BIS 700i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w koncu sie udalo. po roku przygotowan i zbierania czesci w koncu zlozylem wszystko do kupy i to nawet działa.Mianowicie wtrysk w maluchu!!!
a wiec do rzeczy : wtrysk jest jednopunktowy,
samochód to Bis z leciutko tylko dlubnietym silnikiem,
przepustnica pochodzi z CC900, tak samo TPS, MAT i wtryskiwacz,
CTS jest orginalny z bisa,
sonda lambda nie wiem od czego ale standartowa
do sterowania biegiem jalowym podczas rozgrzewania mam elektrozawor powietrza
pompa paliwa...tu jest troche problem bo na poczatku mialem pompe przeplywowa, ale sie zepsula i teraz mam pompe zanuzeniowa ktora przerobilem na przeplywowa ale nia dziala za dobrze i musze poszukac innej
oczywisie dorabiana linka gazu i kupa innych dupereli typu zlaczki,przejsciowki itp.
komputer :
jest to sterownik MEGASQUIRT http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html, ktory ma naprawde wiele mozliwosci do poczytania na stronce.
a wiec dzis udalo mi sie odpalic jeszcze nie jezdzilem ale to i tak sukces wiem ze teraz czeka mnie duzo roboty przy optymalnym zestrojeniu sprzetu i programu sterujacego
moze to nieskromne ale jestem z siebie naprawde zadowolony gdyz wszystko od poczatku do konca zrobilem sam, a caly projekt byl moim marzeniem od bardzo dawna

pozdrawiam
Jasin
  
 
Myslalem ze 700i to wersja z ...internetem albo nowym softem

Gratulacje i testuj jak sie jezdzi...
  
 
Gratulacje!
  
 


  
 
wow
  
 

!!!BRAWO!!!
Proszę o więcej szczegółów!
  
 
Wielkie brawa!
  
 
a wiec pierwsze wrazenia :
nie moge powiedziec duzo
mam troche problem z obrotami jalowymi skacza troche ale to kwestia regulacji
natomiast jestem bardzo zadowolony z odpalania auto poprostu odpala "na dotyk" tak jak powinien odpalac nowy samochod ( a na gazniku zawsze mialem z tym problemy)
na biezaco bede informowal o postepach ale moze to troche potrwac -brak wolnego czasu
  
 
Tak w ogólności teraz dopiero widzę jak wielka jest Twoja mądrość w porównaniu z moją głupotą.

Hmm, to może być nieodpowiednia regulacja ilości powietrza na biegu jałowym w stosunku do obrotów. Seryjnie w CC900 i innych był silnik krokowy od dyszy biegu jałowego, ale niestety MegaSquirt nie obsługuje takich wynalazków, a szkoda. Tym bardziej że nie umiem tego zmienić
  
 
A moglbys cos powiedziec o kosztach? Bo ja juz napalilem sie na taki wtrysk zamiast gaznika, ale nie wiem ile bedzie kosztowac pompa i sonda lambda - te rzeczy, nawet uzywane, sa w cenie bo czesto sie psuja i jest na nie popyt. Jakie sa koszty wykonania tego ECU? Bo przepustnica z wtryskiwaczem chyba nie kosztuje za duzo? Czujniki chyba tez nie majatek...

Czy w ogole taki SPI (czy jak go zwa autorzy megasquirt'a - TBI) moze dac efekty takie jak solidny gaznik dwugardzielowy? Oczywiscie stosujac "nadwymiarowa" przepustnice i wtryskiwacz.
  
 
koszty hmm...ciezko mi dokladni powiedziec bo czesci zbieralem juz od dluzszego czasu ale posteram sie mniej wiecej napisac :
przepustnica + wtryskiwacz + MAT +TPS - 50 zl
sonda lambda - 15zl
pompa (zewnetrzna od poloneza trucka)- 180 zl
komputer (zestaw podstawowy do samodz. montazu)- 50$=ok.200zl
elementy elektroniczne do komputera hmm. ok 200~250 zl
to wszystko z wiekszych wydatkow ale...
trzeba jeszcze liczyc co najmniej ze 150~200zl na rozne duperele typu zlaczki, bezpieczniki, wezyki, cybanty,uszczelki, nietypoowe srubki itd.
no i jeszcze rzeczy ktore robilem sam (dostep do zakladu slusarskiego) czyli podkladka miedzy gaznik i wtrysk, rozne zwezki itd.
tyle o kosztach
a osiagi na razie trudno mi powiedziec ale wiem jedno na gazniku nigdy nie uzyskasz tak wysokiej kultury pracy silnika jak na wtrysku, nie mowiac juz o zuzyciu paliwa, ktore jak sie domyslam na poteznym dwuprzelotowym gazniku moze przyprawic o zawrot glowy
pozatym masz mozliwosc pelnej regulacji pracy silnika poprzez komputer i mozliwosc monitorowania w czasie rzeczywistym wszystkich parametrow pracy silnika
jesli chcesz zrobic wielopunkt dodatkowe koszty beda zwiazane z budowa odpowiedniego kolektora ssacego( z tego co wiem musi byc wszystko odpowiednio wyliczone, bo jak nie to nie ma sensu zabawa w MPI bo na SPI efekt bedzie ten sam!!! )

a co do braku mozliwosci sterowania silnikiem krokowym to rzeczywiscie musze przyznac ze jest to najwieksza wada MSa, ale sa gdzies opisy jak to dorobic wiec moze w przyszlosci...

