VOLUMEX

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na forum Fso AK jest post o takim tytule... co to wogóle jest ten Volumex? do czego służy? chętnie dowiem się czegoś na ten temat...
  
 
sprężarka mechaniczna typu Roots, stosowana w Fiatach i Lanciach.. w Krakowie swego czasu regenerowane chodziły po ~1000zł
  
 
może ktoś z was posiada jakieś fotki czy artykuły na w/w temat, a może nawet ma coś takiego zainstalowene w swoim aucie i się wypowie...
  
 
apropo volumexa.... w tym roku bylem w chorwacji i wypatrzylem nad morzem przy drodze lancie bete HPE volumexa zdewastowana w rowie .... ale z silnikiem.... trzeba bylo widziec moja kobiete jak starala sie wyjasnic mi ze takiego silnika nie da sie wyjac z auta przy pomocy sprzetu campingowo kuchennego i ze nie zmiesci sie "pod fotelem" i na granicy moga byc klopoty .... bo juz chcialem go z auta wydzierac..... mam nadzieje ze jakis rownie walniety w kopule jak ja chorwat uratuje ten silnik..... i zrobi na przyklad zastavke 750, 2.0 volumex


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2003-12-08 19:43:22 ]
  
 
fotki..
volumex1
volumex2
  
 
dla porownania dane silnika {gaznikowego} z argenty bez volumexa:


113.6 PS (112.0 bhp) (83.5 kW)
@5600 rpm

157.0 Nm (116 lbft) (16 kgm)
@3000 rpm


i z volumexem:
134.8 PS (133.0 bhp) (99.2 kW)
@5500 rpm

(DIN) 206.0 Nm (152 lbft) (21 kgm)
@3000 rpm


spory przyrost momentu i zadowalajacy przyrost mocy = duza elastycznosc silnika... akurat w przypadku fiata te roznice nie sa duze.... lepiej podkrecone volumexy mialy seryjne 131 volumetrico abarthy:

131 volumetrico abarth:
141.9 PS (140.0 bhp) (104.4 kW)
@5500 rpm
Max. torque 214.0 Nm (158 lbft) (21.8 kgm)
@3000 rpm

ale i tak najlepsze efekty dawalo zawsze poloaczenie sprezarki z turbina np delta s4:{w wersji stradale czyli powiedzmy auto dzisiejszej klasy WRC dostosowane do ruchu } z pojemnosci 1800:


253.5 PS (250.0 bhp) (186.4 kW)
@6750 rpm

(DIN) 291.0 Nm (215 lbft) (29.7 kgm)
@4500 rpm


a w wersji wyczynowej bylo nawet 600 koni z pojemnosci 1800 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
{i pewnie dlatego w czasie swojego krotkiego zywota na trasach rajdowych delty s4 otrzymaly pseudonim "delta bum bum" albo "zapalniczka" bo prawie zawsze wybuchaly im silniki no co sie dziwic przy takim wysileniu.....}






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2003-12-08 19:02:53 ]
  
 
Cytat:
2003-12-08 16:57:26, Lunatic pisze:
na forum Fso AK jest post o takim tytule... co to wogóle jest ten Volumex? (...)


A co, bałeś się tam zapytać?? Przeczytałeś chcociaż pierwszy post we wskazanym przez Ciebie temacie?? Tam jest wszystko wyjaśnione, a sam temat jest szeroko rozpatrywany.
Myśle że użycie wyszukiwarki, ktora już działa, dałoby odpowiedź na Twoje pytanie, jako że także na tym forum są dwie strony postów w identycznym temacie, gdzie również jest chyba wszystko dokładnie wytłumaczone.
Szukać, szukać, szukać!
  
 
Z tego co wiem S4 w wersji "seryjnej" na droge (znalazlem taka tabelke z danymi) miała dokladnie 400PS (DIN) a Bgrupa miala do 830ps przyspieszenia w warunkach idealnj przyczepnosci na dobrych oponach do 100km/h ok 2.1s!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To jest wlasnie Bgrupa i dziwic sie tu ze Walter Rohl powiedzial (gdy zabronoino startu samochodom grupy B) ze on a grupowym autem jezdzil nie bedzie bo nawet dziecko potrafi opanowac taki pojazd!!!!!!!!!
  
 
stradalka miala napewno tylko?? 250 koni a b grupa{6} miala tak jak wiemy kolo 600+{480 w standardzie} kolo 800 to mial moze prototyp nazwany ECV1 i ECV2 ale to raczej niepotwierdzone dane.....
  
 
http://www.carclassic.com/html/CY06.htm

tu mozna conieco zobaczyc i przeczytac o stradale s4..... fajna cena nie??
  
 
spróbuje w piatek wysłać taka tabelkę z danymi technicznymi S4, tam pisze dokładnie że miała 400ps (DIN) ale nie upieram się może to poprostu inne kategorie ale z tego co wiem to DIN jest ogólnie używana klasa , a tamta to 63,000euro bez negocjacji faktycznie dobra cena moze moja integralka tez niedlugo bedzie tak stala
  
 
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=23166


http://www.carsfromitaly.com/lancia/index.html vide delta s4.


na tych dwoch stronach sa dane seryjnej delty s4 stradale..... ale poniewaz wersja drogowa roznila sie tym ze miala "przymulony" silnik poprzez mniejsze turbo i intercolery od b grupy{mowie tylko o silniku} a ludzmi ktorzy mieli szanse kupic takie stradale byli z regoly zawodnicy,lub poprostu ludzie mocno zwiazani ze sportem, to nie dziwie sie ze jakas stradalka mogla miec 400 koni.... no problem szczegolnie ze te auta mozna bylo zamawiac w prawie dowolnej konfiguracji i ktos mogl zapragnac miec stradalke z silnikiem b grupy za odpowiednia ilosc kasy wzystko sie da... tak czy siak nawet totalnie seryjna s4 z tymi 250 konikami....hmmmm.... rzadzila jak chciala