Kolektor rurowy [DOHC] - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Race_D to wszystko jest do DOHC 1600, ale niestety nie mam nic wolnego w obecnej chwili, aczkolwiek nie mówie NIE, po przygotowaniu sprzętu do sezonu pewnie coś zostanie, tedy zapraszam.
PG, dobrze dobrany wydech w silniku seryjnym jest w stanie wyzwolić 4 - 6 KM.
Pozdrawiam
  
 
koniu, troche wczesniej pisales cos o baranie z ritmo tc.... niestety kolo z ritmo jest dosc znaczaco inny od barana do dohc umiejscowionego wzdluznie, odpada..... ale fajnie ze napisales o tej firmie OLD-CAR BASS .... potrzebuje zrobic barana do silnika 1400 turbo... bo moj kolo jest topornie odlany no i pozatym jak to w turbo troche mu sie popekalo od przeciazen termicznych tak ze chetnie bym zrobil baranka.... jeszcze nie teraz ale jak w koncu 128 turbo wyjedzie to zaczne poprawiac fabryke troche...
  
 
Cytat:
2004-01-05 18:49:20, Mruk pisze:
Witam!
Race_D to wszystko jest do DOHC 1600, ale niestety nie mam nic wolnego w obecnej chwili, aczkolwiek nie mówie NIE, po przygotowaniu sprzętu do sezonu pewnie coś zostanie, tedy zapraszam.
PG, dobrze dobrany wydech w silniku seryjnym jest w stanie wyzwolić 4 - 6 KM.
Pozdrawiam



A gdzie startujesz ? Jaki samochód przygotowujesz ?
Mógłbyś zdradzić jakieś szczególiki

Cytat:
ale fajnie ze napisales o tej firmie OLD-CAR BASS .... potrzebuje zrobic barana do silnika 1400 turbo



www.republika.pl/tlumiki/

Ja osobiście wolałbym wykonać taki kolektor w bardziej profesionalnej firmie, bo jeśli koszt miałby być w granicach 1tys zł ( moze mniej ) to wolałbym to zrobić w MG Motorsport, Promotorów albo Macieja Grabowskiego. Oni podobno są prawdziwymi fachowcami...przynajmniej mają dobrą opinie na forum.streetracing.pl, a tam dużo osób uturbia swoje maszyny.


[ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2004-01-05 20:16:46 ]
  
 
Panowie!
Jeśli kolektor ma być wykonany profesjonalnie i z gwarancją, to polecam firmę Michael,kolega Pachoń to naprawdę fachowiec i solidna firma.Już wyjaśniam o co chodzi, kolektor musi być wyliczony teoretycznie do danego silnika, często obliczenia są bliskie prawdy, ale nie trafione w przysłowiową "10" dlatego po zamontowaniu układu wydechowego trzeba to jeszcze "zestroić" i właśnie Pachoń jak coś jest nie tak to bez problemów to poprawia tak żeby było O.K. Chyba że ktoś wylicza sobie sam wydech i później to zestraja, to wtedy zadaje się tylko parametry i odbiera gotowca, a reszta to już problem zamawiającego.Pamiętajcie że tanie mięso to psy jedzą, czasem "tanio" wychodzi bardzo drogo.
A tak na marginesie to ostrożnie z określeniem "baran" ponieważ kolektory Bozato to prawdziwe baranie rogi,jak ktoś widział to wie o czym mówie,mają w zależności od potrzeb dwa do trzech zwoi o przekroju koła,na takich kolektorach chodziły Fiaty fabrycznej ekipy FSO te przed Monte - Carlo.
Kolektor do silnika turbo musi być wykonany z odpowiedniego materiału ze względu na zawartość tlenu w spalinach.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
dobrze dobrany wydech w silniku seryjnym jest w stanie wyzwolić 4 - 6 KM.



jezeli za 6 KM mam zaplacic 1000zl to wolalbym przeznaczyc te pieniadze na Turbo ktore z latwoscia dolozy mi 30 % czyli ok 30 KM.
  
 
Cytat:
jezeli za 6 KM mam zaplacic 1000zl to wolalbym przeznaczyc te pieniadze na Turbo ktore z latwoscia dolozy mi 30 % czyli ok 30 KM.



Do turbo również będzie ci potrzebny dobry układ wydechowy.
A prawda jest taka, że można uzyskać wiecej przez sam układ wydechowy ( kolektor+reszta ukł. ). Wszystko zależy również od silnika, może faktycznie w DOHC sam układ wydechowy da 4-6KM ( chociaż przypuszczam że powinien dac więcej ). Ale w niektórych są to zyski nawet 10-15KM.
  
 
Cytat:
A prawda jest taka, że można uzyskać wiecej przez sam układ wydechowy ( kolektor+reszta ukł. ). Wszystko zależy również od silnika, może faktycznie w DOHC sam układ wydechowy da 4-6KM ( chociaż przypuszczam że powinien dac więcej ). Ale w niektórych są to zyski nawet 10-15KM.



