Gaznik w fiacie 125p - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiesz,ale dysze paliwowe od powietrznych różnią się tylko średnicą...Jeżeli potrafisz je odróżnić na pierwszy rzut oka to znaczy,że dłubałes już przynajmniej 85 razy przy gaźnikach Wtedy bowiem widzisz od razu,że srednica owej dyszy jest większa niż paliwowej.Mozna zastosować dysze powietrza jako dysze paliwowe,ale bez zmian w gaźniku jest to kompletnie bez sensu.Zwiększając do takiego rozmiaru dysze paliwa musiałbys zwiększyć dysze powietrza do ok.280-300.Poza tym konieczne byłoby zwiększenie średnicy gardzieli-standardowy gaźnik ma gardziele 24/26mm.Silnik z tak przygotowanym gaźnikiem spalałby ogromne ilości paliwa,ale oczywiście zyskałby na osiągach.
Proponuję koledze zapoznanie się ze schematami,budową i ogólnym działaniem gaźnika-wystarczy książka o 125p/polonezie.Jeżeli byłaby tak prosta sprawa zwiększenia osiągów poprzez modyfikacje gaźnika, to pomyśl jak świetne osiągi miałby silnik zasilany gazem-w końcu tam jedynie regulacja dopływu gazu decydje o ilości "paliwa",nie zaś dysze...Gdyby tak było ludzie nie "zjadaliby zębów" na ulepszaniu FSO-wskich gaźników.
Proponuję sięgnąć do ksiązki "Usprawnienia Poloneza" lub do artykułu o gaźnikach na stronie F&F(chyba się nie mylę)-poprawianie osiągów dzięki gaźnikowi wcale nie polega na wstawianiu ogromnej średnicy dysz(lub co gorsza ich rozwiercaniu).
PS.Dysze powietrza znajdują się na górze rurek emulsyjnych.Jeżeli przyjrzysz się tym elementom zauważysz,że dysze można wykręcić z owych rurek.Podobnie dysze głowne paliwa składają się z obsadek dyszy i dyszy właściwej-o to chodziło mi,kiedy mówiłem o zewnętrznym podobieństwu dysz paliwowoych do dysz powietrza.HOWGH.
  
 
Jesli mozecie to wejdzcie na ten adres http://mustang65.fm.interia.pl i powiedzcie mi jasno czy gaznik z takim silownikiem jest lepszy od gaznika bez takiego silownika..czekam na odpowiedz bo mam wlasnie dwa rozne..jeden bez silownika a drugi z silownikiem...w tym momencie oba sa w domu..i zastanawiam sie ktory zalozyc...czekam na posty...pozdroowka Mariusz
  
 
Czekam na ostateczny wniosek w sprawie tych gaznikow..aby juz nie przeciagac dalej tego tematu..pozdroowka Mariusz
  
 
nie mozna jednoznacznie powiedziec, ze gaznik sterowany mechaniczne jest lepszy od podcisnieniowego. decydujacy wplyw maja cechy indywidualnej jednostki - czyli jak dokladnie jest wykonany fabrycznie.
teoretycznie gaznik sterowany mechanicznie jest bardziej efektywny, szczegolnie przy wkrecaniu na wysokie obroty. teoretycznie jest tez bardziej paliwożerny. Gazniki sterowane podcisnieniowo wycofano zastepujac je sterowanymi mechanicznie, wiec wydawac by sie moglo ze te drugie sa lepsze.
ale jak mowie wszystko zalezy od cech konkretnej jednostki.

druga sprawa, kazdy gaznik mozna poprawic. poprawia sie niedoróbki fabryczne, zmienia dysze, rurki emulsyjne itp. oczywiscie to juz robi sie na konkretnym silniku w konkretnym wozie. jest to troche żmudny etap szczegolnie nie posiadając specjalistycznego sprzetu (przynajmniej analizatora spalin).

i sprawa trzecia, zawsze mozna dolozyc elektroniczny zapłon, co pozwala na zastosowanie mniejszych dysz paliwa, bądź wiekszych powietrza - czyli na zubożenie mieszanki przy zachowaniu parametrów pojazdu. elektroniczny zapłon w znacznym stopniu poprawia prace na niskich obrotach i zmniejsza efekt dziury w gazie.

to tyle co mialem do powiedzenia
moze jeszcze dodam, ze zanim wstawilem DOHC, jezdzilem na wlasnorecznie przerobionym gazniku. bylo to gaznik ze sterowaniem 2 przelotu podcisnieniowym (byl dosc dobrze wykonany i jeszcze go troche poprawilem). jednak silownik wyrzucilem i wstawilem dzwigienki z gaznika polonezowskiego (sterowanie mechaniczne), zmienilem dysze (nie pamietam niestety jakie to byly, ale byla to wersja econo), i dodalem elektroniczny zaplon. samochod mial przyspieszenie normalnego fiaciora, a spalanie jakie osiągnąłem to 6,7l/100km.
  
