Co Moze Byc Przyczyna Gotowania sie akumlatora????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj miałem niemiłą niespodzianke :| wsiadam do auta jade i po pewnym czasie zaczelo mi strasznie smierdziec zapach nie do wytrzymania doszlem do tego ze to akumlator sie zagotowal otwieram (jak ostygl bo byl cieply) zeby zobaczyc czy w celach jest woda i co nie ma pusto!! akumlator jest nowy ma jakies 3 miesiace wiec co moze byc przyczyna czegos takiego???????
  
 
może byc w nim jakieś zwarcie jeśli jest sucho

proponuje nalac wody desttylowanej i zobaczyc co sie bedzie działo jesli nie ustanie proponuje reklamować akumlator
  
 
szymon napisał: "zeby zobaczyc czy w celach jest woda i co nie ma pusto!" - czyli płyn jest jak dobrze rozumiem

a grzać się może z powodu za dużego prądu ładowania... mountez miał coś takiego (15v) i dlatego non-stop jeździł na światłach .. może padł regler..

  
 
To na pewno za duży prąd ładowania!!!Polecam odłączania go(Ładowania) na czas podróży(mniej spali).
  
 
zmień regulator napiecia, ja tak miałem to ugotowałem akumulator i dwa dni szorowałem bagażnik z kwasu
  
 
Mogło wystąpić wewnętrzne zwarcie powodujące wzrost temperatury akumulatora. Aczkolwiek padnięty regulator napięcia to też ewentualność W każdym razie ja bym akumulator wymienił na nowy bo z tego to już nic nie będzie
  
 
Cytat:
2003-11-15 17:28:02, schwepes pisze:
szymon napisał: "zeby zobaczyc czy w celach jest woda i co nie ma pusto!" - czyli płyn jest jak dobrze rozumiem

a grzać się może z powodu za dużego prądu ładowania... mountez miał coś takiego (15v) i dlatego non-stop jeździł na światłach .. może padł regler..





płyn jest bo dolałem z tego co patrzyłem nie znalazłem wogole reglera:| powinien byc po lewej stronie komory silnika przykrecony do karoserii ale nie ma

nowego akumlatora nie kupie nie mam teraz kasy (a poza tym ten jest nowy) co zrobic zeby usunac taka usterke przeciez nei bede woził non stop wody destylowanej :| a jak nie padł regulator napiecia to co jest nie tak ????????????????

pozdr


[ wiadomość edytowana przez: SzymonX dnia 2003-11-15 17:54:54 ]
  
 
Jeśli masz alternator to regulator napięcia znajduje sie przy alternatorze!! Takie małe ustrojstwo lekko urzebrowane wielkości paczki zapałek. A akumulator możesz przecież w ramach gwarancji wymienić na nowy i nie przyznać sie, że to z twojej winy uległ uszkodzeniu!! Taka sytuacja kiedy akumulator mocno sie nagrzewa i wyparowuje z niego woda, gdzie pozostaje sam kwas jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia twojego aku!! Może on ulec nieodwracalnym uszkodzeniom!! Zmiejszy sie jego pojemność i czas przydatności
  
 
Dokladnie ! maly czarny z dwoma wychodzacymi kabelkami(przewodami? nie wiem jak to okreslic )


[ wiadomość edytowana przez: Chopper dnia 2003-11-15 18:14:07 ]
  
 
Cytat:
2003-11-15 18:09:31, simon_pg pisze:
Jeśli masz alternator to regulator napięcia znajduje sie przy alternatorze!! Takie małe ustrojstwo lekko urzebrowane wielkości paczki zapałek. A akumulator możesz przecież w ramach gwarancji wymienić na nowy i nie przyznać sie, że to z twojej winy uległ uszkodzeniu!! Taka sytuacja kiedy akumulator mocno sie nagrzewa i wyparowuje z niego woda, gdzie pozostaje sam kwas jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia twojego aku!! Może on ulec nieodwracalnym uszkodzeniom!! Zmiejszy sie jego pojemność i czas przydatności



mam alternator!! jutro lukne dzieki za pomoc


pozdr
  
 
Cytat:

a grzać się może z powodu za dużego prądu ładowania... mountez miał coś takiego (15v) i dlatego non-stop jeździł na światłach .. może padł regler..



racja zmierz ladowanie powinno miec zakres 14V do 14,5 na okolo pol gazu bez swiatel i takich tam innych pierdol, jak masz wiecej niz 14,5 to padl rygler i rozwali kazdy akumulator
  
 
Racja!!. tylko że regulator seryjny jest srebrny.Chyba że taki brud że zczerniał