Rozwiert z 80 mm na 84 mm [DOHC]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A więc jak to jest. Zakładając że mam silnik 1600 na tłokach 80 i mam problem z kupieniem nowych części, wiec pierwsza mysl to rozwiert na tłoki 84 mm, ale co w tedy jeszcze trzeba zmienić i czy potrzebne częsci w tedy bedzie trzeba szukac jak pod silnik na tłokach 84 mm ??
  
 
Witam. Zapytaj w sklepie (z częściami do Żuka ) o tuleje do silnika , jesli je znajdziesz to zobacz jaką mają średnicę wewnętrzną. Ja swego czasu tak robiłem , tyle że w 2.0 - szlifierz rozwiercał blok pod tuleje , wkładał je , dopasowywał do starych tłoków ( dobrych ), składaliśmy to wszystko i chodziło jak burza, kupujesz tylko nowe pierścionki i tyle, ale powtarzam robiłem to tylko na tłokach 84mm , a czy tuleja od Żuka bedzie miała min. 80mm to Ci nie powiem
  
 
Z tego co wiem nie da się rozwiercić 1.6 na tłokach 80mm do 84mm - bo nie ma tam tyle materiału żeby można było to bezpiecznie zdjąć. Nie mogę tego wątku teraz znaleźć ale to chyba było na forum FSO AK. Zapytaj w dziale >> ŚWIAT DOHC <<
  
 
Race_D ma rację nie da sie tego zrobić , poprostu zostanie niewiele materiału , dlatego powstał silniczek 1.8 (a później 2.0O na tłokach 84mm , pozostaje Ci tylko kombinowanie lub szukanie oryginalnych części co graniczy z cudem
  
 
Cytat:
2003-12-22 11:13:14, barakuda pisze:
Race_D ma rację nie da sie tego zrobić , poprostu zostanie niewiele materiału , dlatego powstał silniczek 1.8 (a później 2.0O na tłokach 84mm , pozostaje Ci tylko kombinowanie lub szukanie oryginalnych części co graniczy z cudem



Nie probowalem robic takiego rozwiertu (ale kto wie, moze sprobuje) wiec nie wiem jaka jest grubosc tuleji cylindrowych w dohc na tlokach 80, ale Twoja argumentacja (ze dlatego iz nie da sie zrobic ropzwieru powstal silnik 1,troche mnie dziwi. Przeciez 1,8 to nic innego jak uklad korbowo-tlokowy 1,6 na tlokach 80mm rozwrercony pod tloki 84mm (prawdopodobnie zwiekszono grubosc scianek, ale w zaden sposob nie mozna tlumaczyc, ze dlatego ze nie dalo sie rozwiercic 1,6 powstalo 1,.
  
 
teraz ja czegoś nie rozumiem , piszesz że silnik 1.8 jest tym samym co silnik 1.6 ale zmieniono w nim gróbość ścianek , to teraz wyjaśnij mi jak można zmienić gróbość ścianek zwiększając jednocześnie średnice cylindra aby nie zmieniać kadłubu ?? Ja nie napisałem że 1.8 to całkiem inna konstrukcja , tylko chodziło mi o to że właśnie zmieniono kadłub na większe średnicę i na ty polegała ta zmiana bo sprzedaż silników rozwierconych z 80mm na 84mm to raczej było zbyt ryzykowne i dlatego powstały te zmiany , przynajmniej takie jest moje zdanie jak się mylę to ok
  
 
Cytat:
2003-12-22 11:40:35, barakuda pisze:
teraz ja czegoś nie rozumiem , piszesz że silnik 1.8 jest tym samym co silnik 1.6 ale zmieniono w nim gróbość ścianek ,



Skok tloka, wysokosc kadlubu, caly dol silnika- to wszystko jest w 1.6 z tlokami 80mm identyczne.
Cytat:
to teraz wyjaśnij mi jak można zmienić gróbość ścianek zwiększając jednocześnie średnice cylindra aby nie zmieniać kadłubu ??



Oczywiscie ze jest to zmiana kadluba.

Cytat:
Ja nie napisałem że 1.8 to całkiem inna konstrukcja , tylko chodziło mi o to że właśnie zmieniono kadłub na większe średnicę i na ty polegała ta zmiana bo sprzedaż silników rozwierconych z 80mm na 84mm to raczej było zbyt ryzykowne i dlatego powstały te zmiany , przynajmniej takie jest moje zdanie jak się mylę to ok



Spoko, zle sie zrozumielismy. 1.8 zrobiono nie dlatego, ze nie dalo sie rozwiercic 1,6. Dlatego, ze nie dalo sie rozwiercic 1,6 - w 1,8 musiano zwiekszyc grubosc scianek cylindra.
  
 
Cytat:
Spoko, zle sie zrozumielismy. 1.8 zrobiono nie dlatego, ze nie dalo sie rozwiercic 1,6. Dlatego, ze nie dalo sie rozwiercic 1,6 - w 1,8 musiano zwiekszyc grubosc scianek cylindra.


