Silnik 3SGE - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jackal chciałbym zmienić silnik, ale ograniczają mnie poważnie finanse, jeśli uzbieram tyle ile zaplanowałem to na najbliższe wakacje będzie yaris z nietypowym dla siebie silnikiem, była myśl nad turbo ale jak wcześniej napisałem koszty są spore przy 1.0L a 0.6 bara to wszystko co wytrzyma seryjny silnik, a bezpiecznie to 0.4 więc moich ambicji mocowych to nie spełnia, a podniesienie mocy 1.0L do 150 koni, które by mi wystarczyły zjadłoby pieniążki na 3 lata do przodu.
Nad zmianą autka też się zastanawiałem i takiej możliwości wykluczyć nie można oczywiście na japończyka he he.
Tak sobie gdybam, marzenia i ambitne plany to jedno a życie będzie miało możliwość weryfikacji, ale co marzenia też potrzebne
  
 
Skoro już wszycho się uspokoiło a mój post gdzieś tam zginął to może się powtórzę:
"Ponieważ mój silniczke jest w nielajleoszym stanie (no jeszcze pojeździ ale ile?) chciałbym coś z autem zrobić.
Cały czas po głowie chodzi mi swap na 3sfe a najlepiej na 3sge.
W carinie i corolce (e10) montowane byłe te same silniczki 4efe.
Znając upodobania japończyków raczej mocowań nie zmienili dla 3sfe, no ale właśnie pewności nie mam. Sprawdzałem wizualnie moją colkę 4efe z 3sfe i z dieselem 2.0 w carinie no i wygląda na to samo. Czy ktoś się orientuje jak to jest?
Aha no i zastanawiam się, może Crit wiesz, kto to może mi zobić (swapa). 3sfe jest chyba bardziej dostępny niż 3sge.
Co o tym myślicie? Jak macie informacje na temat cen 3sfe i 3sge to poproszę."
  
 
Silnik 3SFE na pewno szybciej dostaniesz i taniej niz 3SGE.Mialem okazje kupic silnik z cariny II z przebiegiem ok.70kkm z papierami za ok.1000zl.Jest on moze troche slabszy niz ten z carinyE ale skrzynia robi swoje i tez jest bardzo dynamiczny.
  
 
Hej.
A jak wygląda sytuacja z wymianą silnika w samochodzie w którym wcześniej był diesel? Zdaje sobie sprawę, ze trzeba by sporo elektroniki dorzucić i dodatkowo osprzęt. Jakie to mogłyby byc koszty?
Jeśli piszecie o cenach "silników" to jest to cena łącznie ze skrzynią biegów? Jak do tego wszytskiego mają się półośki (pewnie i to by trzeba było wymienić :/)
Sory za takie banalne pytania.
Pozdrawiam.
  
 
Misiek-chyba taniej i szybciej bedzie jak sprzedasz diesla i kupisz inny benzynowy.Naprawde szkoda czasu i roboty.Caly uklad paliwowy,elektryczny,wydech,ech szkoda gadac.
  
 
chłopaki podziwejta se ino tu abo tam nice price
  
 
Cytat:
2004-01-08 19:12:10, carinus pisze:
Misiek-chyba taniej i szybciej bedzie jak sprzedasz diesla i kupisz inny benzynowy.Naprawde szkoda czasu i roboty.Caly uklad paliwowy,elektryczny,wydech,ech szkoda gadac.


Wiem, wiem. Problem z tym ze za bardzo się przywiązałem do tego samochodu. Przeróbek jest ogrom a i koszt częsci byłby spory (poza samym silnikiem). Pomyślałem zeby kupić całą carine II, taką jak moją, albo tą po '87 (oczywiście benzyna) i przełożyc wszystko co trzeba do mnie (własnoręcznie), a budę sprzedać (jesli po '87)pytanie czy ktoś by chciał to na części). Ew mógłbym kupić bardzo starą carine ale to juz spore ryzyko - swoją znam, "nowej" nie
Zostaje jeszcze inna możliwość. Do tego co mam turbo dołozyć. Inwestycja mniej kosztowna, powiedzmy dobiłbym do 80-90KM, choc w przypadku pozostania przy dieslu bardziej zależy mi na momencie przy niskich obrotach. Drugie rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę. Nadał mógłbym mówić "5l/100km" Choć jeśli ropa miałaby kosztowac 3.78zł to małe pocieszenie.
Kiedys trzeba będzie pomyśleć.
  
 
Panie i panowie znalazlem swap silnika 3S-GTE do Avensisa.
Toyotowiec z Holandii -

Project ST220



Teraz Anensis ma 204 KM !
Autko bedzie wystarczajaco szybki a ma byc poddane dalszym modyfikacjom. Zobaczcie np. wydech.
... tylko po co gosc tak wiesnicko okleil auto.
No coz kazdy lubi co innego.