pozdrawiam
Jasin
  
 
Kurcze, nie wiedzialem ze sam ECU wychodzi tak drogo. Za co dales te 50$, nie mozna plytki wykonac taniej w Polsce?
Reszta jest naprawde znosna, ale myslalem ze sam komputer jest pomyslany z naprawde tanich elementow. Co gorsza znalazlem tez MegaSpark - modul do kontroli wyprzedzenia zaplonu ktory sie robi podlaczajac ten sam komputer (inny soft) pomiedzy aparat a modul zaplonowy. Wiec do pelnego szczescia potrzebne bylyby az dwa Prawde mowiac na regulacji wyprzedzenia zaplonu zalezy mi moze nawet bardziej. Ale o wtrysku pomyslalem bo lepiej wychodzi mi z komputerami niz z kreceniem srubkami w gazniku

Co do kultury pracy i mozliwosci regulacji to w pelni sie zgadzam, wlasnie dlatego tak sie napalilem na ten modul.
Moze ktos z forumowiczow mial do czynienia z podobnymi ale tanszymi wynalazkami?
Krzemowy cos kiedys mowil o wlasnym "programowalnym" module do zaplonu... A dzisiaj pisal ze chce kupic czujniki z eleganta
  
 
za 50$ + 7$ za przesylke dostajesz plytke (dwustronna i tu jest problem bo gdyby byla 1 stronna yto mozna ja zrobic samemu, w sumie to sa zaklady gdzi zrobia ci nawet 5 watstwowe plyki ale trzeba miec projekt i nie wiadomo czy to sie wogole oplaca dla 1 szt), zaprogramowany procesor (to chyba najwazniejsze), czujnik podcisnienia tzw MAP(do niego jest przystosowany MS mozna dac inny czujnik ale trzeba sie troche pobawic i trzeba znac jego charakterystyke) i jeszcze jeden uklad (do sterowania wtryskiwaczemi o ile pamietam)
prawdopodobnie kupienie tego czujinka MAP w Polsce jest niemozliwe wiec w sumie 50$ to nie tak duzo
a jesli zajmujesz sie elektronika to wiekszosc czesci do budowy ECU bedziesz przawdopodobnie juz mial (oporniki, kondensatory , diody itd.)

pozdrawiam
Jasin
  
 
No tak, zapomnialem na smierc ze trzeba zaprogramowac eprom
A czujnik to faktycznie wymaga korekty charakterystyki, sporo zabawy a efekt i tak moze byc niezadowalajacy.
Warto zaplacic, zwlaszacza ze ja musialbym sie sporo podpierac umiejetnosciami kolegow...

Dzieki za wyczerpujace info.

Pozdrawiam.

Pozostaje nadal aktualne pytanie: nie zna ktos prostszego modulu do sterowania katem wyprzedzenia zaplonu?
  
 
1. Nie chciałem kupić czujników do ELa, bo to od dawna mam, tylko wspornik do jednego(SEN 8 D), bo kupić bieda.

2. Prostszy układ zapłonowy o programowalnej charakterystyce wala mi się po pokoju, jego wada to to że jest ciągle prototypem a nie mam jak go sprawdzić na drodze bo nie mogę czujnika do swojego silnika wmusić a nie znam nikogo kto by mi na jeden albo dwa dni ELa użyczył.
  
 
Patrząc na te koszty to przyznam że jest to sporo i chyba taki wtrysk to sztuka dla sztuki. Ale przyznam że fajnie jest mieć coś takiego w malcu i mieć tą świadomość że takich maluchów jest naprawdę niewiele. Naprawdę podziwiam.
  
 
Cytat:
2003-11-24 19:34:06, Strongi pisze:
Patrząc na te koszty to przyznam że jest to sporo i chyba taki wtrysk to sztuka dla sztuki. Ale przyznam że fajnie jest mieć coś takiego w malcu i mieć tą świadomość że takich maluchów jest naprawdę niewiele. Naprawdę podziwiam.



a Sawicki - 126 MPI ?

Nie wiesz co on ma tam nagrzebane, czy howa to przed wszystkimi ?

Co on ma w silniku (wałek itp)?
  
 
U Sawickiego to jest rzeźba nieprzeciętna i nie pytajcie o koszty. Przemo z nim rozmawiał i mi opowiadał kiedyś. Z tego co pamiętam to tam są wtryskiwacze od Lanosa a komputer nie wiem z czego. Sama przeróbka głowicy pod wielopunkt kosztowała go 1700 zeta. Wałek jest zrobiony przez Świątka specjalnie pod jego silnik. Z resztą co tu opowiadać. To trzeba zobaczyć jak ten samochód idzie i wtedy nie ma co rozmawiać o kosztach.
  
 
Ostatnio znajomy sprzedawal bisa z silnikiem od cc ( 700cm3 ) rocznik 1993 ale czy sprzedal to nie wiem
  
 
gratulacje. koszty zeczywiscie spore ale fajnie jest mieć świadomość ze samemu sie wszystko zrobiło i ze to dział. a jak dział dobrze to juz wogóle.

respect