Właśnie o to mi chodziło , bo rozwiercić da się anpewno nawet na większą średnicę tylko jaki byłby sens tego
  
 
no dobrze
korby moga zostac
ale co z walem bo jezeli pogrubimy scianki to wal musi byc dluzszy
grubosc scisanek jakom w sumie dokladamu to 4x4 mm czyli 16mm
[zeby pozostac przy nominalnej grybosci scianki]
(mysle o tym tak aby poprostu rozszeryc cyindry teopetycznie bez obrobki)

chyba ze pogrubili scianki kosztem plaszcza wodnego ale czy wtedy nie jest za malo miesa miedzy cylindrami?????????
  
 
no to jak jest wkoncu z tym walem.????
bo jak jest wal ten sam to blok tez jest ten sam.???
miedzy 2-3 napewno wejdzie bo tam jest szerzej
gorzej zmiedzy 1-2 ale scianka zostanie powyzej 3mm [mierzylem na uszcelce dlatego "powyzej"]
  
 
jak się nie myle to blok pozostał ten sam tzn. forma bloku a zmieniono tylko rdzeń więc długość pozostała ta sama (wału) jedyne różnice jakie moga być to raczej w wadze przeciwcieżarów wału
  
 
to jezeli wal 1.8 ma takie same odleglosci miedzy czopami jak 1.6 to oznacza ze bloki sa tez takie same = ze teoretycznie mozna rozwieci 80 na 84.

jedyne czego mozna sie obawiac to ze mogli pogrubic cylindry kosztem plaszcza wodnego. ale to mozna sprawdzic odkrecajac pompe wodna i wowczas porownac roznice miedzy 2 blokami

jezeli by tak bylo to podczas rozwiertu 1.6 mozemy zrobic dziure w cylindrze
  
 
Cytat:
2003-12-22 15:12:02, PG pisze:
no dobrze
korby moga zostac
ale co z walem bo jezeli pogrubimy scianki to wal musi byc dluzszy
grubosc scisanek jakom w sumie dokladamu to 4x4 mm czyli 16mm
[zeby pozostac przy nominalnej grybosci scianki]
(mysle o tym tak aby poprostu rozszeryc cyindry teopetycznie bez obrobki)


Cytat:
2003-12-24 10:33:30, PG pisze:
no to jak jest wkoncu z tym walem.????
bo jak jest wal ten sam to blok tez jest ten sam.???
(...)


Cytat:
2003-12-24 17:13:42, PG pisze:
to jezeli wal 1.8 ma takie same odleglosci miedzy czopami jak 1.6 to oznacza ze bloki sa tez takie same = ze teoretycznie mozna rozwieci 80 na 84.
(...)


A co ma grubość ścianek do wału . Bo IMHO na jednym i tym samym wale można zrobić zarówno silnik o pojemności skokowej 1500 jak i 2000ccm lub np. stopniu sprężania 10:1 i 20:1. Ważna jest tu średnica wewnętrzna cylindra, a to czy jego ścianki mają 5 czy 50 (przesadzam ) mm to chyba nic nie zmienia dla wału?
Proszę więc mi to wytłumaczyć, bo ja dopiero uwierzę jak mi się cos wyda logiczne . Poza tym nie wiem czemu PG, ale nie qmam zupełnie Twojego toku myślenia. 4 x 4 = 16 i tyle dokładamy - gdzie? Zgubiłęm się...

ps. Co to znaczy "rozszeryc cyindry teopetycznie" .
  
 
Cytat:
A co ma grubość ścianek do wału



ma duzo

1 teza
grubosc scianek a caly czas mowimy o wymiarach nominalnych 80 i 84 mm. ma zasadnicze znaczenie.
musimy zalozyc ze cylinder bedzie posiadal min 3 wymiary naprawcze
wiec zakladamy nominalnom grubosc scianki cylindra np. 5 mm
dlugosc bloku na 80
4x80+8x5+2x20 = 400mm
dlugosc bloku na 84
4x84+8x5+2x20 = 416mm

4x80 - sred cylindra
8x5 - calkowita grubosc scianek
2x20 - material bloku z przodu i tylu

i w tym przypadku mamy 2 rozne silniki awiec i waly musza byc dluzsze zeby korbowod byl w osi cylindra
i moze byc niemozliwe rozwiercenie z powodu zbyt cienkich scianek cylindrow.

2 teza -w silniku 1.8
to taka ze jezeli waly sa te same to i bloki musza byc te same ale fabryka pogrubila scianki np z 5 na 10mm ale tylko w plaszczu wodnym i bez niczego wchodza tloki 84.
to mogly byc bloki przeznaczone do 1,8

3 teza
blok 1.6 na 80 mial na tyle grube scianki za nie ma problemu z rozwiercaniem na 84 gdyz tak robila fabryka i jest jeszcze miejsce na np. 2 szlify
  
 
chcialbym sie w koncu dowiedziec jak to fabryka wykombinowala. czy nikt z was nie rozbierał zarowno 1.8 jak i 1.6.?