Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Drag-On F&F Sympatyk Fiat 125p 1971 Kraków | 2003-12-22 00:38:39 A więc jak to jest. Zakładając że mam silnik 1600 na tłokach 80 i mam problem z kupieniem nowych części, wiec pierwsza mysl to rozwiert na tłoki 84 mm, ale co w tedy jeszcze trzeba zmienić i czy potrzebne częsci w tedy bedzie trzeba szukac jak pod silnik na tłokach 84 mm ?? |
Peyo125 F&F Sympatyk Smok Wawelski © & Janosik | 2003-12-22 00:53:00 Witam. Zapytaj w sklepie (z częściami do Żuka ) o tuleje do silnika , jesli je znajdziesz to zobacz jaką mają średnicę wewnętrzną. Ja swego czasu tak robiłem , tyle że w 2.0 - szlifierz rozwiercał blok pod tuleje , wkładał je , dopasowywał do starych tłoków ( dobrych ), składaliśmy to wszystko i chodziło jak burza, kupujesz tylko nowe pierścionki i tyle, ale powtarzam robiłem to tylko na tłokach 84mm , a czy tuleja od Żuka bedzie miała min. 80mm to Ci nie powiem |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-12-22 03:12:16 Z tego co wiem nie da się rozwiercić 1.6 na tłokach 80mm do 84mm - bo nie ma tam tyle materiału żeby można było to bezpiecznie zdjąć. Nie mogę tego wątku teraz znaleźć ale to chyba było na forum FSO AK. Zapytaj w dziale >> ŚWIAT DOHC << |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2003-12-22 11:13:14 Race_D ma rację nie da sie tego zrobić , poprostu zostanie niewiele materiału , dlatego powstał silniczek 1.8 (a później 2.0O na tłokach 84mm , pozostaje Ci tylko kombinowanie lub szukanie oryginalnych części co graniczy z cudem |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2003-12-22 11:40:35 teraz ja czegoś nie rozumiem , piszesz że silnik 1.8 jest tym samym co silnik 1.6 ale zmieniono w nim gróbość ścianek , to teraz wyjaśnij mi jak można zmienić gróbość ścianek zwiększając jednocześnie średnice cylindra aby nie zmieniać kadłubu ?? Ja nie napisałem że 1.8 to całkiem inna konstrukcja , tylko chodziło mi o to że właśnie zmieniono kadłub na większe średnicę i na ty polegała ta zmiana bo sprzedaż silników rozwierconych z 80mm na 84mm to raczej było zbyt ryzykowne i dlatego powstały te zmiany , przynajmniej takie jest moje zdanie jak się mylę to ok |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2003-12-22 11:50:12
Skok tloka, wysokosc kadlubu, caly dol silnika- to wszystko jest w 1.6 z tlokami 80mm identyczne.
Oczywiscie ze jest to zmiana kadluba.
Spoko, zle sie zrozumielismy. 1.8 zrobiono nie dlatego, ze nie dalo sie rozwiercic 1,6. Dlatego, ze nie dalo sie rozwiercic 1,6 - w 1,8 musiano zwiekszyc grubosc scianek cylindra. |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2003-12-22 12:01:00
Właśnie o to mi chodziło , bo rozwiercić da się anpewno nawet na większą średnicę tylko jaki byłby sens tego |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-12-22 15:12:02 no dobrze
korby moga zostac ale co z walem bo jezeli pogrubimy scianki to wal musi byc dluzszy grubosc scisanek jakom w sumie dokladamu to 4x4 mm czyli 16mm [zeby pozostac przy nominalnej grybosci scianki] (mysle o tym tak aby poprostu rozszeryc cyindry teopetycznie bez obrobki) chyba ze pogrubili scianki kosztem plaszcza wodnego ale czy wtedy nie jest za malo miesa miedzy cylindrami????????? |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-12-24 10:33:30 no to jak jest wkoncu z tym walem.????
bo jak jest wal ten sam to blok tez jest ten sam.??? miedzy 2-3 napewno wejdzie bo tam jest szerzej gorzej zmiedzy 1-2 ale scianka zostanie powyzej 3mm [mierzylem na uszcelce dlatego "powyzej"] |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2003-12-24 13:14:07 jak się nie myle to blok pozostał ten sam tzn. forma bloku a zmieniono tylko rdzeń więc długość pozostała ta sama (wału) jedyne różnice jakie moga być to raczej w wadze przeciwcieżarów wału |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-12-24 17:13:42 to jezeli wal 1.8 ma takie same odleglosci miedzy czopami jak 1.6 to oznacza ze bloki sa tez takie same = ze teoretycznie mozna rozwieci 80 na 84.
jedyne czego mozna sie obawiac to ze mogli pogrubic cylindry kosztem plaszcza wodnego. ale to mozna sprawdzic odkrecajac pompe wodna i wowczas porownac roznice miedzy 2 blokami jezeli by tak bylo to podczas rozwiertu 1.6 mozemy zrobic dziure w cylindrze |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-12-24 19:59:29
A co ma grubość ścianek do wału . Bo IMHO na jednym i tym samym wale można zrobić zarówno silnik o pojemności skokowej 1500 jak i 2000ccm lub np. stopniu sprężania 10:1 i 20:1. Ważna jest tu średnica wewnętrzna cylindra, a to czy jego ścianki mają 5 czy 50 (przesadzam ) mm to chyba nic nie zmienia dla wału? Proszę więc mi to wytłumaczyć, bo ja dopiero uwierzę jak mi się cos wyda logiczne . Poza tym nie wiem czemu PG, ale nie qmam zupełnie Twojego toku myślenia. 4 x 4 = 16 i tyle dokładamy - gdzie? Zgubiłęm się... ps. Co to znaczy "rozszeryc cyindry teopetycznie" . |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-12-25 01:27:16
ma duzo 1 teza grubosc scianek a caly czas mowimy o wymiarach nominalnych 80 i 84 mm. ma zasadnicze znaczenie. musimy zalozyc ze cylinder bedzie posiadal min 3 wymiary naprawcze wiec zakladamy nominalnom grubosc scianki cylindra np. 5 mm dlugosc bloku na 80 4x80+8x5+2x20 = 400mm dlugosc bloku na 84 4x84+8x5+2x20 = 416mm 4x80 - sred cylindra 8x5 - calkowita grubosc scianek 2x20 - material bloku z przodu i tylu i w tym przypadku mamy 2 rozne silniki awiec i waly musza byc dluzsze zeby korbowod byl w osi cylindra i moze byc niemozliwe rozwiercenie z powodu zbyt cienkich scianek cylindrow. 2 teza -w silniku 1.8 to taka ze jezeli waly sa te same to i bloki musza byc te same ale fabryka pogrubila scianki np z 5 na 10mm ale tylko w plaszczu wodnym i bez niczego wchodza tloki 84. to mogly byc bloki przeznaczone do 1,8 3 teza blok 1.6 na 80 mial na tyle grube scianki za nie ma problemu z rozwiercaniem na 84 gdyz tak robila fabryka i jest jeszcze miejsce na np. 2 szlify |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-12-27 03:16:47 chcialbym sie w koncu dowiedziec jak to fabryka wykombinowala. czy nikt z was nie rozbierał zarowno 1.8 jak i 1.6.? |