Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2004-01-09 21:44:05 A jak obejdziesz sruby od głowicy ????
I skoro tyle osób podnosi w góre gaxnik to po co niżej .... |
Ralfi chwilowo brak Wójtowo | 2004-01-09 21:49:09 Tak sobie myślałem ale czmu do góry?? |
Buczek21 F&F Sympatyk Niska Suka zabrze | 2004-01-09 23:44:43 Dłuższy kanał dolotowy-wieksza droga,miedzy gaźnikiem a komorą-dłuzszy czas na odparowanie benzyny i wymieszanie sie mieszanki. |
rabbit Fiat 126p Chrzanów | 2004-01-10 16:48:33 moim zdaniem to lipnu pomusl mniejszy czas na polaczenie sie bezyny z powietrzem i odparowanie wtedy nie wiecej mocy tulko totalny muł jak chcesz to podnies gaznik lepszy efekt |
AGRUPA fiat 126 WARSZAWA | 2004-01-10 17:31:49 Z TEGO CO PAMAMIĘTAM, TO CZARNA PODSTAWKA JEST MINIMALNIE WYŻSZA NIŻ TA BIAŁA!!! |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2004-01-10 18:54:00 jak chcesz to zrobic na seryjnym gaxniku to daj sobie spokuj bo nic nie zyskasz (w porównaniu do strat niewiele bedzie zysku a tym bardziej nie na mocy a napewno wzrosnie spalanie ) chyba że zakładasz jakis wiekszy gazior wtedy mozesz skracać kolektor |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2004-01-11 00:16:02 tylko że wtrysk to nie gaźnik , tam paliwo jest podawane do kanału bądź bezpośrednio do cylindra pod odpowiednio wysokim cisnieniem i przez określony przekrój co pozwala na dobre rozpylenie paliwa i i tak samo dobre wymieszanie z powietrzem wiec tam mozma sobie pozwolic na takie umieszczanie wtrysków , co do gaźników to nie jest to takie proste , i twoje rozumowanie jest trochę błędne , bo fakt zmiana długosci kanałów kolektora wpływa na zmiane objętości a tym samym na zjawiska falowe jakie sa w kolektorze i jeżeli skracać to tak aby nie dzielic długości fali bo wtedy efekt będize lipny albo na taką długość aby mieszanka nie traciła swojej enrgii kinetycznej jaką posiada na wlocie do gaźnika a to daje krótki dolot w tym przypadku wymieszanie paliwa ma mniejsze znaczenie wtedy spalanie i tak wzrasta bo trzeba podać odpowiednio więcej paliwa aby wymieszała się przynajmniej taka ilośc gotowej mieszanki jak w standardowym dolocie |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2004-01-11 11:51:09 co do wtrysku to fakt wtryskiwacz jest otwrty przez krótka chwilę ale jest wtryśnięte tyle paliwa że wystarcza na dobrą pracę silnika , a zawór dolotowy tez nie jest otwarty w nieskończoność więc i powietrza dostaje sie odpowiednio dużo , a do tego przy wtryskach często konstruuje się specjalne komory spalania żeby poprawic spalanie tych miezanek , ale skoro wtrysk jest takim niedoskonałym rozwiązaniem to po co go stosuja wszyscy producenci , ale mmniejsza o to , co do dolotu to sparwa jest bardziej skomplikowana i jeżeli się orientujesz to wiesz o co chodzi, dobór dolotu polega na okresleniu przedziału obrotów przy których silnik ma pracowac najczęściej i przy których będzie maksymalnie wykorzystany (dół albo góra zależie od przeznaczenia) do tych parametrów liczy sie długość dolotu a dalsze zmiany (dla innych prędkości obrotowych ) to już tylko regulacja składem mieszanki czyli rozmiarem dysz , więc nie ma silnika w którym dolot byłby policzony pod tak szeroki zakres jak podałeś 800-6400 chyba że to dolot o zmiennej długosci ale w naszych przypadkach to odpada , co do zastosownia tego w praktyce to sprawa jest prosta jezeli się ktoś w cos takiego bawi powiedzmy "na oko" to jeżeli silnik po tym bedzie mu działał tak jak zamierzał to ma tylko szczęście , więc jest to zgadywanka |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2004-01-11 13:18:25 pomału zaczynam nierozumiec twojej intencji w tej rozmowie , albo chcesz ze mnie zroic idiote albo sam nie wiesz o czym chcesz pisać , nie rozumiem po co rozciagasz sprawę wtrysku ?? najpierw powiedziałes o najprostrzych rozwiazaniach a teraz mówisz juz o wtrysku sekwencyjnym , ja odpowiedziałem co myslę o wtrysku i tyle aa ty przytaczasz coraz to nowsze rozwiązanie nie wiem w jakim celu , normalne że wtrysk sekwencyjny jest lepszy od monowtrysku i to chyba wie każdy więc nie wiem po co te porównania , a co do reszty to nie wiem czy mnie rozumiesz dobrze bo widzę że chyba nie
