Czy od przegrzania mogą sie posypać pierścionki???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie
pare razy przez pier... termostat przegrzalem silnik czasem konkretnie i od jakiegos czasu zaczal mi wpierniczac olej, czy mogly pojs pierscienia? da sie to sprawdzic bez rozbierania? może kompresjom? poradżcie coś ...
  
 
No mi sie wydaje, że sam już sobie odpowiedziałeś na to pytanie. Polecam zrobić testy na sprężanie i wszystko będzie jasne!!
  
 
Witka, mogą poprostu popękać, kumpel to samo miał w kaszlonie jak przegrzał..jak odpalił niebiesko za nim było. Jak zmienił pierścienie i termostat problem ustał. Pozdro..
  
 
no Rino muszę cię niepocieszyć najprawdopodobniej od poszły pierścienie albo zrobiły się garby na gładzi cylindra . Sprawdź sprężanie to po pierwsze a po drugie odkręć denko filtra, zagrzej silnik i zobacz co ci leci z odmy olej, biały dym ? Jak olej to cię czeka mały remoncik .
  
 
u mnie jak robiłem silnik to tłoki tak spuchły że nie mogłem wyjąć pierścieni
potem jak wyjąłem pierścienie rozpiłowałem troszkę rowki i założyłem nowe pierścienie
i to był błąd po pojeździłem trochę i posypały się przegrzane wcześniej tłoki , no i silnik był znowu do roboty
  
 
kiedy przegrzejesz silnik pierscionki sie rozhartowywują i potem juz nie trzymają kompresji.zrob kompresje i bedziesz wiedzial
  
 
cholera to mnie nie pocieszyliscie, le chyba remont bedzie konieczny, bo z odmy faktycznie zaczelo cieknac. Wszystko przez piepszony termostat a był nowiutenki i okazuje sie ze nowy nie zawsze znaczy dobry...

teraz bardzo wazne pytanie.... ile mnie ta przyjemnosc bedzie kosztowala, zakladajac ze redukujemy koszty do min, ale tak zeby bylo dobrze zrobione. wiem że pierścionki to ok 45 zł, uszczelka pod głowice to ok 20 zł, nowy olej 35 zł, płyn chłodniczy 25 zł. czyli narazie 125 zł, tyle wiem, ale co jeszcze?

a może lepiej kupić jakis silnik?
  
 
dobrego silnika za takie pieniądze i tak nie kupisz więc...a tak to wiesz co masz zrobione
  
 
Jak już leje sie olej to jest szczerze nieciekawa sytuacja. Bo po rozebraniu silnika może sie okazać że nie będzie to taki pół remont . Jak już pisałem może być uszkodzona gładź cylindra, przynajmniej u mnie była taka sytuacja i wtedy będziesz musiał rozebrać silnik i dać blok do szlifu. A wtedy tłoki o innym wymiarze, a to juz koszta. Pozniej jak silnik rozebrany to przy okazji robi sie znów coś i wychodzi remont . Ale najpierw rozbierz silnik zobacz co sie stało i później będziemy radzić co robić. Bo w najgorszym wypadku wsadzisz sobie DOHC co za ból.
  
 
Jak ci rzyga z odmy to jest to wina panewek. A co do pierścieni to na bank masz je do wymiany. Ale czy tłoki są do wymiany? - to zależy czy jeżdziłeś dużo autem od czasu kiedy zaczął olej brać.Na szczęście w fiacie możesz robić aż do 3 szlify cylindra, a tłoki nie są takie drogie. Ogólnie koszta wyglądają tak : szlif 4 cylindrów = 100PLN; 4xTłok = 110 PLN ; Pierścienie też coś koło tego(chyba).Nie wiem ile panewki.Ale zanim go całego rozgrzebiesz to chwyć za ciśnieniomierz, sprawdz ciśnienie, jak małe to dolej do cylindra oleju(przez wejście na świece) i raz jeszcze sprawdź. Podniosło się to pierścienie "lipa", nie podnisło sie to albo uszczelka, albo zawory.
POZDRAWIAM
  
 
o kurcze, tego patentu z olejem nie znalem, sprawdze
z zyga taką pianą jak sie na korku wlewu oleju zbiera zawsze, ale nie zalewa gaznika tylko jest troche nakapane. Troche przejezdzilem na silniku w takim satnie wiec nie wroze mu dlugiego zycia. Z tego co piszecie to koszta remontu moga byc ogromne (jak dla mnie)


ile powinien miec cisnienia silnik poldka na garze?
  
 
A może tylko usmażyło uszczelniacze na zaworach?
Wtedy koszt =12zł
  
 
w silniku AA ( normalny) sprezanie 9.2
w silniku AB ( wzmocniony ) sprezanie 9.5