Polerowanie alufelgi...jak ?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
Proszę o porady jak zabrać sie za ręczne polerowanie felgi alu. Jaki papier, jakie pasty itp itd. Chcę zobaczyć jak będą wyglądały polerowane alufelgi ATS Classic..długi weekend sie zbliża więc można usiąść na dłużej i poszorować.
pozdrawiam i czekam na sensowne porady !

Koniu
  
 
Wydaje mi sie że to jeszcze zalezy od stopnia zniszczenia felgi. Jeżeli nie jest bardzo zniszczona bawiłbym sie samym automaxem, a w przypadku większych nierówności zacząłbym od papieru wodnego np 2000 a skończyłbym automaxem. Pochwal sie efektem swojej pracy
  
 
dokładnie , papierek , pasta i wio , ja bym polecał jakieś urządzonko , elektryczne jak malutka wiertarka - moja siostra kosmetyczka ma takie fajowskie do robienia paznokci (chciałem jej zwinąć do polerowania gaźnika ale mnie przyłapała ) , filcowa końcówka i juz jest łatwiej .
Ręcznie chyba się można zapalić , albo sam rant wypolerować , bo środki to już trudno , pastą polerską długo się ściera patyne z aluminium , poza tym ten stary brud i nalot z klocków tez trudno zetrzeć a przez lata to jest tego warstewka
  
 
Blady mówisz o dremelku ?! Albo coś w tym stylu ? Bo to ma chyba za duzo obrotów i można felgę pokaleczyć. A co do moich ats-ów to są w idealnym stanie, ale są pomalowane więc najpierw trzeba zdrapać farbę a dopiero później polerować ( chyba wowczas sama pasta polerska odpada ).
pozdro
  
 
nie wiadomo co zastaniesz pod lakierem , jak są jakieś rysy , to farba w nich zostanie , ciężka robota , ale wypolerowane ATSy muszą wyglądać super , Pozbyć się lakieru też nie będzie łatwo , może jakaś chemia do usuwania lakierów , potem papier 2000 , może grubszy ? po lakierze mogą być jakies wrzery ... mam nadzieje że nie z resztą sprubuj na najgorszej feldze ,
co to jest dremelek ?? mówie raczej o czymś w tym stylu , obroty nie za wysokie .
  
 
a wiec.....
kupujesz srodek do czyszczenie felg bardzo dobrze zmywa caly brud nastepnie
kupujesz srodek ktory "zmywa lakier" , no i nakladasz go na fele i czekasz az zejdzie. potem wszystko zmywasz woda.
nastepnie bierzesz do lapy papier scierny 1500 troche wody i kulistymi ruchami doprowadzasz zeby "aluminium szelescilo". jak juz sie wystarczajaco smeczysz i zobaczysz ze sa jakies afekty myjesz woda... potem bierzesz AUTOMAX-a i szmatke i polerujesz..... polerujesz .. polerujesz... polerujesz... jak efekt cie zadowoli konczysz na tym prace... a jak nie do lapy papier woda i... tak wkolko...
kup sobie pare plasterkow na palce i wode utleniona bo moze sie sprzydac
POWODZENIA ZYCZE
P.S Dremela i podobnych wibratorow nie kupuj bo tylko zniszczysz felge... w jednym miejscu nacisniesz mocniej w drugim nie i.... wychodzi do D..Y
  
 
Dremel ma ok 30tys obrotów na minutę dochodzą nawet do 60
Też palnąłem gafe z pytaniem czy chodzi o dremela...bo twojej siostrze nie zostało by nic z paznokci..
a wracajać do tematu. Ktoś zna specyfik do usunięcia farby alu ?!
pozdro
  
 
ja bym spróbował napoczątku usunąć starą farbę za pomocą tego specyfiku którego używają lakiernicy do zmywania lakieru (do kupienia w sklepie z lakierami samochodowymi) albo poprosty je wypiaskować (tylko bardzo drobnym piaskiem)
potem papierek od ok 1500 do 2000 a na koniec pasta (Tempo, auto-max albo Bril)
dobry był by też filc na wiertarkę ale bez tego też sobie poradzisz

powodzenia
  
 
Tu jest artykuł na stronce flamingwheels. W sumie dotyczy blokow ale aluminiowych...... Mysle ze ten pierwszy najbardziej drastyczny etap mozesz pominac
  
 
idz do krakchemi tam jest cos takiego jak SCANSOL (czy jakos tak) ma postac zelu nakladasz go na lakier i po paru minutkach powinien schodzic jak nie to powtarasz ta czynnosc. na swoich mialem jakis przeje... lakier do alusow i ciezko schodzil.. ale po dlugiej walce zeszedl reszte podalem wczesniej , aha mozesz uzyc jakiejsc innej pasty sciernej ale chyba AUTOMAX bedzie najlepszy. mozesz probowac najpierw jedna a potem maxem...
  