gdzie ja to napisałem ?? co do fal to jest ich kilka i chyba wiesz o tym (podluzna- o ta mi chodziło ) a żeby o tym pisac to nie da rady tego zrobic w kilku słowach bo łatwo będzie się przyczepic do szczegółów - należałoby napisać o tym dość spory artykuł , a jeżeli chodzi o praktyczne rozwiązania to do malca niestety nie podam nic bo nie bawiłem sie z tymi samochodami i nie będę zapewne , ale skoro ty masz takie doświadczenie (bo chyba masz) to możesz przytoczyć |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2004-01-12 12:15:13 co do artykułu to zapewne napiszę taki i trafi na strone f&f ale nie w najbliższym czasie , teraz mam do opisania inne zagadnienia ale też związane z gaźnikami (w zasadzie to tylko gaźniki ) , a co do mojej wypowiedzi o zmianie dysz przy zmianie długości kolektora to nie zaprzeczam że to napisałem i sie z tego nie wycofuję , fakt ze akurat w odniesieniu do malucha to nie ma sensu - i tu masz rację (zbyt pochopnie to napisałem ) ale miałem taki przypadek z silnikiem wv1300 gdzie montowne były gaźniki poziome (zestaw SM SORG S1003M-o ile dobrze pamietam , na weberach 40 dcoe ) . Gaźniki zamontowane były na dwóch długościach kolektora ( kolektor + podkładka dystansowa 6cm , niby niewiele ale przy długości kolektora 6cm daje to zwiększenie dwukrotne) i na samym kolektorze trzeba było zmienic rozmiar dyszy głównej (zwiekszyć o 0.05mm , oryginalna to 115) aby pozbyc się tzw. "muła" tzn. silnik przy pewnych obrotach tracił jakby ochote na przyspieszanie (około 2800obr i w górę) i nie było to zwiazane z pompka przyspieszającą bo nie chodziło tu o gwałtowne przyspieszanie z wykorzystaniem tego elementu ale o normalne ciągłe przyspieszanie . Po tej zmianie sytuacja się zmieniła i praca była porównywalna do pracy silnika na kolektorze długim tyle tylko że obroty przy których silnik najlepiej ciagnął przesuneły sie nieco w górę (w porównaniu do kolektora długiego). Napewno dało sie to wyeliminowac innymi zmianami (np. zmiana rurki emulsyjnej co jest pewne) ale ze wzgledu na brak takich elementów pozostała regulacja dyszami (zostały rozwiercone u zegarmistrza ) . Być moze zmiany rozmiaru dysz na większe poprawiłyby jeszcze bardziej pracę silnika w tych zakresach obrotów ale miałem tylko jeden komplet dysz i w przypadku przecholowania z rozwiercaniem trzeba byłoby szukac nowych (a te sa i drogie i trudne do dostania). Co do spalania to róznica była niewielka ale jednak była ( w granicach 0.5l/100km) [ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2004-01-12 12:23:57 ] |
black_panther 126 1.1, Focus 1.8 T ... Gorzów Wlkp. | 2004-01-12 16:17:31 no gratulacje panowie za tak fachową wiedze.
a terz moje pytanie. chce załzyc do silnika z zastawy 1.1 kolektor z ritmo 1.5 bo pasi i na to gaznik delorto drla 36 co wy na to bedzie to chodzic bo powiem wam ze troszke to wszystko skomplikowane jak na mój gust. a jesli ma nie chodzic to co by trza zrobic zeby chodziło?? pozdro i thx |
ali_ 126p Poznan | 2004-01-12 20:06:24 musisz przeregulowac gaznik poprostu...
sam montowalem inny gaznik do tego silnika ja akurat z dacii 1300 trza bylo zmniejszyc dysze powietrza i paliwa troche wieksza... ale dlugo nie jezdzilem tym |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2004-01-12 21:58:06 chodzić będzie napewno tylko sprawa jak , jeżeli to drla 36 to powinno pasić bez większych zmian bo te gaźniki są przeznaczone do właśnie takich pojemności (1100-1300) , a skąd ten gaźnik i jakie ma nastawy?? |
Dunix Fiat 125p Lublin | 2004-01-13 02:24:30
Może się nie znam ale wydaje mi się że w GDI wtrysk bezpośredni do cylindra miał na celu uwarstwienie mieszanki (mieszanka "palna" w okolicy świecy) a nie skrócenie drogi między wtryskiwaczem a komorą spalania. Poza tym w wielopunktach tradycyjnych wtryskiwacze umieszczone są tuż nad zaworami ssącymi tylko z powodu precyzji dawkowania i zawartości związków toksycznych w spalinach. Wypełnienie całego kolektora mieszanką już takiej precyzji nie daje. Nie zmienia to faktu że im dłużej rozpylone paliwo styka się z powietrzem tym odparowanie lepsze. Nie zapominajmy że palą się opary benzyny a nie ona sama. |