Silnik z fiata 850 w malcu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pierwsze dwa podstawowe pytania:
1.Czy bedzie pasował - kręci się w dobrą strone?
2.Czy jest sens pakować coś takiego - 34KM
3.Jak moge poradzić sobie niemając papierów na silnik?
  
 
a ja sobie napisze to co bardzo lubie pisac ...a więc....BYŁO!!!
temat bodjaże Arta
  
 
1. Z tego co wiem wszystkie 850-tki kręciły sę w lewo
pozwole zacytować sobie wypowiedź Gariego co zrobić aby zmienić ten kierunek
Cytat:
Pany nie wiem jaka jest konstrukcja silnika itd.
Wytłumacze wam jak to wygląda z teori, czyli co cza w każdym silniku zrobić.
1. wałek rozrządu niebedzie pasował wogule!!! musi być od 903
2. Tłoki jeśli mają płaskie denko to luz, można je obrucić 0 180 stopni razem z korbowodami, poprostu obrucic całość.
3. pompa wody i oleju musi być od 903 bo olej i woda (płyn) niemoże iść w drugą stronę
4. alternator musi być od 903
5. Docisk sprzęgła musi być od 903
6. Aparat zapłonowy musi byc od 903bo chyba odsirodkowy wyprzedzacz zapłonu bedzie źle działał
7. wał korbowy powinien chyba być ten sam, ale może być konstrukcyjnie inny.....

Podsumowanie... Tak naprawde, to nadaje sie tylko blok silnika, głowica, może wał i te tłoki z korbami. Reszte cza od 903


2.Zależy do czego, ale chyba nie ma sensu pakować silnika z taką mocą


[ wiadomość edytowana przez: Art126 dnia 2003-12-17 22:20:52 ]
  
 
dobra wiec powiem tak . .po 1 - to silnik wklada sie razem ze skrzynia - pasuje

a po drugie slabsza wersja ma 47 Km a mocniejsza 52 Km wiec tak mcqueen pasuje i ja na taki choruje - potrzebna mi tylko kasa a silnik bede mial wlozony . .
  
 
Stasiu: Mowisz o silniku 903 z 850 sport, a wiekszosc 850 miala silnik wlasnie 850 pojemnosci i moc 32-39 KM. Silniki 903 byly w 850 tylko przez 2(?) lata chyba, wiec to raczej rzadkosc. IMHO lepiej zalozyc 900 "zwykla" do skrzyni 126.
  
 
Cytat:
2003-12-18 01:28:07, stasiu pisze:
dobra wiec powiem tak . .po 1 - to silnik wklada sie razem ze skrzynia - pasuje

a po drugie slabsza wersja ma 47 Km a mocniejsza 52 Km wiec tak mcqueen pasuje i ja na taki choruje - potrzebna mi tylko kasa a silnik bede mial wlozony . .



Stasiu nie wiem skąd masz informacje że silnik 850 pasuje wraz ze skrzynią od tego modelu do 126p.?Owszem silnik można wstawić(i będziesz miał 4 biegi do tyłu) ale czy skrzynia wraz z tym silnikiem wchodzi bez wiekszych problemów?Zastanawiam sie również czy przypadkiem skrzynia w 850 nie zamieniała obrotów na prawidłowe, tzn. aby samochod miał 4 biegi do przodu?Co o tym sądzicie?Bo włożenie silnika 850 ze skrzynią od malucha mija sie z celem .

Silniki z 850
miały 34 km dla normalnej wersji i 37 dla wersji super, dopiero później zostały zaprezentowane modele 850 Coupe 47 km i Spider 49,
a jeszcze później podniesiono pojemnosć w 850 Coupe i Spider do 903 i oba miały 52 km(wszsystkie te silniki kręciły sie w lewo i siedziały w autach fiat 850).Dodam że znalezienie silnika z Coupe albo Spider (już nie mówie że nawet w niezłym stanie) graniczy z cudem.


850 coupe:
Silniczek w Coupe jak i Spider miał przede wszystkim dwu gardzielowy gaźnik i inny kolektor wydechowy


850 spider:



silnik Spidera


850 normalna wersja :



silnik wraz ze skrzynią










[ wiadomość edytowana przez: Art126 dnia 2003-12-18 12:48:04 ]
  
 
takie info mam od sojego kumpla/mechanika ktory ma takie 1 autko na stanie a dwa ma jeszcze kupic . . .. mowil mi ze moze mi wlozyc silnik ze skrzynia - silnik mowil ze ma 47 Km . . i to on tez powiedzial ze pasuje bez wiekszych problemow . .. gosciu jest naprawde spoko - wszystko wytlumaczy i jest ok . .. serio . . .on ma tekigo sport qpe chyba - ma z tylu takie dwa okragle swiatla .. .
  
 
a u nas byl (moze jeszcze jest?) maluch z silnikiem i skrzynia od 850 sport ...ponoc to mialo 56KM nie wiem czy faktycznie tyle ale wystarczylo by kierownik tego auta stracil panowanie na starcie i przgrzal w slup z tego co szpecmaster gadal to byly mocowania whaczy przerobione caly silnik wraz ze skrzynia byl na serynych poduchach z 850spotr przykrecony do ramy a rama do nadwozia kaszla tak wiec demontaz zajmowal moment
  
 
Mcqueen bez papierów poradzisz sobie bo po 1-wszym maja jak wejdziemy do unni silnik bedzie traktowany jako czesc zamienna i bedzie mozna miec bez paierów..
pzdr.
  
