Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
M-U-S-T-A-N-G BMW E32 Kraków | 2004-02-06 00:13:50 Mozesz tez kupic zarowki..ala ksenonowe duzo mniej kosztuja..i podobnie swieca pozdroowka Mariusz |
bull35 Fiat 126p Kraków | 2004-02-07 01:36:18 Witam.
Moim zdanie lepiej zainwestować w silnik lub zawieszki niż pchać sie w takie coś przecież wystarczy nowe klosze jak komuś odblaski poszły sie ......... i dobre zarówki zakupić. Pozdróweczka Tomek |
Garii Ford Escort VII Częstochowa | 2004-02-07 07:28:12 Znajomy zalożłył jakieś tam xenony i..... ledwo wyjechał i już stracił dowód rejestracyjny.....
Chyba szkoda zachodu... bo niewolno mieć innych świateł.... |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-02-07 16:05:35
Chodziło mi o sam moment startu. A z tymi Xenonami to chyba nie tak prosto jest jednak... Ktoś się orientuje jak to wygląda od strony prawnej? Pomijam już "wprowadzenie zmian nie objętych homologacją w konstrukcji pojazdu" czy jak to tam brzmi to ulubione hasło niebieskich. 1. Rodzaj światła: Drogowe/Mijania, Barwa: biała łub żółta selektywna. Xenony tak za biało to nie świecą, pod żółty to już w ogóle nie podchodzi . Jednak to na pewno zostanie zmienione (jeśli już nie zostało) bo polskie prawo nie nadąża za "nowinkami" technicznymi. Skoro jednak auta z takimi światłami są dopuszczone do ruchu to nie ma mocy - barwa nie może być przeszkodą. Ale... 2. Z tego co mi wiadomo to Xenony wymagają dwóch dodatkowych układów: - mechanizm samopoziomujący, regulujący w czasie rzeczywistym ustawienie pionowe świateł zależnie od obciążenia i wartości przyspieszenia, czyli czujniki w zawieszeniu (zwykle chyba montowane w amorkach, ~2kzł/szt) oraz jakiś servo mechanim wykonawczy. - wydajny układ oczyszczania kloszy, czyli wysokociśnieniowe (chyba) spryskiwacze. Nie wiem na ile te informacje są prawdziwe. Może to nie jest w polskim prawie, może mój "informator" się mylił... Dlatego też proszę o weryfikacje jeśli ktoś wie coś w tym temacie. |
moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-02-07 16:54:24 Jakoś mam nowe klosze i dobre żarówki. I mi nie wystarcza. A w silnik zainwestowałem już dawno. Teraz szykuje się inwestycja nie tylko w silnik. |
M-U-S-T-A-N-G BMW E32 Kraków | 2004-02-07 17:16:32 Tak wogole..to zakladanie takich ksenonow..wiaze sie z dosc szybka ich utrata..bo zarowki dosc sporo kosztuja. Mojej sasiadce z bloku ktora ma BMW 5 ukradli kiedys cale lampy z zarowkami..bo wlasnie miala ksenonowe ale jej kasy nie brakuje..i w niedlugim czasie miala juz nowe pozdroowka Mariusz |
el_comendanto (M) F&F Sympatyk トヨタカムリ | 2004-02-07 17:57:36 Jak ktos sie bardzo upiera to niech zajrzy na Allegro...tam sa zestawy xenonow w cenie 500-1000 zeta za komplet-zarowki przewody wytwornice napiecia....[podstawowy zestaw] mozna to zalozyc do maluszka czy czegokolwiek innego,ale jest kilka problemow....samopoziomowanie reflektora i czyszczenie....poza tym niebiescy coraz chetniej powoluja sie na zmiany ingerujace w konstrukcje pojazdu,powodujace utrate homologacji |
bravo126 Opole | 2004-02-07 19:01:28 Bajer niewąski tyle że nie do wykonania w malcu.Lampy kseonowe muszą mieć układ samopoźomujący reflektor jest to układ żyroskopowy montowany najczęściej pod każdym reflektorem oczywiście mówię o prawdziwych kseonach a nie żarówkach świecących na niebiesko czy soczewkach rozczepiających białe światło.Pozatym przetwornica prądu dwa układy wzbudzające i specjalne okablowanie. |