Koniu ja bym na twoim miejscu byl bardziej wstrzemiezliwy w okreslaniu "ile daje wydech". do sprawy nalezy podejsc w inny sposob. w autach na gazniq wydech i jego odpowiednie zestrojenie jest dosc wazne (chodzi o utrzymanie odpowiedniego cisnienia za zaworem wylotowym) i staje sie to tym bardziej wazne im wiekszym przerobka poddajemy silnik (stad w zaleznosci od silnika rozne "przyrosty mocy"). w autach z wtryskiem jest podobnie. poza tym wydech nie moze "przeszkadzac" wydostajacym sie spalinom i nie chodzi mi tu o jego ksztalt.
postrofka
  
 
Witam ponownie!
Zeby byla pełna jasność to wszyscy maja rację jak zerkniemy na temat prawidłowo, czyli od tyłu.Wydech nie dodaje mocy, wydech ją ogranicza lub nie,chyba że mówimy tu o wirtuozeri silnika wyścigowego gdzie udaje się przejść z fali stojącej w fale dynamiczną i wtedy mamy efekt zbliżony do turbo, ale to juz kosmos, a teraz na ziemie, opory wydechu w SERYJNYM silniku,bo o taki chodzilo to jakieś 4-6 KM, jak jest zamulony albo nieszczelny to będzie 10-15 KM w silniku wyczynowym zmieniają się te proporcje bo to i ciśnienia inne i temperatury i prędkości gazów inne.Cała tajemnica w tych rurkach to nie pozwolic na nadmierny spadek cisnienia za zaworem wydechowym bo tracimy część ładunku w cylindrze i nie zdławić go bo się nie napełni tak jak powinien, reszta to już matematyka i liczenie.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-01-06 19:07:59, Mruk pisze:
(...) reszta to już matematyka i liczenie.
Pozdrawiam


Kto się poświęci dla dobra ogółu i obliczy możliwie optymalny wydech do 2.0 DOHC?
  
 
Cytat:
Kto się poświęci dla dobra ogółu i obliczy możliwie optymalny wydech do 2.0 DOHC?



Race_D mozna sprobowac wyliczyc taki wydech dla wyidealizowanego silnika a potem niech kazdy sam kombinuje, ale to jest tak jak bys z Krakowa do Warszawy jechal przez Londyn. lepiej juz pomeczyc sie samemu i wyliczyc optymalny wydech dla konkretnego silnika.
Niestety przy podnoszeniu osiagow silnika nie mozna isc na latwizne. na latwizne ida konstroktorzy kozystajac z gotowcow, ale co z tego wychodzi sami wszyscy wiecie.
postrofka
  
 
pytanie do znawców:
czy to prawda, że kluczową wartością przy liczeniu kolektora jest całkowita długość rur aż do ostatniego łączenia (2-1), niż długość rur do pierwszych połączeń (4-2) ?
  
 
Witam!
Ważna jest długość od zaworu wydechowego do komory rozprężnej.
  
 
Cytat:
2004-01-07 13:48:49, spawn666 pisze:
Race_D mozna sprobowac wyliczyc taki wydech dla wyidealizowanego silnika a potem niech kazdy sam kombinuje, ale to jest tak jak bys z Krakowa do Warszawy jechal przez Londyn. lepiej juz pomeczyc sie samemu i wyliczyc optymalny wydech dla konkretnego silnika.
(...)



A może ktoś w takim razie podać coś na czym by się można wzorować, czyli po prostu: jak to obliczyć . Gdzieś kiedyś czytałem o tym obliczaniu wydechów, jakieś rysunki i zdjęcia tam nawet były i nawet to sobie chyba na HDD sciagnalem ale teraz cos nie moge znalezc .
To co, można prosić o jakieś wskazówki??

================
Ok, znalazłem - to oczywiście był >> artykuł na stronie F&F << tylko dawno tak głęboko nie grzebałem :p
Ale może ktoś ma jakieś uwagi, sugestie, wskazówki w oparciu o w/w artykuł?


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-01-07 23:53:10 ]
  
 
Race_d, a może czytałeś na fnf site?? jest tam artykuł Barakudy o tej właśnie tematyce
  
 
Race_D,
znakomity artykuł,polecam uważnie przeczytać i precyzyjnie wykonać,tam są wszystkie podstawowe rzeczy do wykonania poprawnego wydechu,tylko nie licz na cuda,zwiększanie mocy seryjnego silnika to logiczny ciąg ingerencji w silnik i zmiana kilku parametrów nie z robi z niego potfora na miarę Lanci 037.
Pozdrawiam
  
 
według artykułu na stronie f&f mozna policzyc taki wydech ale to jest dopiero poczatek długiej drogi , jak juz wspominano tu wczesniej do zrobienia dobrego wydechu potrzebna jest głównie przaktyka i jakotakie doświadczenie wypadałoby najpierw zapoznac się z niektóymi zjawiskami i działaniem poszczególnych rozwiązań a później podejmować się takiego zadania , do tej roboty trzeba mieć niezłego "czuja"
  
 
No cóż, mimo wszystko spróbuje. Chyba nie uzyskam na koncu efektu gorszego niz na seryjnym wydechu od 1.3, a przynajmniej nie dużo gorszego
  
 
Witam ! Wykopałem właśnie adres do warsztatu , w którym facet wykonuje kolektorki na zamówienie , trzeba do niego przyjechać , pogadać , gość sobie pomierzy , powylicza i zrobi , nie powiem Wam ile za to chce ,ale mozna sie z nim dogadać.
AUTO MAGIC SPORT
Ul.Niepokalanej Marii Panny 25a
31-589 Kraków
0 601 420 096
pn-pt od 8:30 - 17:30 sob. od 8:30 - 15:30
Dawno tam nie byłem , ale chyba jeszcze ten warsztat istnieje.
Okolice Ul.Klasztornej (koniec ) , Łęgu i wału na Wiśle.
Pozdro 4 All
  
 
telefon nieaktualny :/
  
 
Artykuł na F&F sprawia wrażenie bardzo fachowego. Każdy pewnie chciałby miec taki kolektor w swoim aucie jak na zdjeciu poniżej

wiecej zdjeć na www.flamingwheels.pl