 
Cytat:
2003-12-21 23:30:15, ANDRZEY pisze:
Mcqueen bez papierów poradzisz sobie bo po 1-wszym maja jak wejdziemy do unni silnik bedzie traktowany jako czesc zamienna i bedzie mozna miec bez paierów..
pzdr.



jak to bez papierów
nie rozumiem może mi to ktos wytłumaczyć ???
  
 
Znaczy co ? Mimo ze na silniku jest wybity numer to bedzie go mozna sprzedawac i kupowac jak byle śrubkę na gieldzie ? Juz widze ze ilosc kradzonych aut na czesci pojdzie w gore
  
 
chodzi o to ze kupujac nowystary silnik nie trzeba bedzie wpisywac go w dowod, poprostu bedzie traktowany jak czesc zamienna , tak jak prawie na calym swiecie...ale zapewne trzeba bedzie przedstawic jakis dokument stwierdzajacy pochodzenie silnika..... jak to dokladnie bedzie nie wiem ale faktycznie moze powstac kolejne "eldorado" dla zlodzieji...
  
 
OOO to zajebiscie, teraz tylko rozejzec sie za fanym silniczkiem zrobic remoncik i w maju do autka . Niezmiernie ciesza mnie te wiesci,
  
 
Cytat:
2003-12-21 23:21:32, stasiu pisze:
takie info mam od sojego kumpla/mechanika ktory ma takie 1 autko na stanie a dwa ma jeszcze kupic . . .. mowil mi ze moze mi wlozyc silnik ze skrzynia - silnik mowil ze ma 47 Km . . i to on tez powiedzial ze pasuje bez wiekszych problemow . .. gosciu jest naprawde spoko - wszystko wytlumaczy i jest ok . .. serio . . .on ma tekigo sport qpe chyba - ma z tylu takie dwa okragle swiatla .. .




Tylko z tego co sie orinetuje tłok w 903 jest "niższy" od jego odpowiednika w 850.Także nie wiem czy jakbyś chciał odzyskać~10 km utraconych w silniku 850 z wiekiem, to czy miałbyś czym to zrobić (w 903 można podpasić z cc ).Może tutaj dojśc problem skrzyni biegów i jej np. słabego stanu, (nie wiem jak z dostępnością takiej skrzynki).Z jednej strony ja bym się w to na przykład nie bawił bo dużo prościej wsadzić silnik sprawdzonym sposobem=903 , z drugiej strony jestem ciekaw jak będzie to wszystko chodziło, i jak rozwiążecie instalacje tego silnika razem ze skrzynką.
  
 
sluchajcie arta126...... po co wogole ruszac temat 850 skoro 903 ze 127 wiadomo ze pasuje a wystarczy ze zamontujesz do 903 barana 4-2-1 i podwojny gaznik i juz masz te 55 koni ktore bys mogl miec z silnika 850 pod warunkiem ze bylby sprawny itp....


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2003-12-22 14:51:29 ]
  
 
zastanwiam sie czy silnik z 850 razem ze skrzynia podszedłby do malucha bez przerobek. skrzynia jest chyba wyższa. najwazniejsze ze ma wszystkie biegi zsynchronizowane, i jest przystosowana do tej mocy. nie wiem jak na dlugosc, czy silnik +skrzynia są takiej samej dlugosci jak w maluchu. ale jesli by bylo mozliwe przelozenie silnika razem ze skrzynią bez zadnych przerobek?? to mozliwe??
  
 
putin, wejdz sobie na :

http://www.carsfromitaly.com/fiat/index.html

potem na "models" potem wybierz 850..... bedzie tam dosc wyrazne zdjecie zawieszenia ze skrzynia i silnikiem z 850 ki..... wyglada prawie {lub zupelnie}identycznie jak w maluszku... przynajmniej jak dla mnie....850 miala to samo zawieszenie co 600 , 500 powstala 2 lata pozniej niz 600 i ma tez to samo zawieszenie , a znowu 126 ma ten sam zawias co 500... ufff dochodzimy do sedna sprawy..... mysle ze skrzynia od 850 600 i zastavy 750 wejdzie spokojnie do maluszka... silnik jest nieco dluzszy,bedzie wymagal jedynie takich samych przerobek jak kazdy swap na silnik 903.....tak to widze...


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2003-12-22 15:42:26 ]
  
 
Z tegto co widze na pierwszy rzut oka to jest iinny cycek do prędkościomierza,inne zawieszenie skrzyni,lizak idzie poziomo,skrzynka jest wieksza i raczej trzeba by było wwiercać się w podłoge
  
 
ale mi wogole chodzi ze silnik z fiata 850 sport qpe -a nie silnik jako taki 850 - mozei tamten ma pojemnosc 903 . .nei wiem art . .
  
 
Cytat:
2003-12-22 23:54:04, stasiu pisze:
ale mi wogole chodzi ze silnik z fiata 850 sport qpe -a nie silnik jako taki 850 - mozei tamten ma pojemnosc 903 . .nei wiem art . .



Ale on i tak będzie kręcił się w lewo i będziesz musiał zastosować skrzynke z 850 .Nie wiem jaki jest kontekst Twojej wypowiedzi Stasiu