Silnik 3SGE - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chyba każdy 3S-FE tak ciągnie,chyba,że był katowany na zimnym.Mi tak powiedzieli na autokąciku,że mam emerycką wersje i niemam co pisać bzdur,że licznikowo poniżej 9 sek.do setki zejde.Napisali też ,że prędzej jak miałbym GTi to by uwierzyli,ale z taką padaką to niemożliwe.Nawet jeden koleś napisał,że swoim Bravo 110Km objedzie każdą 2.0 Carine,bo to padaki.Ja bym tak z chęcią niejednemu pokazał,że Toyota potrafi całkiem żywy emerycki silnik zrobić,a ja naprawde nic niegrzebałem i niepisze ,że to jakoś niesamowicie ciągnie,pisze poprostu,że jest żwawy i tyle,a do przeciążeń odczuwalnych w środku to mu brakuje...
  
 
Wiekszość ludzi nie docenia samochodów Japońskich i ich możliwości. Będą tak sądzić do puki jakiś japoniec nie złoji im dupska, a propos pozdrówka dla pana z A4 poległ choć walczył dzielnie a kometarz do sytuacji "Samochodem to trza umieć jeżdzić"

Dobry start to 99% wygranej jeżeli róznice mocy i momentu miedzy samochodami są niewielkie.

A poza tym panowie wracamy do tematu tego wątku czyli :

Cytat:
2003-12-03 11:24:00, RobertR pisze:
Witam

Czy ktoś z was może wie do kiedy był produkowany silnik 3SGE. Najbardziej mnie interesują jego japońskie wersje (BEAMS, VVTi).
--
r



  
 
sory za OT odpowiedź do kiedy to: sierpień 1999
  
 
Cytat:
chyba każdy 3S-FE tak ciągnie,chyba,że był katowany na zimnym.Mi tak powiedzieli na autokąciku,że mam emerycką wersje i niemam co pisać bzdur,że licznikowo poniżej 9 sek.do setki zejde.Napisali też ,że prędzej jak miałbym GTi to by uwierzyli,ale z taką padaką to niemożliwe


gdzie ejst ten autokącik?? Z miła checia sie zaloguje i pwoiem co mysle... bom dwa razy widział co twa 3S-FE potrafi i faworyt, carinus i inni świadkiem jak było
  
 
Cytat:
2003-12-05 08:49:40, Crit pisze:
no jeszcze się chłopaki obraźcie
....
agrzele masz bardzo podobny motor, i jeśli trafisz wersję GE to kup, swap będzie banalnie prosty w Twoim przypadku.



się nie obrażamy sami swoi

a co do swap-a to z tego co czytam wart zainteresowania jest 3S-GTE, ale tam by chyba mój LPG nie pasował. Do turbinki trzeba by chyba mieć LPG III generacji z bezpośrednim wtryskiem.... tak mi się wydaje.... więc koszty w górę

  
 
Agrzele-kwestia dopasowania gazu to pikus w porownaniu z problemem znalezienia sprawnego silnika z turbinka.Sam jestem sklonny zalozyc cos takiego tylko za ile?
  
 
no właśnie dostań taki motor w dobrym stanie to jest problem, to znaczy nie ma jak masz górę kasy. A co do gazu to supra turbo na starym systemie LPG do niedawna była do wglądu, ale właściciel zrozumiał że gaz to jest do zapalniczek to tylko taki żart, a wracając do tematu gazu i turbo działało to bardzo ładnie i nawet się nie sypało
  
 
Miło usłyszeć że zwykły gaz turbo nie wyklucza, choć brzmi to dla mnie groźnie. Czy nie jest wtedy tak, że LPG wraz z powietrzem jest sprężany w turbince ??

Crit nie wiesz jakie były powody rezygnacji gościa z gazu, problemy, czy chęć dalszego tuningu ?
  
 
Gaz nie jest podawany na turbine tylko juz za turbinka.podobnie jak w zwyklym ukladzie.Byly tylko roznice w zasilaniu samego mixera,cos zwiazane z cisnieniem podawanego gazu ale szczegolow niestety jeszcze nie znam.
  
