Wyższość gaźnika z elektrozaworem nad zwykłym?/126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie, co daje owy elektrozawór, czy coś dobrego, czy raczej mizerne udoskonalenie? Można go domontować do starego gaźnika, czy to tworzy całość? Podejrzewam, że jest to jednak całość, więc jak sprawa regulacji pod "nasze" auta?
  
 
No po wyłączeniu zapłony odcina dopływ paliwa do gażnika. Chyba tylko utrudnia robienie marchewek.
  
 
Ja słyszałem, że maluszek pali dzięki takiemu gaźniczkowi mniej. Ale nie wiem dokładnie.
  
 
Zapobiega samozapłonom, mozna podłaczyć alarm

a i coś mi się o uszy obiło że oszczędza paliwo na biegu jałowym czy jakoś tak... ale moze to chodziło o inne samochody

pozdro
  
 
z tego co gdzies czytalem to powodem zamontowania tego ustrojstwa byla kiepska jakosc paliw, zeby uniemozliwic samozaplon. W wiekszosci maluchow sie to psuje, poniewaz jest to na jednym bezpieczniku z wlacznikiem wstekola a jak ktos troche wariuje to skrznia wali o podloge i przeciera ten przewod nastepnie sie zwiera i bezpiecznik leci i nie ma wolnych!
W elegantach (tych z czujnikiem zamkniecia przepustnicy) jest on podlaczony do modulu zeby przy schodzeniu z obrotow bene odcinac.
Ja go popsulem bo bylo to szybsze niz naprawienie instalacji.

I faktycznie marchew nie da sie puszczac jak on jest sprawny.
  
 
Kontynuując...
Mój gaźnik wymaga porządnej regulacji i mozliwe że wręcz i regeneracji - cały sie jakoś usyfił, jest wilgotny jakby gdziesz ciekł Choloera go wie... I tu mnie naszło czy by nie kupić na szrocie ładnego z elektrozaworem, czysty, zamontowac poregulować i w droge?
Rozumiem, że elektrozawór podłączam pod plus.
  
 
Cytat:
2004-01-06 20:34:23, ali_ pisze:
z tego co gdzies czytalem to powodem zamontowania tego ustrojstwa byla kiepska jakosc paliw, zeby uniemozliwic samozaplon.



Teraz mam pytanie .
W elegancie miałem nówke gaźnik i własnei po wymianie kolejno 2ch w zimie był samozapłon .....
Na oryginalnym nie było tego problemu - tylko na nowych z fiata.

NA zwykłym gazniku tego nei było !!!
  
 
dokładnie,ali wszystko wyjaśnił
tak jak napisał po prostu elektrozawór odcinał dopływ paliwa po zgaszeniu silnika (co by nie było właśnie samozapłonów) oraz przy schodzeniu z obrotów/redukcjach,aby m.in. nie zarżnąć PSEUDO "katalizatora" a przy tym zaoszczędzał trochę paliwa,choć nie spodziewaj sie dużego spadku spalania...
i tak jak ali podkreślił jest bardzo awaryjny i często niestety lubi się psuć...
  
 
No faktycznie w elx'ach jest połączony jeszcze z modułem "cut-off" i w czasie hamowania silnikiem odcina paliwo. Czuczu może jest nieszczelny/gorzej wykonany ? Mi za to od czasu do czasu strzela z rury od momentu założenia tekli.
  
 
Aj juz tego problemu nei mam.
Elegant miał od moich czasów 3 ch włascicieli.

Tego h..... co mi robil nowego malca.
Jego kolege ktory naprawił auto.
I pewnego dresa - który to aut kupił.
Swoją droga auto skonczyło na zlomie ...... pechowe jakies .
W obecnym aucie mam gazior z ela po regeneracji - bez elektrozaworu - spisuje sie super.
  