  
 
no no miodzio
A ja wreszcie znalazłem sport tarcze na przod do swojego bolidu-niesttey firma made in USA Montana-coś ktoś słyszał o tej firemce??
Szuka niestety 330zł myślałem że beda jeszcze droższe ale już bardzo fajne
  
 
Panowie zalamka.Zmierzylem cisnienia na moim silniku 3SGE.Silnik byl zimny a cisnienia wahaly sie w granicach 9.5-10 atm.Teraz domyslam sie dlaczego nie moge sie rozpedzic do predkosci wiekszych niz 200km/h i to niezaleznie od rodzaju paliwa.
Moje podejrzenia padly jednak na glowice i sp.....ne gniazda zaworowe.Mialem wymiane prowadnic zaworowych,uszczelniaczy i pierscieni a gniazda byly robione przez 3 (slownie :trzech ) mechanikow.Pierwszy wymienial prowadnice i krzywo je wstawil,drugi poprawial i ostro je zeszlifowal zostawiajac szerokie przylgnie zaworowe.Trzeci dopiero wyprowadzil mi wszystko i dotarl zaworki,niestety zawory zapadly sie wglab gniaz okolo 1.5mm albo i lepiej.Dlatego powiekszyla sie komora spalania i zmniejszylo cisnienie,silnik sie odprezyl.Chyba zaloze od razu turbo bo odprezenie juz mam
  
 
carinus daj silnik następnym 3 mechanikom i odprężą do 8,5-8,3 a to już będzie idealnie hi hi i jaka oszczędność na uszczelce metalowej będzie hi hi hi just kidding oczywiście
Powodzenia w reanimacji silnika, zostało jeszcze troszki materiału czy następne szlify wykończą głowice ?
  
 
Carinus, a kto to mierzy kompresję na zimnym silniku ???
Z resztą nie jest katastrofalnie. Nawet jeśli byłoby to tylko 9,5atm to to jest dopiero minimalne ciśnienie przewidziane przez instrukcję
Pozdro.
  
 
Kompresję mierzy się na ciepłym silniku.Tak mi powiedział mechanik.Wtedy wszystko się ładnie porozszerza i będzie lepiej.
Ona chyba już zarżnięta żartuje
  
 
Faworyt-Ty sie bedziesz smial jak zaloze moja druga glowice i podniose cisnienie sprezania
Moim bledem bylo oddanie przez pomylke glowicy do "fachowca" ktory mieszkal kilka ulic blizej od prawdziwego fachowca.Za pomylki trzeba placic.Jednak silnik jest teraz w miare oszczedny i idzie nienajgorzej.Mam w domu druga glowice w super stanie i po malym rasowaniu bedzie zalozona do silnika.
  
 
Wiem.Moje auto jest słabe z natury rzeczy,ale w bardzo dobrym stanie mam silnik.Na nic nieczekaj,rób tą drugą głowice.
  
 
No no zapowaida się tłusto next time w Skrabimierzu
  
 
Mój bolid lepiej już idzie od ostatniego razu Zdjąłem znaczki i mniej przez to waży,bardziej czuć przy większych prędkściach,przy stracie wynoszącym 6sek. do setki zabardzo niepomogło ,ale potem to łykam wszystkie GT4 bez wyjątku
  
 
ZMIERZONE 0-100km/h CZAS 7.1-7.3s na prostej (ze mną jechał tomek_paseo)
  
 
uuuffff... wlasnie wrocilem z ostrej przejazdzki z CarinąGTI
Dzięki dobrej benzynce i kilku drobnym ( ) modyfikacjom udalo się nam osiągnąć wynik 7 sekund do setki (w najbliższym czasie mamy zamiar filmować równocześnie zegary i stoper). Carina jeszcze nigdy tak nie jezdzila Po prostu szok !! Wykonaliśmy trzy próby i przy optymalnym starcie różnice w wyniku oscylowaly w granicach 0,2 sekundy. CHyba to opijemy, co nie CarinaGTI ? null
  
 
Cytat:
2004-02-21 01:18:34, tomek_paseo pisze:
uuuffff... wlasnie wrocilem z ostrej przejazdzki z CarinąGTI
Dzięki dobrej benzynce i kilku drobnym ( ) modyfikacjom udalo się nam osiągnąć wynik 7 sekund do setki (w najbliższym czasie mamy zamiar filmować równocześnie zegary i stoper). Carina jeszcze nigdy tak nie jezdzila Po prostu szok !! Wykonaliśmy trzy próby i przy optymalnym starcie różnice w wyniku oscylowaly w granicach 0,2 sekundy. CHyba to opijemy, co nie CarinaGTI ? null

No ba wpadaj na pyfko