 
PG ty tez polerowałes własne alu ? Jeśli tak to mógłbyś pokazać efekty.

dzieki za wszelki informacje odnosnie polerowania. Może conieco się zrobi w długi weekend..
  
 
Po pierwszym polerowaniu efekty zalaczam na zdjeciu po drugiej polerce jeszcze nie mam zdjec zrobionych ale moze niedlugo zamieszcze...


  
 
co do SCANSOLU to polecam wersje dostępna w sprayu. jest mocniejsza/silniejsza. żelem to czasami trzeba robic kilka razy a i tak nie wszystko zejdzie.używamy tego na lakierni i jest naprawde dobre
  
 
PG, czy zwykłe małe polskie ATSy 12 stki też można spolerować na taki efekt jak na twojej fotce? Bo ja musiałem jedną oddać do piaskowania i ona była raczej szara i cholernie chropowata... A efekt na twoim zdjęciu jest godny pracy!
  
 
ja moge polecic srodek do odnawiania metali kolorowych firmy "starwax" w dho mozna kupic, ale to raczej do wykonczenia felgi, najpierw scansol potem papier{w opcji szkielkowanie ale to dla zamoznych} potem papier potem papier potem automax filc i starwax z filcem na koniec efekty w moim profilu , nr.4
  
 
...moje Gotti były w tak fatalnym stanie ze nestety Papier 15000 na nic sie nie zdał...



pierwszy pierscien postanowiłem wyszkiełkowac...efekt rewelacyjny...ale...niestety ilosc głebokich rys była tak ogromna ze szkiełkowanie idealnie tylko je wyczysciło...a nie zniwelowało...czyli szkiełkowanie dobre..ale na idealna felge...

trzeba było wiec zniwelowac rysy...zaopatrzyłem sie w papier 120, 300, 800, 1500.....i po koleji;]

gdy powierzchnia była juz gładka, przyszedł czas na paste polerska i filcowy wałek..oraz niskoobrotowa polernice...
Uzywałem dwóch past o roznej grubosci ziarna...pierwsza to pp-50 i wykanczałem pp-90...efekt lustra;]...moze nie takiego w którym mozna sie przejzec..ale efekt nie odbiega od tych na zdjeciu;]

  
 
Cytat:
2003-11-03 23:48:17, MCQUEEN pisze:
PG, czy zwykłe małe polskie ATSy 12 stki też można spolerować na taki efekt jak na twojej fotce? Bo ja musiałem jedną oddać do piaskowania i ona była raczej szara i cholernie chropowata... A efekt na twoim zdjęciu jest godny pracy!


no jezeli sa aluminiowe to chyba nie ma problemu... a to ze sa chropowate to nic... bierzesz papierek i scierasz potem polerujeszi tak w kolko moje te dwie na gorze przez poprzedniego wlasciciela byly njapierw wypiaskowane a potem poamlaowane jakism zaje... mocnym lakierem do felg... ale po ciezkiej walce zeszlo wszystko i efekty widac.
P.S a tak nawiasem.... co to jest SZKiELKOWIANIE ?? bo moze bym sie skusil na taka opoeracje



[ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2003-11-04 09:38:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2003-11-04 09:41:34 ]
  
 
szkielkowanie to poprostu "piaskowanie" szklem, kulkami szklanymi lub drobno pokruszonym szklem, ma mniejsza zdolnosc "drapania" powierzchni i dlatego nie robi z felg powierzchni ksiezyca z tysiacem kraterow jak piaskowanie{a w zasadzie to felgi czesciej sie srutuje niz piaskuje} ale jest drozsze od piaskowania chyba od 50 zl za godzine szkielkowania .....
  
 
no widze że tu wszyscy już wszyscy mają za sobą polerowanie felg alu . Może ktoś napisze artykuł o polerowaniu na stronę F&F ?
Myślę że to może być dość ciekawy materiał ze zdjeciami


[ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2003-11-04 14:40:15 ]
  
 
no. no to dobry pomysł, piszcie artukół to sie wezme za polerowanie moich ats