Poprzeczny luz na wale? 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam) czy po zdjęciu kół zębatych od rozrządu występuje luz poprzeczny na wale napędowym taki w granicach 2,3 mm????
  
 
Nie, nie może!! Jak cosik takiego występuje to masz do wymiany panewki główne. Pozdro
  
 
Raczej zadnego luzu nie powinno byc,a jesli juz to nie 2mm
  
 
Barry cos wie o takim luzie....
Ja i ci co widzieli mój wał korbowy też wiedzą ....
Może xle spasowana panewka główna - zjechało albo panewke albo wał ....
I tak i tak rozkrecic silnik trzeba ....
  
 
Kurwa, to niedobrze, same panewki wymienić czy coś jeszcze, szlif trza robić czy jak, naoiszcie dokłądnie i szczegółowo bo w tych wszstkich panewkach, szlifach to kompletnie się nie orientuje, jaki moż ebyć tego koszt???
  
 
w ktorej osi jest wg Ciebie luz poprzeczny ????? bo jakos nie potrafie sobie wyobrazic silnika co by mial 2mm luzu na panewce to zamiast oleju bys musial kisiel miec, zeby to w ogole probowalo chodzic.
  
 
U mnie luz był około 3 - 4 mm.
Okazalo sie ze zjechało jakies 2 mm po obwodzie czyli w sumie 4 ...... Nie mielismy jak porownać .....

Powodzenia
  
 
panowie.
nie wiem jak mam sprawdzic ten poprzeczny luz. jak zmienie lancuch to wszystko ma byc dobrze i zaden luz mnie nie obchodzi!! nie ma go!!
  
 
ja mialem cos takiego,okazalo sie ze jakis zadziorek byl na walku rozrządu i odpadl no i poszlo na panewki.zrob to szybko bo to ci bedzie powodowac spadek cisnienia oloeju jak sie silnik nagrzeje i spieprzysz jeszcze wiecej niz ten wal
  
 
Zaraz zaraz
chodzi Ci o to ze jak zdejmiesz lancuszek i pociagniesz walem
1. tyl - przod to masz luz
2. gora - dol to masz luz

Ktora wersja?
jesli 1 to luzik. poto jest nakretka na wale zeby ten luz kasowac.
Ale raczej 4 mm luzu tam nie wystepuje. Moze 2 to max.
  
 
Witam)) Przepraszam za źle sformuowane pytanko, faktycznie nie wiele mówi hasło poprzeczny, i w sumie to nie poprzeczny a wzdłużny)) Chodzi mi o luz TYŁ, PRZÓD, (jak silinik jest zamontowany w aucie), luzu tego mam ok 3 mm, (może mniej , może więcej, nie mieżyłem ale był wyraźny)

Więc jeszcze raz, taki luż może być?
  
 
Jesli silnik jest zlozony - zlozony rozrzad, zalozona pokrywa i kolo pasowe, wszystko skrecone to luz nie powinien wystepowac.
Moze zle zabezpieszyles nakretke na wale i ci sie odkercila.

Sprawdz to !!!
  
 
aaa...no to diametralnie zmienia postac rzeczy...panowie,wyslawiajcie sie dokladniej
  
 
Cytat:
aaa...no to diametralnie zmienia postac rzeczy...panowie,wyslawiajcie sie dokladniej


Sorry Winetou))) Byłem zmęczony))) Czyli może występować ten luz czy nie??? i w woli scisłości wystepował on przy rozłożonym rozrządzie
  
 
teoretycznie nie powinno go tam byc bo pomimo ze malutkie to jednak wywiera napręzenia na korbowody i to do tego jeszcze scinające a to niedobrze.a juz na pewno nie powiino byc 4 mm.przy duzych obrotach to moze powodowac rezonans korbowodów
  
 
wejdz pod malca: > sciagnij obudowe kola zamachowego czy tez sprzegla jak kto woli
luz miedzy lozyskiem oporowym a dociskiem powinien wynosic 2 mm
chwyc sobie kolo zamachowe i ciagnij przod tyl :>
wiec teoretycznie nawet 2 mm nie powinno tam byc
  
 
Ludzie nie siejcie zamętu. Korzystając z faktu że do prac nad układem zapłonowym postawiłem sobie obok komputera korpus silnika z panewkami, wałem itp. Widać aż za dobrze, że jak jest odkręcone koło pasowe i zdjęte kółko zębate od rozrządu to luz będzie, bo nie ma co przytrzymywać wału! Panewka od strony rozrządu z jednej strony współpracuje bezpośrednio z wałem a z drugiej strony z taką ładną przekładką( w której jest pierścień uszczelniający) ustalaną przez kółko od rozrządu i koło pasowe. Dlatego jak jest rozebrany rozrząd to wał można przesuwać tam i z powrotem. Ponadto właśnie dlatego że od dokręcenia koła pasowego zależy luz osiowy wału koło pasowe jest dokręcane tak dużym momentem(15 kGm, największy w całym 126).

Wiem to będąc z wykształcenia elektronikiem. Gdzie są mechanicy?