 
Jakbyś coś wiedział to daj znać, bardzo mnie ten temat interesuje.
  
 
hmmm a propos turbinki-załóżmy że nic o niej mi nie wiadomo
1) jakie sa koszta turbinki standardowej, koszta instalki, regulacji itp. jakbym chciał do siebie założyć (3S-GE naturlich )
2) z tego co czytałem to gazik nie przeszkadza-czy tak??
3) jakie sa zalecenia użytkowania takiego autka z turbinka, na co trzeba zwracac szczegolna uwage, jakies dodatkowe czynnosci itp.
Z góry dziekuje za info
  
 
generalnie jeśli jest turbo to polecam nowoczesną instalkę na wtrysku, bo stare systemy są bardzo zawodne przy turbo, strasznie cieżko to ustawić, ciągle coś siada, spada moc i do tego często potrafi wywalić w dolocie jak ktoś ma doświadczenie z gazem to sobie poradzi.

U kolegi został zdemontowany gaz w suprze turbo bo osiagi spadły a chodziło o moc, ostatnio autko mniej jeździ więc ekonomia poszła na 2 plan. Dodatkowo jakiś czas temu doprężono motor i wtedy podjęto decyzję o demontażu o ile dobrze pamietam.

Co do dodawania turbo to są 3 drogi podstawowe:
Pierwsza to oczywiście w przypadku jak masz silnik który występował w wersji turbo to kupienie gratów od turbo tych którymi się różniły, w 3S-GE vs GTE to bedą miedzy innymi kolektory, downpipe, sama turbina i elektronika, takich drobiazgów jak przewody nie liczę.
Druga droga to gotowy kit turbo jakiegoś producenta jak np. HKS, tu koszty wyjdą znacznie wyższe ale pewnie i moc bedzie wieksza przy zapewnieniu sobie możliwości dalszego podnoszenia doładowania na przyszłość.
Droga trzecia to już druciarstwo czyli robienie samemu kolektora, dobraniu jakiejś turbiny i podłączenie dodatkowego sterowania.
Taka zabawa jest często najtańsza, daje często bardzo dobre wyniki, ale ma jedną poważną wadę, nawet jeśli robią to super fachowcy istnieje groźba spłynięcia tłoków i rozwalenia całego silnika, a takich przykładów mielismy sporo, wymieniał nie będę bo nie wiem czy właściciele by sobie tego życzyli (znane autka w kraju).
Można łączyć wymienione metody, i dla zmniejszenia kosztów i dla zwiększenia mocy, tak czy inaczej jak ktoś nie ma ładnych paru tysięcy na zbyciu, sporo wolnego czasu i determinacji aby mieć sporo ponad 200 koni z 3S to ja bym sobie podarował.
Mam bardzo ambitny plan związany z takim silnikiem, ale czy się uda to dźwignąć (nie chodzi o kasę wcale) to pewności nie mam
  
 
Dzieki serdeczne Crit za info, zawsze cenilkem sie z twoija szczeroscia i opinia(nie slodze ) co fabryka to fabryka, najwyżej GT i basta
  
 
Jak już jesteście w temacie turbo, to czy ktoś mnie może oświecić co to jest ten downpipe ??? Dolna rura ???
Pozdro.
  
 
tak jest to rura od turbiny lub samego kolektora wydechowego i kończy się np. na katalizatorze lub dalej, często jest to całkiem skompliwowana rura bo może mieć odnogę do zaworu w turbinie itd.
  
 
heh a ja już chcialem to zoobrazowac-co prawda in english ale sa obrazki i wszystko jak na dłoni DOWN PIPE
  
 
no całkiem spoko te obrazki widać jak sobie radzą z odprowadzaniem spalin przez waste gate'a.
Robiąc nowego dow pipe'a warto sobie wspawać nakrętki pod np. EGT może być nie montowane ale kto wie kiedyś może się przydać no i pod lambade też oczywiście.
  
 
Nie dlugo zaczniemy sie modlic do 3S-GE jak w USA do 4A-GE
  
 
Dzięki za oświecenie mnie

Jeszcze trochę i wydusicie z 3S 400 koników
Pozdro.
  
 
a tak OT jaki rozstaw śrubek ma GTI?? 5 x 100??
Dzieki z góry za info