Jak zrobić zegary od CC w 125?????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko jak zadaptować zegary od sportinga do 125?Nie chodzi mi o montaż tylko o to jak zrobić żeby obrotomierz wskazywał normalnie!A licznik nie bedzie "ściemniał"?help pozdro
  
 
Co wy na to?Adaptacja silnika LANCII Themy 2.0 turbo ok.180KM
to by bylo coś!Może ktoś z was słyszał gdzieś o takiej przeróbce!!Nie bardzo wiem jak do tego się zabrać! Bo w lancii silnik montowany jest poprzecznie a w kancie wzdłuż tak wiec sam nie wiem!!A czy układ napędowy od Argenty 2.0 wyrobi te 180 koników???please to również ważne bo mam na oku taki silnczek po remoncie za przyzwoita cene
  
 
obrotomierz CC bedzie pokazywal jak nalezy poniewaz CC ma 4 cylindry jak 125p a sygnal idzie z + cewki zaplonowej, co do predkosciomierza to podlaczenie pancerza jest chyba jak w elegancie na taki zatrzask, najlepiej podlacz i sprawdz wzgledem obrotomierza jak bardzo sie roznia wskazania (np pamietasz ze na 4 przy 2200obr/min jechal zalozmy 60km/h, no i podpinasz zegar z CC i sprawdzasz jaka masz predkosc na budziku przy tych 2200obr/min)

A co do silnika z lanci ktos kiedys pisal ze cos takiego montowal w poldku (a moze w 125??) i ponoc dlugo podluznice nie wytrzymaly zadlugo a roboty z zamontowaniem bylo od ch.. i jeszcze troche,
O ile sie nie myle bylo to w ktoryms watku o 2,0DOHC na forum FSOAK
  
 
Cytat:
2003-11-29 14:50:32, Samael pisze:
obrotomierz CC bedzie pokazywal jak nalezy poniewaz CC ma 4 cylindry jak 125p a sygnal idzie z + cewki zaplonowej



a cc nie ma przypadkiem dwoch malych podwojnych cewek? w kazdym razie u mnie na 4 cylindrach i zwyklym aparacie zapl. obrotek z ccs nie pokazywal tak jak trzeba (nie pamietam juz, 2 albo 4x za duzo/malo) pozory myla ...
  
 
oki thaks jak zakupie furaż to tak zrobie!!!!!Bo nie moge opylic mojej Zosi!!!!
  
 
Oki panowie Zosia to juz wspomnienie!!Teraz u mnie kaniciapie stoi FIAT 125 Combi to mówi samo za siebie!!! Juz jutro jade po silnczek 2.0 Turbo moze sie uda na forum FsoAkNic mi nikt nie napisał!!!Mam nadzieje ze przez zime zrobie fure i przesle wam foty i moze filmik pokazowy umiejetnosci mojego nowego pojazdu!!
Mam mnóstwo planów i nie wiem od którego zacząc?Ale najpierw zrobie nowe mocowania do silnika maly tuning stylistyczny,pózniej montaz silnika aha może ktoś mi powie jaki wybrać tylni most i wał napedowy w oncu to 180 klaczy bedzie smigało pod maska!!A i ktoś mi mówił że można wzmocnic jakoś podlużnice tylko jak?
Pozdro thanks
  
 
DOBRA PANOWIE CZAPKII Z GLÓW w moim garzu stoi juz fiat 125 Combi a na stole lezy piekny,lsniacy,zaj..scie mocny 180konny silnik 2.0 turbo mam nadzieje ze do wiosny bedzie juz w nadwoziu a w tedy...... Somebody stop Me
  
 
no to czekam na efekty pracy bo z tego co kojarzę, to użytkownicy kantów zatrzymali się w rozwoju na 2.0 , za to maluszki coraz szybsze
  
 
Co to za silnik 2.0 turbo ?!
  
 
Jest to silnik Lancii chyba themy dane katalogowe mówią o mocy ok 180KM spoko spoko mój kancik nie da się maluszkowi chyba ze temu z silnikiem zosi i turbinka!!pozdro
  
 
kolega miał założony kilka lat temu silnik z lanci themy na turbinie do poldka z tego co pamiętam powodem sprzedaży były ciągle rozwalające sie podłużnice , poprostu auto nie wytzrymywało przeciążeń
  
 
silnik 2000 dohc turbo w themie byl w conajmniej 3 specyfikacjach:

glowa 8v i 165 koni{ 285 nm momentu}

glowa 16v i 185 koni w wersji kombi{320 nm momentu}
glowa 16v i 205 koni w sedanie {298 nm momentu} od roku 1993.
  