 
No nie zle...ale on palil 6-7 w trasie czy w miescie??a po za tym z kad wziasc taki elektroniczny zaplon??to by sie przeciez wiazalo z montazem komputera w samochodzie..a ja mam zwyczajny 1500 silnik w kazdym razie zostaje przy moim mechniacznym gazniczku..ktory wlasnie bede czyscil w tygodniu..bo juz jest zdjety z silnika..dzieki...pozdroowka Mariusz
  
 
aby zamontowac bezstykowy uklad zaplonowy potrzebujesz bezstykowego aparatu zaplonowego, modulu zaplonu, przewod laczacy aparat z modulem, oraz cewke zaplonowa (ma ona inna niz zwykla cewka, rezystancje obwodu pierwotnego i wtornego)

jak masz te graty to podlaczas to zamiast starych smieci
  
 
Ja tam wole gaznik ustawiany manualnie...zostane przy tym co mam teraz..w tym jak sobie ustawisz tak bedziesz jezdzil....i to Ci sie nie zmieni. Np moj tata jezdzi Lanosem,i on ma cos wlasnie porabane z komputerem...bo jak sie stoi np na swiatlach...to obroty same..bez dodawania gazu podskakuja do 1500 obr/min,,czasem nawet 2000 obr,,a pozniej spadaja do 900 pozniej znowu podskakuja i tak w kolko...wiec ja wole brak jakich kolwiek komputerow...dopoki mam fiata...wole tak jak jest.. pozdroowka Mariusz
  
 
moze poprostu twoj tata ma nie zaprogramowany komputer. tak sie dzieje jak ktos rozpinal aku. Trzeba potem przejechec jakies 10-15 kilometrow bez gaszenia silnika. Wtedy komputer sie stroi. Poradz mu zeby rozpial aku zapial o przejechal. moze pomoze
  
 
Juz robil tak kilka razy..z odpinaniem akumulatora..bo mu powiedzialem zeby tak zrobil..ale nic to nie dalo..byl nawet z tym w serwisie..cos tam wymienili..ale dalej to samo..i tak sie dzieje nie tylko w zimie..w lecie tak samo..przez takie obroty zwieksza mu sie zuzycie paliwa....no ale w koncu to Daewoo..to czego tu sie spodziewac pozdroowka Mariusz
  
 
to może być też sonda lambda...niekoniecznie komp
  
 
Moj dziadek miałwłożony gaznik od łady i paliłmu ok7-8litrów.wyciągał nim nawet150km/h ale było strach jechać
  
 
Witam. Ja bym się nawet pokusił na zamontowanie gaźnika od DOHCa , dłuższe szpilki zamontować , troszkę pokombinować z dyszami i powinno to śmigać . Tylko to musi być gaźnik ze ssaniem na linke . Puszke od filtra powietrza troszke przerobić a cięgło od gazu chyba podejdzie i naprzód...
Pozdro. Piotrek.
  
 
Cytat:
2004-02-17 21:25:44, szymon_newb pisze:
Moj dziadek miałwłożony gaznik od łady i paliłmu ok7-8litrów.wyciągał nim nawet150km/h ale było strach jechać

Zaraz strach... Wiesz na normalnym gaźniku 34DCHD mój poprzedni Fiacik tez palił w trasie 7-8 litrów,a wyciagał 160...Samym gaźnikiem cudów nie zdziałamy niestety.Fabryczny gaźnik można ładnie "dopiescić"(zresztą opis przeróbek jest na stronie F&F) i daje to pewne efekty
Swoją drogą fajny to dziadek, który 150km/h Fiacikiem pomykał
  
 
Byl to fiat z 1976 ale z silnikiem 1300 i to z 4 kwartalu czyli ten lepszy .Fiata jush nie ma pojechal na zlom w 1998.
  
 
no to ja odgrzewam kotleta bo jestem na etapie wyboru gaźnika i właśnie rozebrałem i chce zregenerować gaźnik od 125. moje pytania sa następujące
jakie są dostępne zwężki te które posiadam obawiam się że mogą być za duże do mniejszego silnika posiadam 1/3 i 1/4
Drugie pytanko to takie co by ktoś mógł mi udostępnić bardzo wyraźny schemat budowy gaźnika dcmp i innych montowanych w DF'ie
  
 
i co nikt nic nie wie
w to już nie uwierzę
  
 
dostępne gardziele mają srednice 21, 23, 24, 25, 26 mm
Oznaczenia 1/4 1/3 3/4 itd nie oznaczają śednicy tylko kształt zwężki.
DCMP był montowany chyba tylko w polonezie,
We fiatach wychodziły DCHD.
W późnych polonezach i Fiatach z silnikiem poloneza S2C
Różnice, DCHD ma 2 przepustnicę sterowaną siłownikiem podciśnieniowym.
DCMP ma sterowaną mechanicznie.
S2C ma przepustnicę mechniaczną tylko ma dodany Zawór hamowania silnikiem który ( W teorii ) ma zmniejszać zużycie paliwa przez odcinanie jego dopływu przy wysokim podciśnieniu w kolektorze ssącym



[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2007-11-25 22:36:54 ]
  
 
to w takim bądź razie mam DCMP
porobie foty jeszcze to się okaże.
a ma ktoś może jakieś dokładne schematy??
  
 
Na podstawie powinnien być nabity symbol numer i data produkcji.

  
 
pawełek spadasz mi z nieba jak zwykle
jak bede w domu to powiem jakie mam numery
EDIT:
mam identyczny gaźnik jak na załączonych skanach


[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2007-11-26 16:58:40 ]