CZY KTOŚ WIE JAKWYKONAĆ UNIBOL

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM!!!
POSZUKUJĘ MATERIAŁÓW, ALBO KOGOŚ KTO ROBIŁ SOBIE UNIBOL (TZN. ZAMIAST TULEJI METALOWO GUMOWYCH ZROBIŁ TULEJE TYLKO METALOWE) DO WACHACZY!!!!
  
 
mialem takie w polonezie a teraz zrobilem do fiata 131. nie ma z tym wiekszych problemow. najpierw trzeba isc do sklepu z lozyskami, tam szukamy lozysk slizgowych(nie wiem jaka jest fachowa nazwa) stalowo stalowych, najlepiej uszczelnianych. w poldku zamiast tulejki seryjnej wsadzalem lozysko PGA 16(Iskra), jest szerokie na 10mm wiec na reszte zalozyc trzeba dystanse. polewej i po prawej wciskamy tulejki zrobione z seryjnej tulei gumowej. Sruby naturalnie mocne, u mnie byly 16mm 10.9 wytrzymalosc. jako ze kulka w lozysku miala szerokosc 14mm wiec aby wachacz nie latal to byly dorobione dwie male tulejki 16mm wewn i o szerokosci:
2*tulejka+szerokosc kulki w lozysku=szerokosc seryjnej tulejki wewnatrz

opis moze skomplikowany ale zasada jest prosta.
w mirafiorce przerobka byla banalna, obcinam wachacz, gwintuje otwor na szpilke 16mm, daje dwie kontry i lozysko zabudowane z gwintem 16mm, skrecam to i ustawiam od razu dlugosc wachacza dowolnie.fotki mam ale beda dostepne troszke pozniej.
  
 
chętnie zobaczę te fotki. i od razu pytanie- co z łozyskami na piaście? nie dostają za szybko po dupie?no i czy konstrukcja belki w miejscu gdzie jest wachacz przykrecony nie zacznie się rozłazic/pekać ? chodzi mi oczywiście o fiata/poldka .
  
 
fotki wachacza z fiata 131.


wiecej innych na Moja strona

belka moze peknac. ale to i tak nieistotne bo jest wzglednie tania a poza tym to sie stosuje do sportu a tam przebieg nie gra roli.Lozyska nie wiem czy padaja, ja nigdy nie wymienialem, a w miedzy czasie robilem z 7 remontow silnika.


[ wiadomość edytowana przez: Walezy dnia 2003-11-03 20:37:35 ]
  
 
A jak zrobić uniballe w drążkach kierowniczych???
  
 
nie wiem czy ma to wiekszy sens, w koncy drazki maja raczej sztywne polaczenie a o to przeciez chodzi. ale nie wiem jak, sam nigdy nie robilem tego.
  
 
Sens jest taki że uniballe w drążkach kierowniczych dają wiekszą precyzję i są o wiele wytrzymalsze od normalnych drążków.
  
 
Ale mają dramatycznie niższą trwałość! Do cywilnej eksploatacji zdecydowanie nie polecam. Mało tego, kaszel ma tak podatny zawias z przodu (głównie mocowanie resora do nadwozia), że unibole to wiele nie pomogą, chyba że masz jakiś magiczny sposób na usztywnienie mocowania resoru.
  
 
To znaczy ja to wogóle myslę nad mcphersonami z przodu