Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2004-01-26 18:12:09 Oj Strongi, Strongi - daj grubsza uszczelke |
Strongi Subaru Impreza STI Warszawa | 2004-01-26 18:29:18 Ale jaki to ma sens?? Nie po to będę planował tyle głowicę żeby dawać grubszą uszczelkę Chodzi mi właśnie o duuuuże sprężanie. |
Kuner Raszyn / Wawa | 2004-01-26 18:41:18 Jak nie wiesz gdzie to wpadnij se do mnie póki silnik mam w częsciach |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-01-26 18:54:40 Dobre pytanie!! Przydały by się jakieś wymiary i kąty pod jakimi trzeba frezować tłoki. Srednice i temu podobne!! Jaka musi być minimalna odległość pomiędzy zaworem a ścianką wyfrezowanego tłoka. No i na jakie głębokości frezować.
P.S. Ile można bezpiecznie splanować głowicę?? Może lepiej zamiast planować głowicę wstawić zamiast standardowej uszczelki pod głowicę cieńszą miedzianą?? Czy ktoś z was już tak kombinował?? |
Sajmon F&F Sympatyk 126p, CC, Seicento Bydgoszcz | 2004-01-26 19:02:51 A słyszeliście o spalaniu stukowym...?
Na jakim paliwie jeźdźicie? |
Kuner Raszyn / Wawa | 2004-01-26 19:04:08 A słyszeli my... jakoś jexdzim na 98 i nie narzekamy Niby mam 5 mm splanowaną ale coś mi się wydaje że przydałoby się dobic do 8-9mm hehhee |
Sajmon F&F Sympatyk 126p, CC, Seicento Bydgoszcz | 2004-01-26 19:16:57 ILE ? ? ?
A masz jeszcze miejsce gdzie wkręcić "gwizdek" ? To Ty nie potrzebujesz sprężynek na zaworach, bo tłok sam Ci je domnyka |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-01-26 19:23:46 Kuner!! Zdjęcia i wymiary tych frezów dawaj!! Ale już!! A co do 9mm to mogę załatwić głowicę z RC z autka pana Fotka (stajnia Pasya). Ładnie przygotowana na większych i odelżonych zaworach |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2004-01-26 23:40:45 Jak masz rozebrany silniczek w maluszku to po prostu obracasz wał korbowy z tłokami do moment w którym ów tłoki bedą w max górnym położeniu.Zdejmujesz głowice , zawory smarujesz jakimś smarem zakładasz głowice i jakimś młotkiem dociskasz srężyny od zaworów tak aby zawór spotkał się z tłokiem.Robisz tak z każdym zaworem i wiesz gdzi trzeba zrobić frezy.Można zrobić je chociażby wiertarką i kamieniem .
Chłopaki 9 mm .......to nie ma chyba duzo wspólnego z modyfikacją silnika |
Darallye fiat 650 modena warszawa | 2004-01-27 07:16:24 Strongi pogadaj z Dombrolem on przeciez robi w warsztacie.Daj mu i Ci zrobi |
Kuner Raszyn / Wawa | 2004-01-27 16:52:03
Jakos moje nacięcia na tokach są większe... moze to dlatego że mam zawory od CC,ale to aż taka różnica by była..?? :> |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2004-01-28 11:08:22 Mam pomysł jak możnaby obliczyć jak głebokie nalęzy zrobic paznokcie
Zakładamy że zawory spotkać sie mogą z tłokami w górnym maksymalnym położeniu tłoka. To co ma wpływ na kontakt zawór-tłok to nie tylko planowanie głowicy ale także m.in. fazy wałka , jego dobroć, i to czy wałek bedzie dodatkowo fazowany.Maksymalny wznios krzywki|zaworu nie ma praktycznie znaczenia na uderzenie zawór-tłok.Także ze wględu na powyższe dla każźdego wałka bedzie trzeba robić troszke inne paznokcie. Generalnie to trzeba by zacząc od pomiaru luzu, bezpieczęnstwa pomiedzy zaworem a tłokiem.Najlepiej zrobic to juz na finalnym wałku(na takim na którym auto ma ostatecznie jeździć).A więc obracamy wałem aż tłoki będą w max górnym położeniu i w cylindrze w którym zaczyna się ssanie mierzymy suwmiarka ile wystaje trzxonek zaworu ssącego głowicy(od strony spręzyn zaworowych) w górnym max położeniu tłoka.Zapiujemy te dane.Zdejmujemy głowice, wyjmujemy z niej ów zawór wkładamy go bez sprężyn zaworowych z powrotem.Przyklaejamy go jakąś taśmą czy czymś aby nie wypadał z prowadnicy.Zakładamy głowice z powrotem, dokręcamy ja. Krecimy wałem do max górnego położenia tłoków, luzujemy ten zawór aby spadł na tłok.Mierzymy suwmiarką(w identyczny sposób jak wcześniej) o ile ile spadł do dołu w stosunku do tego wcześniejszego pomiaru.Ta różnica to własnie różnica między tłokiem a zaworem.Oczywiscie trzebaby dodac jeszcze grubosc uszczelki ale ze wzgledu na to iż układ się "rozciąga" wraz z obrotami mozna to chyba pominąć.Aczkolwiek ważne aby te dwa pomiary robić tak samo(tzn.oba bez uszczelki, ew. z). Także to jak głębokie należy zrobic paznokcie wygląda mniej więcej tak:tyle ile chcemy splanować-rezerwa(na danym wałku) tłok|zawór w obecnym stanie głowicy+ileś mm bezpieczeństwa (1mm?) Pomiar rezerwy tłok-zawór najlepiej robić na zaworze dolotowym. To wszystko to moje przemyslenia także a)pewnie są prostsze sposoby b)moge sie gdzieś mylić c)90% osób i tak zrobi to na oko Dobrze jakby ktos to zrobił to wreszcie magiczne 3mm przy planowaniu-paznokcie możnaby potwierdzić lub obalić. Tylko że na każdym wałku będzie to troszke inna wartośc [ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2004-01-28 11:10:22 ] |
ThomasTsT Opel Corsa Łódz | 2004-01-28 13:32:39 Darallye...czy to jest fota moich tłokow??..znaczy tych ktore miałem??... |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2004-01-28 14:30:51 Dodam jeszcze że ta głębokośc w mm nacięć które powinniśmy zrobić to max głębokość, a podjazd do powierzchini tłoka robimy pod takim kątem jaki zawór jest w stosunku do tłoka |
chrzaniu opel calibra gorzow wlkp. | 2004-02-06 19:43:44 siema ja juz pytalem sie w zakladzie to razem z planowaniem glowicy okolo 100zl bedzi emnie to kosztowac,ale jeszcze niewiem pod jakim katem i ile to zrobic,bo po 2 palnowaniu glkowycy bedzie ona splanowana o 4,5mm,a te naciecia to w ajkiej srednic??troszke wiekszej niz zawory>???i na jaka glebokosc??tyle co 2 planowanie glowicy??czyli 2 mm!!!!!!!!!!!! poradzcie |