Ksenony w Maluszku - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moim zdaniem niewarto ładować tyle kasy w światła w malcziku. Wystarczy wstawić dobre żaróweczki, myć często lampy i będzie dobrze . Pozdrawiam
  
 
Mozesz tez kupic zarowki..ala ksenonowe duzo mniej kosztuja..i podobnie swieca pozdroowka Mariusz
  
 
Cytat:
moch Wysłany: 2004-02-05 22:45:31

Proszę o podanie możliwości montażu ksenonów w 126p. Skąd wziąć szkło reflektora, przetwornice i sam emiter światła. Może jakieś strony internetowe albo firmy wykonujące tego typu przeróbki LEGALNIE z dopuszczeniem do ruchu.



Z tego co ja wiem - może inaczej to jest fragment jaki znalazłem
Cytat:
Oczywiście jest to przeróbka - taka jak wiele innych w tuningu naszych samochodów - można powiedzieć, nie do końca legalna (ale tez nie zabroniona żadnym przepisem ). Tak samo ,wielu z nas jeździ bez katalizatora , posiada przyciemnione szyby bez homologacji każdy musi , czym nie kryje , rozważyć sobie pewne ryzyko . Obecne przepisy nie zabraniają używania świateł xenonowych , a warunki dotyczące np. . spryskiwaczy dotyczą producentów samochodów .



Warsztatów nie szukałem. I nie wiem które robią.
Jeśli chodzi o mnie to taką przeróbkę wykonywał bym sam dla siebie - nie myśleć że robił bym to dla innych (nie jestem samolubem).

Ale w internecie znalazłem - żarówki ksenonowe takie jak zwykłe H4 - tzn mają przesłonę jak światła mijania bez przesłony do świateł długich - taka żarówka tylko jest do włożenia w reflektor i ustawić dobrze światła

Cytat:
MUSTANG65 Wysłany: 2004-02-06 00:13:50

Mozesz tez kupic zarowki..ala ksenonowe duzo mniej kosztuja..i podobnie swieca pozdroowka Mariusz



Osobiście jestem przeciwnikiem takiego rozwiązania - nie dość że moce sięgają około 100 W ( co chyba dla instalacji malucha jest dosyć mocnym obciążeniem ), to jeszcze bańka "chlapnięta" na niebiesko - aby był efekt ksenonów. I to mają być ksenony - to są a'la ksenony.
  
 
Witam.
Moim zdanie lepiej zainwestować w silnik lub zawieszki niż pchać sie w takie coś przecież wystarczy nowe klosze jak komuś odblaski poszły sie ......... i dobre zarówki zakupić.
Pozdróweczka Tomek
  
 
Znajomy zalożłył jakieś tam xenony i..... ledwo wyjechał i już stracił dowód rejestracyjny.....
Chyba szkoda zachodu... bo niewolno mieć innych świateł....
  
 
Cytat:
2004-01-16 23:21:08, ali_ pisze:
Cytat:
2004-01-16 15:54:33, Race_D pisze:
A co, chcesz coś takeigo zasadzić? Byle nie na prądnicy . Jeśli "zaskoczy" choć jedna żarówka to już będzie sukces...
A może Ty widziałeś takiego maluszka?? Tylko troche lipa jak wartość reflektorów przekracza wartość pojazdu w którym są zamontowane



A co to ma do rzeczy ? ksenony maja mniejsza moc niz zwykle ZTCW.


Chodziło mi o sam moment startu.

A z tymi Xenonami to chyba nie tak prosto jest jednak... Ktoś się orientuje jak to wygląda od strony prawnej? Pomijam już "wprowadzenie zmian nie objętych homologacją w konstrukcji pojazdu" czy jak to tam brzmi to ulubione hasło niebieskich.
1. Rodzaj światła: Drogowe/Mijania, Barwa: biała łub żółta selektywna. Xenony tak za biało to nie świecą, pod żółty to już w ogóle nie podchodzi . Jednak to na pewno zostanie zmienione (jeśli już nie zostało) bo polskie prawo nie nadąża za "nowinkami" technicznymi. Skoro jednak auta z takimi światłami są dopuszczone do ruchu to nie ma mocy - barwa nie może być przeszkodą. Ale...
2. Z tego co mi wiadomo to Xenony wymagają dwóch dodatkowych układów:
- mechanizm samopoziomujący, regulujący w czasie rzeczywistym ustawienie pionowe świateł zależnie od obciążenia i wartości przyspieszenia, czyli czujniki w zawieszeniu (zwykle chyba montowane w amorkach, ~2kzł/szt) oraz jakiś servo mechanim wykonawczy.
- wydajny układ oczyszczania kloszy, czyli wysokociśnieniowe (chyba) spryskiwacze.
Nie wiem na ile te informacje są prawdziwe. Może to nie jest w polskim prawie, może mój "informator" się mylił... Dlatego też proszę o weryfikacje jeśli ktoś wie coś w tym temacie.
  
 
Jakoś mam nowe klosze i dobre żarówki. I mi nie wystarcza. A w silnik zainwestowałem już dawno. Teraz szykuje się inwestycja nie tylko w silnik.
  
 
Tak wogole..to zakladanie takich ksenonow..wiaze sie z dosc szybka ich utrata..bo zarowki dosc sporo kosztuja. Mojej sasiadce z bloku ktora ma BMW 5 ukradli kiedys cale lampy z zarowkami..bo wlasnie miala ksenonowe ale jej kasy nie brakuje..i w niedlugim czasie miala juz nowe pozdroowka Mariusz
  
 
Jak ktos sie bardzo upiera to niech zajrzy na Allegro...tam sa zestawy xenonow w cenie 500-1000 zeta za komplet-zarowki przewody wytwornice napiecia....[podstawowy zestaw] mozna to zalozyc do maluszka czy czegokolwiek innego,ale jest kilka problemow....samopoziomowanie reflektora i czyszczenie....poza tym niebiescy coraz chetniej powoluja sie na zmiany ingerujace w konstrukcje pojazdu,powodujace utrate homologacji
  
 
Bajer niewąski tyle że nie do wykonania w malcu.Lampy kseonowe muszą mieć układ samopoźomujący reflektor jest to układ żyroskopowy montowany najczęściej pod każdym reflektorem oczywiście mówię o prawdziwych kseonach a nie żarówkach świecących na niebiesko czy soczewkach rozczepiających białe światło.Pozatym przetwornica prądu dwa układy wzbudzające i specjalne okablowanie.