 
Nie kupuj gaźnika z elektor zaworem ( tzn nie jeśli to jedyny powód zakupu nowego (inneg) gaźnika. Po pierwsze to coś nie odcina paliwa, ja moge swój silnik zapalić nawet ze zdjętym kabelkiem z tego ustrojstwa ( jedyne co się dzieje to wolne świrują na wysokich jest bezproblemowo). A w sklepie mi koleś mówił że pare miesięcy po tym jak FIAT zastosował to coś to zmuszony został do wypuszczenia na rynek zwykłej dyszy tyle że z takim gwintem jak elektrozawór bo były z nim same problemy!!!!!!
  
 
mnie z kolei koles w sklepie mowil ze obniza to zuzycie paliwa o jakies 0,5 litra na 1000km. bez niego moj maluch nie zapali. kiedys jak sie kabel urwal to trzeba bylo sie nieźle nakombinowac z trzymaniem gazu na postojach albo ssania. dobrze ze naprawa polega tylko na podłaczeniu + do niego...
  
 
1. Jaknajbardziej da się robić marchewy!!!
To odcina tylko dopływ paliwa na dysze wolnych obrotów, a jak robisz marchewe to ssa z komory pływakowej paliwo, nie przez dysze wolnych obrotów!!
2. Zmniejsza zużycie, niezmniejsza... to jest poprostu dysza i może ma mniejszą średnice w stosunku do tych starych.
3. Elektrozawur służy tylko i wyłącznie do odcinania paliwa na wolne obroty, czyli gasisz silnik, to oczywiście nie trzymasz nogi na gazie, więc odcinasz prąd na zawór, a on odcina dopływ paliwa do gaźnika, ale tylko na wolne obroty, przez co niema samozapłonów.

Jeśli ktos wie jak działa gaźnik bedzie wiedział o co chodzi!

A ja polecam ten zawór, miałem i niebyło problemów, jeśli się zeosuje, to można uciąć iglice, lub zastosować właśnie taki wkręt ktury ją zastępuje.

Pozdro
  
 
Podsumujmy:
1. Zawór ten odcina jedynie zasilanie w benzynę układu biegu jałowego i układu przejściowego.
2. Jest załączany do + razem z zapłonem, więc oszczędności w spalaniu nie widzę, chyba że patrz dalej.
3. Da się go zastąpić wkrętem.
4. Korzyść(chyba jedyna) z istnienia takiego wynalazku jest taka, że pasująca doń dysza rzadziej się zatyka.
5. Jedynie w ELXach posiadających moduł CUT-OFF jest jakaś oszczędność paliwa w czasie jazdy dzięki elektromagnesowi.
6. Nie widzę związku między elektrozaworem a marchewami(chyba że CUT-OFF) i rozruchem(w Weberze 28 jest obejściowy obwód rozruchowy).
  
 
jak wyglada ten modul cut-off? np w DF z silnikiem polda jest gaznior z odcieciem doplywu paliwa, podobnie jak w malcu z ta roznica ze dziala (przynajmniej w moim rodzinnym poldku), i czy daloby sie cos takiego podpiac pod elektrozawor? czy moze ten modul jakos wspolpracuje z elektroniczym zaplonem i tymi czujnikami polozenia walu?
  
 
w poldku jest zawor ZHS
odcina doplywa paliwa w czasie hamowania silnikiem.
Dziala od podcisnieniowo a nie elektronicznie bodajze jak jest w elegantach.
ZHS jak sie spiepszy sa same problemy.Trudny do regulacji juz nie wspomne o gownianym dojsciu do niego po prostu istny debilizm
  
 
aaaa no racja, zapomnialem o tym szczeguliku ,
no ale moze jezeli ten modul z malca jest lepszy to mozna by wyjebac ten ZaworHamowaniaSilnikiem i zalozyc sterowanie przez zawor elektromagnetyczny w dyszy
  
 
mam pytanko. Jak wygląda ten elektrozawór? Tuż obok regulacji wolnych obrotów na gaźniku jest jakiś "element wykręcany", jest tam czarna uszczelka do którego dochodzi kabelek
Czy to jest ten zawór?
  
 
si
  
 
po co takie rzeczy jak KM nie dodają