 
Cytat:
2003-12-09 15:48:38, lukaszc pisze:
kolega miał założony kilka lat temu silnik z lanci themy na turbinie do poldka z tego co pamiętam powodem sprzedaży były ciągle rozwalające sie podłużnice , poprostu auto nie wytzrymywało przeciążeń

Tak,jeśli ktoś włoży taki silnik w zgnitą budę,na dodatek nie wzmacniając jej to właśnie tak się będzie działo.A niestety u nas przeważa takie myślenie "włożę se, kurde, normalnie 180 kuni, dołożę spojler, wywalę klamki i będę madafaka" Dodając do tego statystyczny sposób jazdy takim autem, maksymalne katowanie to nie dziwmy się,że kasta "się rozeszła" .Sama idea jest dla mnie zajebista, jednak kasa jaką trzeba w to włożyć, aby takie auto było naprawdę i szybkie i bezpieczne, ogrom przeróbek koniecznych przy takiej operacjii są OLBRZYMIE!!!To tak trochę ku przestrodze, warto czasem się zastanowić czy na pewno 180kucy w seryjnej budzie,na seryjnym zawiasie,o hamulcach nie wspominając,w naszym 125p jest najlepszym pomysłem... .

Ale zaraz ktoś powie "trzeba mieć fantazję dziadku"
  
 
Cytat:
2003-12-09 15:14:42, Qball16 pisze:
Jest to silnik Lancii chyba themy dane katalogowe mówią o mocy ok 180KM spoko spoko mój kancik nie da się maluszkowi chyba ze temu z silnikiem zosi i turbinka!!pozdro


Ale temu z lodzi z silnikem 1.7 od Alfy 130KM nie dzasz rady raczej
a przy takiej przeróbce jak już kolega wspominał nie zapomnij o zawiszeniu i hamulcach be te seryjne nawet w idealnym stanie z predkości 140 km/h nie da sie szybko stanąć bo jak sie nagrzeją to już niehamuja
  
 
spoko hantle jak i zawieszka beda na poziomie !!Silnik moge juz wkaladac bo mocowania sa juz wspawane ale mechanik wymienia wszystkie nei nadajace sie do uzytku czesci oczywiscie blachy!A podluznice mowil ze da sie cos z tym fantem zrobic ale nie chcial powiedziec mowi ze musi pomyslec!A co ma w sobie ta alfa ze niedam jej rady !
  
 
Cytat:
2003-12-12 17:21:10, Qball16 pisze:
A co ma w sobie ta alfa ze niedam jej rady !

to nie alfa, a malec z silnikiem alfy
  
 
-znaczy sie jak przyspawales mocowania???????????
a czy w bloku bylo miejsce na łapy poprzeczne. chocby tylko nieobrobione odlewy na szpilki?????
-a jak wyglada sprawa z aparatem zaplonowym??????
-a co z glowica [bo wydech jest po 2 stronie]
-jak glowice zostawiasz to co z rozrusznikiem.
-jak zmieniasz glowice to z jakiego modelu bedzie ??????????
Cytat:
na forum FsoAkNic mi nikt nie napisał!!!


nie jestem tak do konca tego pewny ale..............

zauwaz ze nie podjeles dyskusji puściłeś temat wyszly z tego 2 strony a ty masz tylko 2 wypowiedzi. 1 i ostatnia ZADNYCH KONKRETNYCH PYTAN.
teraz chcialbys sie czegos dowiedziec o silniku to moze zmien tytul postu
czekam na odpowiedzi
  
 
dokladnie nie wiem ale sprawe montażu silnika powiezylem komus z wiekszym doswiadczeniem czyli mechanikowi! No rzeczywiscie chlopaki napisali i to sporo sorki ale nie looknalem na tamto forum!!A wiem ze w bloku dorobil otwory na szpilki,a wydech i tak bedzie puszczony na dwie strony to nie bede zmienial bo mam zamiar dopasowac moim zdaniem to mniej roboty(i hajsu)niz zmiana glowicy itp
  
 
to zazuc jakies fotki
-a jak wyglada sprawa z aparatem zaplonowym?
  
 
Sorki ale nie mam narazie fot!Znaczy mam ale nie na kompie!Moze cos uda sie!A zaplon to jeszcze sprawa nie aktualna bo silnik jest jeszcze na zewnatrz ale juz nie dlugo!Tylko jeszcze hantle i zawieszka!