Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-12-02 17:46:25 Naped linki roznil sie w zaleznosci od przelozenia przekladni glownej tylnego mostu. Przelozenie to w Polonezach osobowych moglo wyniesc: 3,7 3,9 4,1 4,3. Do tego dochodza jeszcze Trucki benzynowe - czyli 4,6.
Jezeli chcesz zamontowac to cacko do Lady to sprawdz jakie masz przelozenie i dobierz najbardziej zblizony mechanizm z Poloneza. Domyslam sie ze bedziesz mial przelozenie 4,1. Pozdrawiam Adamus |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-12-02 18:11:18 Watpie, ze cos sie polamie. O kreceniu w druga strone tez nie slyszalem.
Jezeli masz 4,3 to kupujesz naped do Poloneza z mostem 4,3 (Rover, stare Poldki 5-biegowe) i montujesz. I jeszcze jedno. Po zalozeniu tego napedu masz swiadomosc, ze linka bedzie sie krecila tak samo szybko jak w "Roverze" pod warunkiem,ze masz kola o srednicy zblizonej do Polonezowskiej. Jezeli nie to w obliczeniach tez powinienes uwzglednic roznice. Poza tym nie wiem jak bedzie reagowal szybkosciomierz Lady na obroty charakterystyczne dla Poldka. Krotko mowiac, czy wychylenie wskazowki bedzie takie jak w Polonezie pprzy tych samych obrotach linki. Pozdrawiam Adamus |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2003-12-03 12:48:48 Musialem ostatnio wymienic takie element wiec troche mialem z tym stycznosci. Znajomy sklepikarz sciagal mi to z hurtowni. Wazna jest ilosc zebow. Poj poldolot - rocznik 94. W jednym sklepie uslyszalem ze najbardziej popularne sa te ktore maja 7/15 zebow. Okazalo sie jednak ze ja mam 7/16 zebow. I taki tez kupilem. Nowka kosztowala mnie okolo 100zl. tak wiec radze wyjac ten elemen i zobaczyc ile ma zebow.
Pozdrawia |
kasztan Polonez 1,5 SLE+lpg kraków, cieszyn | 2003-12-03 15:12:44 na stronie Motorol w dziale Polonez znalazłem to:
054623 Naped szybkosciomierza 5/10 CITROEN PN.. szt 76.23 22.00 93.00 027603 Naped szybkosciomierza 5/12 fabryczny szt 62.71 22.00 76.51 018281 Naped szybkosciomierza PN 6/14 fabryczny szt 45.50 22.00 55.51 811134 Uszczelka pod naped szybkosciomierza PN. szt 0.31 22.00 0.38 WC Wklad linki szybk.PN MR 93 n.tp ........ szt 3.90 22.00 4.76 L Wklad linki szybkosciomierza FSO PN szt 3.86 22.00 4.71 |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-12-03 15:36:11 mam w domu dane przełożeń - jakie do którego. Jak ktoś chce to niech zadzwoni do mnie wieczorem 501714679
Kółko które "wchodzi w skrzynie" musi być takie same przy wszystkich przełożeniach mostu przy danej skrzyni. Wydaje mi sie że współpracuje ono z trybem IV biegu (bo jest 1:1) problem moze być w przypadku zmiany modułów kół zebatych. Miało to miejsce w poldkach w 92 lub 93 roku, więc nie wiem jak jest z reduktorami. Na szczęście wszystkie fiaty mają logiczne przełozenie prędkościomierza - 1 obrót - 1 metr. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
andrzej_krakow (S) Miłośnik FSO Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-03-04 18:16:42 No i założyłem skrzynię od Poldka do Łady. wszystko byłobu OK gdyby nie jeden feler: skrzynia jest strasznie głośna. Wprawdzie wszyscy mnie ostrzegali przed tym ale nie spodziewałem się że aż tak (zwłaszcza że na razie nie mam wygłuszeńw autku ).
