Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
faworyt TOYOTA DRIVER Toyota Carina 2.0 GLi Krapkowice | 2003-12-07 23:49:17 chyba każdy 3S-FE tak ciągnie,chyba,że był katowany na zimnym.Mi tak powiedzieli na autokąciku,że mam emerycką wersje i niemam co pisać bzdur,że licznikowo poniżej 9 sek.do setki zejde.Napisali też ,że prędzej jak miałbym GTi to by uwierzyli,ale z taką padaką to niemożliwe.Nawet jeden koleś napisał,że swoim Bravo 110Km objedzie każdą 2.0 Carine,bo to padaki.Ja bym tak z chęcią niejednemu pokazał,że Toyota potrafi całkiem żywy emerycki silnik zrobić,a ja naprawde nic niegrzebałem i niepisze ,że to jakoś niesamowicie ciągnie,pisze poprostu,że jest żwawy i tyle,a do przeciążeń odczuwalnych w środku to mu brakuje... |
Crit | 2003-12-08 10:10:58 sory za OT odpowiedź do kiedy to: sierpień 1999 |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2003-12-08 16:40:23
gdzie ejst ten autokącik?? Z miła checia sie zaloguje i pwoiem co mysle... bom dwa razy widział co twa 3S-FE potrafi i faworyt, carinus i inni świadkiem jak było |
agrzele Carina 2.0 E liftback Łódź | 2003-12-08 18:06:58
się nie obrażamy sami swoi a co do swap-a to z tego co czytam wart zainteresowania jest 3S-GTE, ale tam by chyba mój LPG nie pasował. Do turbinki trzeba by chyba mieć LPG III generacji z bezpośrednim wtryskiem.... tak mi się wydaje.... więc koszty w górę |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2003-12-08 20:22:08 Agrzele-kwestia dopasowania gazu to pikus w porownaniu z problemem znalezienia sprawnego silnika z turbinka.Sam jestem sklonny zalozyc cos takiego tylko za ile? |
Crit | 2003-12-08 21:20:20 no właśnie dostań taki motor w dobrym stanie to jest problem, to znaczy nie ma jak masz górę kasy. A co do gazu to supra turbo na starym systemie LPG do niedawna była do wglądu, ale właściciel zrozumiał że gaz to jest do zapalniczek to tylko taki żart, a wracając do tematu gazu i turbo działało to bardzo ładnie i nawet się nie sypało |
agrzele Carina 2.0 E liftback Łódź | 2003-12-09 15:50:19 Miło usłyszeć że zwykły gaz turbo nie wyklucza, choć brzmi to dla mnie groźnie. Czy nie jest wtedy tak, że LPG wraz z powietrzem jest sprężany w turbince ??
Crit nie wiesz jakie były powody rezygnacji gościa z gazu, problemy, czy chęć dalszego tuningu ? |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2003-12-09 20:47:14 Gaz nie jest podawany na turbine tylko juz za turbinka.podobnie jak w zwyklym ukladzie.Byly tylko roznice w zasilaniu samego mixera,cos zwiazane z cisnieniem podawanego gazu ale szczegolow niestety jeszcze nie znam. |
agrzele Carina 2.0 E liftback Łódź | 2003-12-22 09:54:28 Jakbyś coś wiedział to daj znać, bardzo mnie ten temat interesuje. |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2003-12-25 00:48:53 hmmm a propos turbinki-załóżmy że nic o niej mi nie wiadomo
1) jakie sa koszta turbinki standardowej, koszta instalki, regulacji itp. jakbym chciał do siebie założyć (3S-GE naturlich ) 2) z tego co czytałem to gazik nie przeszkadza-czy tak?? 3) jakie sa zalecenia użytkowania takiego autka z turbinka, na co trzeba zwracac szczegolna uwage, jakies dodatkowe czynnosci itp. Z góry dziekuje za info |
Crit | 2003-12-25 12:20:52 generalnie jeśli jest turbo to polecam nowoczesną instalkę na wtrysku, bo stare systemy są bardzo zawodne przy turbo, strasznie cieżko to ustawić, ciągle coś siada, spada moc i do tego często potrafi wywalić w dolocie jak ktoś ma doświadczenie z gazem to sobie poradzi.
