bezpieczne. Przy naszej benzynie jak ne lejesz V-power -a to warto co jakiś czas nalać tego płynu i usunąć osady.
  
 
mój ecu na początku dawał w miarę normalną mieszankę ale teraz coś się stało i leje paliwo na maxa. mam pprzepał i dymi na czarno. będę jednak musiał coś z moją sondą zrobić lub spróbować ją oszukać.
  
 
rogacek spróbuj restart kompa zrobić. Jeżeli jest to problem z sondą to pojawi sie bardzo szybko ponownie. Sonde zawsze można zmieżyć.
Czarny dym pojawia sie czasem jak masz przytkany układ dolotowy.