Czy macie jakiś sposób na wyciszenie tej zarazy? Dodam że skrzynia jest w porządku, cała była rozbierana i przejrzana. Pozdrawiam Andrzej |
Meggido Poldunio 88' Łódź | 2006-07-05 07:59:09 Mam polda z silnikiem 1.5 i mostem 4.1 (tak chyba powinno być). Wrzuciłem silnik 1.6 GSI razem ze skrzynią biegów od kompletu. W poldkach plusach podobno były mosty 3.9. Podejrzewam, że prędkościomierz będzie teraz nieco przekłamywał. Błąd będzie na poziomie 5%.
Wątpliwość moja jest taka: czy wystarczy przełożyć reduktorki napędu prędkościomierza czy koło zębate na wałku wyjściowym odpowiedzialne za ten napęd też się różni w zależności od przełożenia mostu?? Jeśli wystarczy przełożyć reduktorek, to będzie fajnie, jeśli nie tylko, to niefajnie. Proszę o podpowiedzi. W tej materii jeszcze nie miałem do czynienia. |
automatic | 2006-07-05 08:39:24 . [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 13:46:33 ] |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-07-05 12:26:16 5% to jest dokładność licznika więc teoretycznie albo rzeczywisty błąd wskazań będzie 10% albo 0% . To takie gdybanie.
Teraz praktyka. przełożenia prędkościomierza czyli ilość zębów na ślimaku do ilości zębów na wałku wyjściowym skrzyni ma się mniej więcej tak: 15/7 - most 3,9 11/5 - most 4,1 14/6 - chyba truck na moście 4,55 (przepraszam był babol ale juz jest poprawione na dobrze) 12/5 - most 4,3 ile ma most 3,73 tego nie wiem. W związku z tym nie można zamieniać samych ślimaków gdyż w konsekwencji któreś zęby zostaną zmielone. Dlatego jak zmieniać to tylko oba elementy napędu. Nie jest to trudne szczególnie jak się ma skrzynię biegów wyjętą. Chociaż i na samochodzie też się da tylko trzeba odłączyć wał i odkręcić tył szkryni od podłużnic. moja rada to przejechać się tym co masz i oszacować błąd wskazań przebiegu i prędkości. Jeśli różnice będą znaczące to wtedy sięw to bawić ale 5% to raczej wartość do przyjęcia. [ wiadomość edytowana przez: Bocian_s_313_PTK dnia 2006-07-06 08:52:53 ] |
Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2006-07-05 13:40:24 Zasadniczo nalezy zaczac od tego, ze ta dyskusja nie ma za bardzo sensu, jako ze wszystkie Plusy (z wyjatkiem nielicznej partii PlusoRoverkow) mialy przelozenie 10/41 (albo jak kto woli 4,100). Most 3,900 mialy wylacznie nowsze gaznikowe Poldki 1,6 GLE z lat '90, czyli najsilniejsze seryjne OHV (bez turbo) - sam mialem takiego z 1993 i dalo sie to zauwazyc od razu nie tylko po obrotach w stosunku do predkosciomierza, ale i dynamice oraz Vmax. A 5% dokladnosc licznika to jak na moja logike zawsze oznacza wahanie od -5% do +5% rzeczywistej predkosci. No chyba ze zalozymy swiadome ustawianie przez fabryke ustawianie predkosciomierzy na +5% i z tego co pamietam wiekszosc (ale nie wszystkie) firm tak robi.
[ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2006-07-05 13:45:09 ] |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2006-07-05 17:56:54
I tu się niestety grubo mylisz, mam Plusa z 2000 roku, przełożenie przekładni jest 3,9 oraz napęd prędkosciomierza ma oznaczenie 7/15 tak wiec albo ja mam jakiś wynalazek albo nie wiem. Dodam że po ostatnich testach (z powodu uszkodzonego w/w napędu i wymianie na nowy) wyszły zadowalające wyniki na 1000m wskazania licznika pokazały 1000m. |
Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2006-07-06 18:20:07
Wyglada na to, ze wbrew wszystkim Plusom ktore widzialem i wszystkim materialom ktore czytalem, ktos z fabryki pomylil sie / pozbyl sie niechcianego mostu do starszych poldkow i taki zonk wyszedl... Jednym slowem tradycja FSO i fabrycznych "skladakow" zyje |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2006-07-07 12:19:40
Preblem w tym że mam GLI a według tego ślimak 7/15 jest od GSI więc to już jest totalnie pomieszane. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-07-09 09:35:03 |