U kolegi został zdemontowany gaz w suprze turbo bo osiagi spadły a chodziło o moc, ostatnio autko mniej jeździ więc ekonomia poszła na 2 plan. Dodatkowo jakiś czas temu doprężono motor i wtedy podjęto decyzję o demontażu o ile dobrze pamietam. Co do dodawania turbo to są 3 drogi podstawowe: Pierwsza to oczywiście w przypadku jak masz silnik który występował w wersji turbo to kupienie gratów od turbo tych którymi się różniły, w 3S-GE vs GTE to bedą miedzy innymi kolektory, downpipe, sama turbina i elektronika, takich drobiazgów jak przewody nie liczę. Druga droga to gotowy kit turbo jakiegoś producenta jak np. HKS, tu koszty wyjdą znacznie wyższe ale pewnie i moc bedzie wieksza przy zapewnieniu sobie możliwości dalszego podnoszenia doładowania na przyszłość. Droga trzecia to już druciarstwo czyli robienie samemu kolektora, dobraniu jakiejś turbiny i podłączenie dodatkowego sterowania. Taka zabawa jest często najtańsza, daje często bardzo dobre wyniki, ale ma jedną poważną wadę, nawet jeśli robią to super fachowcy istnieje groźba spłynięcia tłoków i rozwalenia całego silnika, a takich przykładów mielismy sporo, wymieniał nie będę bo nie wiem czy właściciele by sobie tego życzyli (znane autka w kraju). Można łączyć wymienione metody, i dla zmniejszenia kosztów i dla zwiększenia mocy, tak czy inaczej jak ktoś nie ma ładnych paru tysięcy na zbyciu, sporo wolnego czasu i determinacji aby mieć sporo ponad 200 koni z 3S to ja bym sobie podarował. Mam bardzo ambitny plan związany z takim silnikiem, ale czy się uda to dźwignąć (nie chodzi o kasę wcale) to pewności nie mam |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2003-12-25 19:00:13 Dzieki serdeczne Crit za info, zawsze cenilkem sie z twoija szczeroscia i opinia(nie slodze ) co fabryka to fabryka, najwyżej GT i basta |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2003-12-26 00:07:04 Jak już jesteście w temacie turbo, to czy ktoś mnie może oświecić co to jest ten downpipe ??? Dolna rura ???
Pozdro. |
Crit | 2003-12-26 00:56:23 tak jest to rura od turbiny lub samego kolektora wydechowego i kończy się np. na katalizatorze lub dalej, często jest to całkiem skompliwowana rura bo może mieć odnogę do zaworu w turbinie itd. |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2003-12-26 01:08:19 heh a ja już chcialem to zoobrazowac-co prawda in english ale sa obrazki i wszystko jak na dłoni DOWN PIPE |
Crit | 2003-12-26 11:42:52 no całkiem spoko te obrazki widać jak sobie radzą z odprowadzaniem spalin przez waste gate'a.
Robiąc nowego dow pipe'a warto sobie wspawać nakrętki pod np. EGT może być nie montowane ale kto wie kiedyś może się przydać no i pod lambade też oczywiście. |
Darus TOYOTA DRIVER Lexus IS300 Wrocław | 2003-12-26 12:02:30 Nie dlugo zaczniemy sie modlic do 3S-GE jak w USA do 4A-GE |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2003-12-26 13:15:53 Dzięki za oświecenie mnie
Jeszcze trochę i wydusicie z 3S 400 koników Pozdro. |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2003-12-31 12:54:14 a tak OT jaki rozstaw śrubek ma GTI?? 5 x 100??
Dzieki z góry za info |